Вендінговий бізнес: продаж через автомати
Найбільш зручним торговим бізнесом є вендінговий. Ви можете почати із декількох апаратів та з часом перетворити їх у цілу мережу.
Вендінг — продаж товарів чи послуг за допомогою автоматизованих систем (торгових автоматів). Концепція такого бізнесу полягає у забезпеченні потреб споживача у найпростіший та найдоступніший спосіб: здійснення покупки самостійно у якомога ближчій локації від дому, офісу, навчального закладу, на транспортній інфраструктурі тощо.
За даними Європейської вендінгової асоціації (EVA), впродовж останніх 5 років в Україні спостерігається найбільший приріст ринку зі зростанням кількості вендінгових апаратів на 10,4% та доходів галузі на 28%.
У разі правильно складеного бізнес-плану в цьому виді бізнесу можна досягти гарних результатів. Стартові витрати на відкриття бізнесу окупаються через кілька місяців. Бізнес стає рентабельним, а вкладені кошти повертаються максимум протягом 3-6 місяців.
Що необхідно для відкриття вендінгового бізнесу?
Бізнес-план цього напрямку має декілька відмінностей:
- не потрібно купувати чи орендувати окреме приміщення;
- слід шукати клієнтів, які шляхом цих послуг зможуть розширювати та покращувати обслуговування своїх клієнтів чи співробітників. Наприклад, ТРЦ, навчальні заклади, офіси, бізнес-центри, житлові комплекси, фітнес-центри тощо;
- мала кількість залученого персоналу або повна його відсутність (коли власник бізнесу працює сам).
Вибір напрямку бізнесу:
- слід проаналізувати ринок для визначення потенційної ніші для старту:
а) наявність конкурентів;
б) інфраструктура вибраного району чи локації;
в) незадоволений попит;
- необхідно вивчити досвід операторів вендінгового обладнання;
- обрати місця розміщення автоматів, де буде великий прохід людей;
- розміщення максимально широкого асортименту товарів та старт одразу кількох автоматів/точок з автоматами.
Скільки коштує відкриття вендінгового бізнесу?
Витрати включають:
- Разові: купівля обладнання (вендінгових автоматів) та їх установка.
- Періодичні: оплата орендованої площі, заповнення необхідними товарами та їх придбання, податки, технічний огляд автоматів, комунальні платежі (електроенергія, зв’язок).