Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності
16 січня, 2023
Уряд створив Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності.
Необхідність застосування процесу дерегуляції
За словами Першого віце-прем’єр-міністра — Міністра економіки України Юлії Свириденко, державна політика дерегуляції є одним з основних елементів практичної імплементації нової моделі розвитку України та невід'ємною складовою європейської інтеграції. В українських реаліях дерегуляція є необхідним інструментом, місією якого є кардинальне поліпшення бізнес-клімату, зокрема, інвестиційного клімату в Україні, створення нових робочих місць та підвищення якісних стандартів життя.
За її словами, за результатами проведеного аналізу нормативно-правового поля у сфері державного регулювання видів господарської діяльності виявлено понад 1 000 інструментів державного регулювання, зокрема:
- дозволів — 528;
- ліцензій — 224;
- погоджень — 157;
- висновків — 145;
- свідоцтв — 121;
- декларацій — 55;
- повідомлень — 42;
- посвідчень — 23.
Наявність великої кількості інструментів державного регулювання негативно впливає на започаткування провадження господарської діяльності суб'єктами господарювання та їх виходу на ринок. Варто зазначити, що бюрократична процедура отримання документів дозвільного характеру потребує великих часових та фінансових витрат суб'єктів господарювання, створює додаткове адміністративне навантаження на них.
Міжвідомча робоча група з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності
Для розв'язання цих питань створено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності. Співголовами групи є Перший віце-прем’єр-міністр України — Міністр економіки та Віце-прем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації.
Передбачається, що основними завданнями робочої групи будуть:
- координація дій державних органів в частині зменшення та оптимізації інструментів державного регулювання бізнесу;
- удосконалення нормативної бази в частині переведення в електронну форму інструментів державного регулювання.