Вихід на зовнішні ринки через Digital-платформи: історії учасників освітньої програми Global E-commerce Access
22 січня, 2024
У листопаді 2023 року завершилася освітня програма Global E-commerce Access, яка допомогла 200 учасникам дізнатися більше про світові e-commerce-платформи. Проєкт мав на меті надати підприємцям актуальні знання про підходи здійснення e-commerce- продажів на світових торгових майданчиках. Окрім цього, ментори надали покрокові інструкції та інструменти, які допоможуть бізнесу збільшити продажі та популяризувати продукт на світовій арені. Участь у проєкті взяли релоковані підприємства, бізнеси, що постраждали внаслідок повномасштабного вторгнення, а також компанії, які планують розвивати міжнародні продажі за допомогою світових e-commerce-платформ або вже почали це робити та потребують додаткових знань.
Програма була ініційована мережею центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та Офісу з розвитку підприємництва та експорту, в межах проєкту International Trade Centre «Підвищення економічної стійкості громад, що постраждали від переміщення», який фінансується урядом Японії.
Навчання тривало 4 місяці та передбачало 6 модульних онлайн-ефірів і 3 офлайн-зустрічі. Українські та міжнародні експерти-практики у сфері електронної комерції провели низку освітніх заходів для українських підприємців. За результатами виконання домашніх завдань 10 найкращих учасників отримали додаткову менторську підтримку та рекомендації щодо покращення бізнес-стратегії з виходу на міжнародні ринки.
Читайте історії українських підприємців, які долучилися до проєкту та змогли успішно застосувати здобуті знання та стратегії. Вони впевнено виходять на міжнародні ринки, розвивають свої бізнеси й долучаються до глобального e-commerce ринку.
Ігор Афендіков
Співвласник, комерційний директор ТОВ Виробнича компанія NAVIN
Компанія NAVIN — це український виробник рушникосушок, які виготовляють з високоякісних матеріалів і відповідають найвищим стандартам якості. Мета компанії — підтримувати українську промисловість та її розвиток. Підприємство пишається тим, що кожен продукт виготовляють в Україні. Адже це дозволяє активно співпрацювати з українськими талановитими майстрами та фахівцями для створення товарів високої якості.
Проєкт бізнесу та бренду NAVIN бере свій початок у 2000 році. У той час у команди вже був багаторічний досвід продажів товарів сантехніки. Саме здобутий досвід у цій сфері показав, що на ринку був дефіцит електричних та водяних рушникосушок українського виробництва. Це й стало поштовхом до створення власного виробництва сушарок для рушників. У той час інвестувати в розвиток українського товару доволі ризикованим кроком, адже така продукція ще була невідомою та не цінувалася серед покупців, не кажучи вже про європейський ринок. Проте NAVIN мали віру у свій товар, тому і розпочали власну справу.
Стартували з мінімальними ресурсами, але з великою визначеністю та ентузіазмом.
На початку свого шляху в команди був доволі обмежений капітал, тому часто доводилося використовувати власні заощадження та кредитні кошти. Перші прибутки розширили можливості та дозволили залучити додаткові інвестиції й партнерські угоди. Команда стикнулася з різними випробуваннями: вимушений переїзд, втрата дому та клієнтської бази, економічна криза в країні. Проте завдяки наполегливості й великим зусиллям кожного співробітника NAVIN зуміли не лише відновити, а й збільшити кількість клієнтів. Маючи велику мету, компанія йшла до неї та робила все для розвитку дійсно якісного продукту.
Вплив освітньої програми Global E-commerce Access
З моменту заснування бренду команда мріяла про можливість виходу продукції на міжнародний ринок. Хоча тоді це здавалося недосяжним, навіть нереальним. Адже у 2014 році NAVIN мусили релокуватися з Донецька та починати справу з нуля. Рішення розширити географію продажів було важливим етапом у відновленні бізнесу.
Завдяки участі у проєкті Global E-Commerce Access NAVIN отримали знання для вдосконалення процесів побудови репутації бренду на міжнародному рівні.
Проєкт також надав можливість дізнатися більше про новітні технології та інновації, що посприяло розвитку стратегії впровадження роботизації й автоматизації виробництва рушникосушок. У NAVIN впевнені, що експерти програми Global E-Commerce Access допомогли здобути необхідні навички та інструменти для виходу на міжнародні ринки та розвитку експорту.
Рушникосушки від NAVIN
Олена Гуменюк
Засновниця весільного салону «Студія Олени Мартинович» та бренду Studiomar
Олена Гуменюк з Луцька заснувала весільний салон «Студія Олени Мартинович» у 2015 році, мріючи про простір, де кожна наречена почуватиметься особливою. Починати власну справу під час нестабільних умов 2014-2015 років було важко, але віра та ретельне планування допомогли реалізувати задум.
