Як підприємці створили, розвинули та масштабували бізнес з пошиття вишиванок за допомогою державної підтримки
18 May, 2023
Українські вишиванки, як символ культурної ідентичності України, знову переживають своєрідне оновлення і стають предметом популярності як на внутрішньому ринку, так і на міжнародній арені. Розповідаємо історії бізнес-героїв, які завдяки програмам підтримки змогли отримати нові можливості для розвитку українських брендів, які підкорюють серця не лише співвітчизників, а й іноземних покупців.
Історія перша. Як контррозвідник почав шити «Вишиваночки»
Олександр — ветеран, колишній контррозвідник і фахівець з кібербезпеки, який 10 років викривав російських агентів. За його плечима — робота в зоні Операції об’єднаних сил. Останні роки чоловік працював в IT-компанії у Києві, а його дружина Яна — ЗD-дизайнеркою.
Через повномасштабне вторгнення чоловік втратив роботу й заощадження почали закінчуватися. Тож з дружиною вони вирішили переїхати до Івано-Франківська, де й започаткували власну справу.
Підприємці подали заявку і успішно отримали грант для ветеранів на розвиток власної справи у межах мікрофінансування від Українського ветеранського фонду.
Олександр Ткачук
Подружжя не мало досвіду у швейній справі, проте зараз їм у цьому допомагає професійна кравчиня. Яна, маючи досвід ЗD-дизайну, зараз власноруч розробляє ескізи майбутніх виробів. Сорочки та сукні бренду «Вишиваночка» носять у Польщі, Німеччині, США та Франції.
Виробництво бренду «Вишиваночка»
Олександр Ткачук
Подружжя також допомагає й українським військовим — шиють теплий одяг, флісові куртки. Для бійців одяг передають безоплатно.
Довідково:
Ветерани, а також їхні близькі родичі, які ведуть власну справу, можуть отримати від Українського ветеранського фонду грант у розмірі 20 000 гривень на купівлю товарів та обладнання для ведення власної справи. Програма діє до завершення воєнного стану. Подати заявку на фінансування можна за посиланням. Всю необхідну інформацію щодо розвитку та підтримки ветеранського підприємництва можна знайти у розділі — Ветеранський бізнес.
Історія друга: Бренд Svarga — не просто бізнес, а справа серця
Як розповідає Наталія Яриш, любов до української вишивки зародилася у неї ще у дитинстві, коли вона гостювала у бабусі з дідусем на Поліссі. Пройшли роки, а захоплення українським етноодягом переросло у власну справу. У 2012 році розпочалася історія бренду вишитого одягу SVARGA.
Наталія Яриш
Минулого року, SVARGA запустила проєкт «Вишивана Україна». Кожна сорочка з цієї колекції є символом підтримки регіонів, що постраждали від обстрілів окупантів.
Український бренд вишитого одягу SVARGA
Під час повномасштабної війни бренд долучився до міжнародного маркетплейса українських товарів Made with Bravery. Речі від Svarga активно вже замовили у 15 країн, серед яких США, Італія, Ісландія, Канада, Японія, Бельгія та Фінляндія.
Довідково:
Представити свій товар на маркетплейсі Made with Bravery можуть бізнеси, що зареєстровані в Україні. Товари з платформи можна замовити як в межах держави, так і за кордон. Ознайомитися з умовами співпраці та зареєструватися на маркетплейсі можна за посиланням.
Історія третя. Створення вишиванок — творче покликання
Підприємницька історія Олександри Веремчук розпочалася у 2015 році, коли вона створила власне виробництво вишиванок та відкрила магазин. Тоді було орендовано перше приміщення та найнято на роботу працівників. А вже у 2018 році зʼявився бренд «Vovna».
На підприємстві створюються індивідуальний дизайн вишиванок, візерунки та крій. Також звертаються клієнти, як хочуть зробити копію виробу. Це робиться для того, щоб оригінал власної сорочки передати у спадок, як родинну реліквію, а нову версію (копію) одягати. Етноодяг «Vovna» носять не лише в Україні, а й у різних країнах світу: Канаді, США, Сінгапурі, Австрії, Іспанії.
Олександра Веремчук
Під час війни попит на вишиванки значно зріс не лише в Україні, але й за кордоном. Покупці крім класичної вишитої сорочки обирають й сучасні модернізовані варіанти одягу з вишивкою: худі, футболки.
Замовлень ставало все більше, а можливостей виробництва не вистачало. Щоб масштабувати роботу, потрібно було придбати дороговартісну вишивальну машину. Обладнання вдалось купити завдяки отриманому мікрогранту в межах програми «єРобота».
Довідково:
єРобота — Урядова програма, в межах якої надається грантова допомога від держави на реалізацію бізнес-ідеї, відкриття власної справи чи розвиток бізнесу.
Програма мікрогрантів «Своя справа» передбачає фінансування до 250 000 грн, яке можна витратити на придбання обладнання, сплату оренди тощо. Детальніше про гранти у межах Урядової програми «єРобота» знайдете за посиланням.