Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Експорт

Презентовано проєкт Експортної стратегії України до 2030 року

img

У Києві відбулася конференція на тему: «Експорт в умовах війни: виклики та можливості». Захід став публічною презентацією та обговоренням проєкту Експортної стратегії України.

Проєкт стратегії попередньо обговорювали на регіональному рівні в Одесі, Києві, Львові та Дніпрі. Відгуки регіональних зацікавлених сторін включили до фінального документу, який презентували на заході.

На конференції теж представили: оцінку поведінкових стратегій імпортерів українських товарів у країнах ТОП 10; дорожню карту просування економічного потенціалу України на зовнішніх ринках в умовах війни. 

Метою Експортної стратегії до 2030 року є підвищення стійкості української економіки, посилення її технологічного потенціалу та перехід до експортоорієнтованого зростання шляхом збільшення експорту товарів та послуг з вищою доданою вартістю. 

Андрій Ремізов, директор державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», під час виступу на панелі щодо промоції України за кордоном наголосив на важливості присутності України з національними стендами на найбільших міжнародних виставках, навчальних програм для бізнесу з фокусом на продажі та позиціонуванні за кордоном, запуску секторальних брендів, а також необхідності координації між державними органами та секторальними асоціації для ефективної закордонної промоції. 

Як повідомляє Міністерство економіки України, ключові цілі Стратегії до 2030 року:

  • зростання обсягу експорту товарів і послуг до 77 млрд дол. США на рік;

  • підвищення частки експорту у ВВП до 33%;

  • зменшення частки сировинного експорту до 59%.

Для порівняння: у 2024 році експорт забезпечив близько $51 млрд валютних надходжень в економіку. Водночас частка експорту у ВВП за останні 10 років зменшилась із 49% у 2014 році до 25% у 2023-му. Також значною проблемою залишається висока частка в експорті сировини. 

Стратегія передбачає три головні напрями:

  • Посилення інституційної спроможності держави у сфері підтримки експорту;

  • Створення сприятливого середовища для експортної діяльності;

  • Збільшення обсягів виробництва в Україні.

Для реалізації цих цілей заплановано запуск нових інструментів та вдосконалення чинних механізмів підтримки, зокрема:

  • запуск механізму урядової фінансової підтримки експорту, вдосконалення наявних фінансових механізмів;

  • розвиток ЕКА, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, створення Фонду розвитку експорту;

  • підвищення якості торгово-економічного представництва інтересів України за кордоном;

  • розширення доступу бізнесу до освітніх, інформаційних та консультаційних послуг.

Як зазначено, реалізація Стратегії враховуватиме потреби післявоєнного відновлення та наближення України до стандартів ЄС. Очікується, що вона забезпечить оновлення структури експорту, зростання конкурентоспроможності українських товарів і послуг  та адаптацію до вимог європейських ринків.

Проєкт Стратегії та операційного плану заходів найближчим часом буде оприлюднено на сайті Міністерства економіки України для публічного обговорення.

Довідково

Розробка Національної експортної стратегії здійснюється за участі проєкту TIPSTER. (Проєкт TIPSTER реалізується НУО «Фонд підтримки реформ в Україні» за фінансової підтримки уряду Німеччини в рамках проєкту міжнародного співробітництва ReACTUA, виконавцем якого є німецька федеральна компанія Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH).