Екомаркет
Вийти на ринок можна в декількох форматах: еколавка, інтернет-магазин з доставкою, великий екомаркет. Візьмемо до прикладу невеликий офлайн-екомагазин.
Ключові принципи, які потрібно враховувати при відкритті такого бізнесу:
- завжди свіжа і корисна продукція;
- постійний контроль якості.
Основні правила підбору екотоварів:
- Зверніть увагу на матеріали, з яких виготовлена продукція. Екотовари повинні бути багаторазовими, бажано розкладатися або підлягати переробці; виготовлені переважно з натуральних або перероблених матеріалів.
- Для косметичної продукції та побутової хімії важливо, щоб товар не тестувався на тваринах.
- Зверніть увагу, яку упаковку використовують виробники, у яких ви купуєте продукцію. Вона теж повинна бути екологічною.
У процес реєстрації входить:
- отримання дозволів від СЕС і пожежної інспекції;
- реєстрація в пенсійному і медичному фондах;
- відкриття розрахункового рахунку в банку;
- реєстрація касового апарату в податковій;
- дозвіл на установку вивіски магазину (якщо оформляється вітрина на вулиці).
На оформлення всіх необхідних документів на екомаркет піде 1-2 місяці.
Для екомаркету вам знадобиться таке обладнання:
- стелажі, вітрини та холодильне обладнання;
- переносні кошики та продуктові візки;
- упаковка: пакети, коробки та інші варіанти для фасування;
- касові апарати;
- ваги;
- прилавки, стільці, камери схову та інші дрібні меблі.
Екомаркет розраховується на покупців середнього і вище достатку, тому що екотовари зазвичай дорожчі звичайних у 2-3 рази. Відкривати такий бізнес вигідніше у великих містах, де платоспроможність і попит у населення вищі.
Рентабельність екомаркету становить 30-40%. Ключовими факторами рентабельності екомаркету є:
- вигідне розташування магазину;
- грамотна цінова політика;
- широкий асортимент;
- завжди свіжий і якісний продукт;
- ефективна реклама;
- якісний сервіс.
Важливо дотримуватись санітарно-епідеміологічних норм. На всю продукцію необхідно мати підтверджувальні документи, сертифікати і стандарти.