Запустили дашборд щодо експорту української органічної продукції
03 April, 2023
Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національний проєкт Дія.Бізнес у партнерстві з органом сертифікації «Органік Стандарт» та за підтримки Швейцарії у межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» запустили дашборд «Експорт української органічної продукції», який дає можливість оцінити обсяги експорту сертифікованої органічної продукції Україною в розрізі товарних груп та детальних категорій товарів, країн-імпортерів та країн призначення, типів транспорту за 2021–2023 роки.
Експорт органічної продукції в країни Європи склав 226,4 тисячі тонн у 2022 році
Цей показник у 2021 році становив 196,4 тисячі тонн. Рекордні показники експорту спостерігалися вже в січні та лютому: за ці два місяці вдалося експортувати 75,7 тисячі тонн, або третину всього обсягу експорту за 2022 рік. У березні — травні спостерігалося критичне падіння експорту, який відновився вже в червні, показавши позитивну динаміку до листопада.
Торговельні партнери
Беззаперечним лідером серед торговельних партнерів української продукції у 2022 році були Нідерланди — у цю країну було поставлено 101 тисячу тонн органічної продукції, або майже 45% українського органічного експорту. Серед лідерів також Німеччина (33,1 тис. тонн, або 15% всього експорту), Австрія (27,3 тис. тонн, або 12%), Швейцарія (17,7 тис. тонн, або 8%) та Польща (13,4 тис. тонн, або 6%).
Експортні продукти
Майже 40% усього експорту органічної продукції припало на кукурудзу (89,6 тис. тонн). Серед топових експортних продуктів у 2022 році також соя (33,7 тис. тонн, або 15%), пшениця та спельта (24,2 тис. тонн, або 11%), макуха соняшника (13,2 тис. тонн, або 6%), насіння соняшника (13 тис. тонн, або 6%) та олія соняшникова (8 тис. тонн, або 3,5%).
Шляхи експорту
Більшість продукції було експортовано автомобільними шляхами (58,6%). За допомогою морського та річкового транспорту експортовано 26,8%, а залізницею — 14,6%. Високої частки експорту морським та річковим транспортом було досягнуто завдяки експорту морським шляхом у перші 2 місяці року, а також завдяки сертифікованим терміналам на Дунаї протягом інших місяців, зокрема на початку повномасштабної війни.
Детальнішу інформацію дивіться на інтерактивному Дашборді щодо експорту української органічної продукції в країни Європи.
Довідково:
- Дашборд підготовлений Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес у партнерстві з Органік Стандарт за підтримки Швейцарії у межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія). Для підготовки дашборду використовувалася статистика TRACES.