Компанія Anzy home: історія унікальної hand made майстерні
07 June, 2022
Anzy home — це соціально орієнтована крафтова майстерня, де вручну створюються затишні предмети домашнього декору та меблі: пуфи, килими, кошики, люльки для новонароджених тощо. Акцент в підборі персоналу робиться на жінках з соціально вразливих груп: тимчасово переміщених особах, жінках, які самостійно виховують і утримують дітей, жінках-пенсіонерках, тих, для кого в’язання було як віддушиною, так і додатковим заробітком у вільний час.
Як все починалось?
Бізнес розвивався органічно з 2016 року. Все почалося з хобі моєї мами. В'язати вона почала після того, як разом з батьком втратили роботу та вимушені були переїхати з Горлівки, що на Донеччині, в Харків. Спочатку мама в’язала дрібні кошики та сумочки для себе та як подарунок друзям та знайомим. З часом в’язання захопило і мене.
Мені завжди була цікава тема інтер’єру та декору, тому я спрямувала зусилля саме в цьому напрямку.
Приблизно через пів року після створення сторінки в Instagram кількість замовлень стала такою, що ми не могли впоратися самотужки. Тоді я почала шукати в’язальниць «на дому». Але більша частина роботи все одно була на мені — купівля та розвезення матеріалу, пошиття основи для пуфів та подушок, їх наповнення, постобробка виробів, пакування (все у себе вдома), відправка, фото товарів і ведення Instagram сторінки, яка приносила близько 80% продажів. Ще 20% замовлень приходили через рекомендації. З часом я створила сторінки бренду на handmade маркетплейсах, зокрема на crafta.ua.
Старт міжнародних продажів та пандемія
Але справжнє зростання почалося після того, як у 2018 році я зареєструвалася на міжнародній платформі Etsy. Звідти без особливого просування ми стали отримувати втричі більше замовлень, ніж в Україні. Штат надомних майстринь зростав. Тоді у мене з’явився перший офіс та помічниця з адміністративних справ, якій я передала постобробку, пакування та відправки.
Наступний стрибок був через рік, у 2019, коли я розробила та запустила лінійку новорічного декору, яка дуже сподобалась нашій аудиторії в США та Канаді. Паралельно на внутрішньому ринку ми почали виконувати корпоративні замовлення та співпрацювати з дизайнерами інтер'єру. Згодом лінійка виробів поповнилась асортиментом для новонароджених. Ми запустили в'язані люльки, які мали шалений успіх на закордонних ринках.
Як би це дивно не звучало, але нашому розвитку дуже допоміг карантин, введений через COVID-19.
Ми не тільки не втратили роботу, а ще й зросли за оборотом приблизно в 5 разів, якщо порівнювати 2020 та 2019 роки. Карантин змусив людей по всьому світу більше часу проводити у своїх домівках, що призвело до зростання попиту на товари для дому та інтер’єру.
До початку 2021 року ми розширили виробниче приміщення, збільшили штат та перевели в’язальниць в нашій студії на повний робочий день. Завдяки навчанню у тренінгах Women Biz Days від Women In зрозуміли, як покращити фінансову складову бізнесу, отримали нові знайомства, з деякими підприємницями продовжуємо спілкуватися та ділитися досвідом.
Нові плани та ідеї на початку 2022 року
Станом на початок 2022 року команда Anzy Home складалася з 8 штатних та 6 позаштатних працівників. Нещодавно ми у співпраці почали проєкт зі створення колекції в’язаних килимів та настінних прикрас в стилі абстракціонізму. Мали плани з просування бренду в B2B продажах. Вийшли на платформу Amazon в розділі hand made. Розпочали процедуру сертифікації виробів.
Ми пишаємось нашим розвитком та досягненнями, серед яких:
- близько 10,000 зв’язаних вручну виробів;
- 100+ км пряжі щомісяця;
- забезпечення в’язаною красою осель в понад 30 країнах світу;
- стаття в Cosmopolitan;
- в нас замовляли Jooble та MasterCard;
- успіх наших новорічних прикрас. Вони стали бестселерами в США та увійшли до 20-ки кращих за версією журналу Home Beautiful (UK);
- в’язаний килим вражаючих розмірів — 3x3,6 м для одного з шале релакс-парку «Верхоли».
Команда Anzy home
Як війна змінила все?
Але, на жаль, розпочалась війна зі своїми негативними наслідками для нашого бізнесу. На кінець лютого було скасовано близько 75% замовлень через неможливість виробити або відправити товар. Також ми суттєво втратили надбані позиції в рейтингах на маркетплейсах через те, що змушені були тимчасово зупинити роботу магазинів. Всі перспективні напрямки зупинилися. Маємо проблеми з постачанням матеріалів. Кількість замовлень станом на травень впала на 85%.
Але, попри те, що наша команда розкидана Україною і світом, ми намагаємось працювати та врятувати нашу справу.
Я з родиною знаходжуся у Львові та працюю над пошуком нових ринків збуту за кордоном та фінансування для створення власного виробництва комплектуючих для наших товарів, щоб знизити вразливість та залежність від імпорту.
Менеджерка Оля — єдина, яка залишилася в Харкові, продовжує свою регулярну роботу віддалено: приймає замовлення, шукає матеріал, веде облік, комунікує з майстринями та партнерами. Вона справжня героїня, тому що ризикуючи життям, разом з чоловіком збирала та відправляла з Харкова наше виробництво.
Виробництво в тому вигляді, в якому нам вдалося його врятувати, зараз знаходиться в м. Кам'янське Дніпропетровської області. Там дві наші дівчинки — Лєра та Альона. Дівчата героїчними зусиллями виконують, пакують та відправляють всі замовлення. До війни Лєра відповідала за пакування, пошиття та в'язала. Альона була нашою контент-менеджеркою. Нам пощастило, що дівчата рідні сестри та виїхали до Кам'янського до бабусі. Зараз квартира бабусі — наше виробництво, а склад знаходиться в гаражі дідуся. Дівчата покривають всі процеси: від в'язання до фото.
Менеджерка по роботі з закордонними маркетплейсами Олена виїхала з Харкова в перші тижні війни, перебувала у Прикарпатті, а зараз з родиною у Великобританії. Але попри все безперервно продовжує працювати над нашими магазинами. Ще сидячи в підвалах в різних районах Харкова, ми постійно обговорювали та приймали рішення щодо замовлень, товарів, просування тощо.
Інші дівчата майстрині або знаходяться в віддалених місцях і ми поки не придумали, як технічно залучити їх до роботи. Але ми все одно сподіваємось, що ми ще зможемо відновити колишні об'єми замовлень та знову зібрати разом нашу команду.