Як бізнесу обрати та перевірити благодійний фонд для співпраці
08 May, 2023
Від початку повномасштабного вторгнення українські бізнеси все більше прагнуть допомагати, а тому тісніше співпрацюють з благодійними організаціями. Проте, на жаль, є випадки, коли «фонди» використовують підприємців для власного збагачення чи розвитку корупції. Керівниця відділу нефінансових відносин Благодійного Фонду «Діти Героїв» Антоніна Головач розповіла про основні інструменти перевірки, які допоможуть обрати фонд для співпраці, щоб безпечно займатись благодійністю.
Обирайте фонд за тематикою вашого бізнесу
Якщо ваш бізнес пов'язаний з освітою, батьківством, доглядом за дітьми, іграшками чи товарами для дому, розглядайте фонди з допомоги дітям та їхнім батькам. Якщо займаєтесь товарами для тварин, то шукайте партнерів серед зоозахисних організацій. Сфокусуйте увагу на тій сфері, де від вашої допомоги буде найбільша користь.
Визначте ваш вплив на сегмент, якому хочете допомогти
- Легенда компанії: як ваша компанія зʼявилась? Наприклад, ви познайомились з майбутніми бізнес-партнерами у маленькому клубі любителів собак. Таким чином ваш бізнес побудувався саме завдяки спільним інтересам й для вас це цінно. А тому зараз ви прагнете допомагати безпритульним песикам.
- Правила ринку: дізнайтесь кому допомагають ваші колеги та конкуренти. Подумайте, чи варто приєднатися до напрямку цих фондів, або ж краще навпаки знайти альтернативний фонд.
- Внутрішня культура: поцікавтесь кому хочуть допомагати ваші співробітники та чому. Можливо, саме колеги можуть обрати фонд, якому допомагатиме ваш бізнес.
Наприклад до Благодійного Фонду «Діти Героїв» багато потенційних донорів приходять спочатку лише кількома працівниками. Вони особисто хочуть подарувати дітям подарунки чи закрити збір на їхні потреби, а потім поступово долучаються й колеги й таким чином компанія подвоює благодійний внесок.
Подумайте про переваги для себе
Звертайте увагу на впізнаваність благодійної організації. Чи висвітлює фонд своїх партнерів на сайті, в розсилках, у публікаціях? Чи буде ваш внесок вартий відзнаки фонду? Наприклад, для ЮНІСЕФ внесок вашого бізнесу може бути малим, а для меншої організації — значним, тому вам обов'язково захочуть приділити місце в публічній комунікації.
Також дізнайтеся, які варіанти співпраці пропонує фонд: постійний маленький донат, один великий, спільна акція без прямих коштів підприємства, спеціальні продукти на продаж тощо? Наприклад, піцерія TCPizza, на підтримку Фонду «Діти Героїв», розробила окрему позицію в меню, прибуток з якої повністю перераховувався на потреби дітей. Таким чином компанії вдалось передати на потреби Фонду внесок у розмірі 96 000 грн без залучення додаткового фінансового навантаження.
Перевірте фонд, який обрали
- Перевірте сторінки у соцмережах. Перегляньте кількість взаємодії аудиторії з контентом, відгуки. Корисно буде запитати у підопічних організації чи вони справді отримали допомогу.
- Перевірте сайт на актуальність. Важливо, щоб сайт постійно оновлювався й вся інформацій була актуальна.
- Ознайомтеся зі статутом фонду. Він має бути розміщений на сайті, а описана в ньому діяльність має збігатися з допомогою, яку надає фонд.
- Перевірте фонд за кодом ЄДРПОУ на сайті. Якщо на сайті немає цієї інформації — це потенційна ознака, що сторінка може належати шахраям. В базі ЄДРПОУ можна перевіряти фонди на ризик шахрайської діяльності або знайти дані про фонд на інших сервісах.
- Звʼяжіться із представниками фонду та запросіть установчі документи: статут, витяг з ЄДР, витяг з реєстру неприбуткових організацій, довідку про відкриття рахунку в банку. Також звернуть увагу на наявність звіту про конкретну допомогу конкретним людям (Impact Report) за місяць/квартал/рік тощо. У більшості фондів такі звіти мають бути на сайті у відкритому доступі.
Отримана інформація дасть змогу власникам бізнесу оцінити потенційних партнерів й переконатись, що допомогу отримають ті, хто її потребує.