Для старту бізнесу використала кошти, подаровані на власне весілля. Навіть попри те, що стартового капіталу не вистачало, підприємиці вдалося втілити всі задумані плани. Бізнес активно розвивався до 2020 року. COVID-19 став першим серйозним викликом для бізнесу. Саме пандемія змусила компанію вийти із зони комфорту і почати думати, як вижити бізнесу, адже офлайн-магазин на центральній пішохідній вулиці Луцька був закритий. У той період у команди уже були напрацювання власної колекції аксесуарів для нареченої — підв’язки, халати, сорочки, вінчальні набори та інші товари. Рішучість і творчість дозволили адаптуватися до умов та продовжувати творити. Криза весільного салону стала поштовхом до створення нового бренду Studiomar.
Повномасштабне вторгнення стало другою великою перешкодою в історії розвитку компанії, адже значно скоротилися замовлення від українських покупців, що вплинуло на фінансову стабільність компанії. Команда розуміла, що потрібно масштабуватися та почати експортувати власні товари. Першими кроками міжнародних продажів стало відкриття сторінки в соціальних мережах, яка орієнтувалася на покупців з Польщі. Далі компанія обрала вихід на міжнародний ринок електронної комерції.
Вплив освітньої програми Global E-commerce Access
Завдяки участі у проєкті Global E-Commerce Access Олена отримала багато практичних знань від підприємців, експертів та консультантів, а також проаналізувала реальні бізнес-кейси та переваги-недоліки кожного з майданчиків для продажів.
Отриманий досвід дозволив розвинути новий формат роботи.
Зараз Studiomar вже сформували асортимент та цінову політику, вивчають юридичні аспекти продажів через Etsy Payments та Payoneer з отриманням доходів на рахунок ФОП в Україні. Окрім цього, команда Олени планує й надалі розширювати ринки збуту та популяризувати українське виробництво у сфері весільних аксесуарів.
Весільні аксесуари від Studiomar
Ірина Лабкович
Власниця LILA Textil Home
Ірина Лабкович, засновниця LILA Textil Home, підприємства з Рівненської області, розташованого у місті Вараш, завжди приділяла особливу увагу якості постільної білизни. Вона прагнула, щоб текстиль був приємним до тіла, натуральним і, звісно ж, довго зберігав свій вигляд. Ці прагнення втілилися в створення власного виробничого підприємства, яке спеціалізується на пошитті та продажу високоякісного натурального текстилю для дому LILA Textil Home.
Понад 4 роки Ірина мала власне ательє з пошиття та ремонту одягу. Спочатку компанія відшивала поодинокі індивідуальні замовлення, а Ірина активно поглиблювала свої знання у видах тканин, складі, техніці та вимогах пошиття, мріяла розвивати цей напрям. Підприємиця постійно шукала можливості для масштабування, адже прагнула організувати власне професійне виробництво.
Проте повномасштабне вторгнення змусило прийняти нові стратегічні рішення щодо адаптації бізнес-моделі, пошуку нових ринків збуту та вдосконалення наявних каналів збуту. Реалізувати усі плани допоміг грант на розвиток власної справи, який Ірина отримала в межах програми єРобота. За грантові кошти вдалося придбати необхідне обладнання та сировину. У лютому 2023 року команда запустила виробництво, а в травні — відкрила офлайн-шоурум.
Домашній текстиль від LILA Textil Home
Вплив освітньої програми Global E-commerce Access
Вихід на міжнародний ринок став реальним, коли підприємиця зрозуміла, що розширення — ключ до розвитку. Мрія вивести відомий бренд текстилю на міжнародний ринок здійснилася завдяки освітній програмі Global E-commerce Access. Інформаційна та менторська підтримка експертів проєкту дозволили розробити чіткий план для виходу на нові ринки. Також завдяки програмі компанія вибрала оптимальний канал продажів за кордон — маркетплейс Etsy. Історія LILA Textil Home лише починає набирати обертів, і майбутнє обіцяє бути захопливим.
Global E-commerce Access: як проходило навчання на базі центрів Дія.Бізнес
Довідково:
- Освітня програма Global E-commerce Access ініційована мережею центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за підтримки Міністерства цифрової трансформації України й Офісу з розвитку підприємництва та експорту, у межах проєкту International Trade Centre «Підвищення економічної стійкості громад, що постраждали від переміщення», який фінансується Урядом Японії.
- Усі охочі можуть переглянути записи модулів за посиланням.