Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Новини
Гранти

20 мільйонів гривень на розвиток ветеранського бізнесу: фінал другого сезону освітньо-грантової програми «Траєкторія»

img

25 червня 2025 року в Києві відбувся Grand Pitch Day — фінальний захід другого сезону освітньо-грантової програми «Траєкторія», яка створена для підтримки підприємницьких ініціатив ветеранів та їхніх родин.

Десять фіналістів представили журі свої бізнес-ідеї, над якими працювали протягом двох місяців навчання, та змагалися за головне заохочення проєкту. За підсумками пітчингу двоє з них отримали головну фінансову підтримку на загальну суму 3 000 000 гривень для запуску й масштабування власної справи. Окрім цього, ще 17 мільйонів гривень фінансової підтримки було надано учасникам, які успішно завершили навчання в межах Спільного та Інтенсивного лекторіїв.

My image

«Підтримка ветеранів, військовослужбовців та членів їхніх родин — це стратегічне завдання держави. Ми маємо створювати нові можливості для їх реалізації, реінтеграції та розвитку. Щоб кожен міг опанувати потрібні навички, інструменти для розвитку, будувати бізнес і знаходити себе в нових ролях. Саме тому важливо запускати й підтримувати освітньо-грантові програми, як-от «Траєкторії». Це про новий формат навчання та розвитку підприємництва», — зазначив Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації України.

Загалом до участі в другому сезоні програми долучилися 1 052 учасники. 442 з них — 179 ветеранів і 263 сімʼї родин військовослужбовців — пройшли Інтенсивний лекторій на базі 11 центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес. 

«Ми в Мінцифрі активно працюємо над розбудовою екосистеми малого й середнього бізнесу. У 2020 році створили національний проєкт Дія.Бізнес, де кожен підприємець може знайти всю необхідну інформацію для створення, трансформації та масштабування власної справи. У межах цього напряму ми також розвиваємо освітньо-грантові програми, і «Траєкторія» — один із таких проєктів. За підсумками двох сезонів 1 470 ветеранів і членів їхніх родин пройшли навчання, а 118 учасників отримали гранти загальною сумою 25 мільйонів гривень. Ми пишаємося, що завдяки залученню держави й міжнародних партнерів формується середовище, у якому ветеранський бізнес має всі необхідні можливості для впевненого старту й розвитку», — зазначила Валерія Іонан, радниця Віцепрем’єр-міністра — Міністра цифрової трансформації України з питань інновацій, цифровізації та глобальних партнерств. 

 

Переможці Grand Pitch Day: 

  • Богдан Смаль, СТО «Сталь» у категорії «Початківець у бізнесі». Переможець отримав 1 000 000 гривень на реалізацію своєї бізнес-ідеї.

  • Оксана Фаренік, бренд екологічних трубочок із очерету «Yes Straws» у категорії «Досвідчений підприємець». Переможниця отримала 2 000 000 гривень на масштабування дійсного бізнесу.

My image

Оцінювали бізнес-проєкти фіналістів представники компаній-партнерів та міжнародних організацій, серед яких: 

  • Андрій Костенко, менеджер з розвитку програм для малого й середнього бізнесу Mastercard в Україні та Молдові

  • Мар’ян Хомин, начальник департаменту маркетингу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

  • Максим Безрук, заступник комерційного директора зі стратегії роботи з ключовими партнерами мережі мультимаркетів «Аврора»

  • Дмитро Котенко, Head of Category Manager «Хаузхолд» мережі мультимаркетів «Аврора»

  • Костянтин Юрченко, комерційний директор сервісу цифрових рішень для бізнесу «Вчасно»

 

У форматі дорадчого голосу до оцінювання фіналістів долучилися:

  • Ріохей Сакагочі, проєктний менеджер, Японська організація зовнішньої торгівлі (JETRO)

  • Максим Борода, керівник проєктів з економічної політики та розвитку приватного сектору ПРООН в Україні

«З початку повномасштабного вторгнення Японія непохитно підтримує Україну. Наша країна є одним з найбільших донорів допомоги, надаючи понад 12 мільярдів доларів США підтримки в критично важливих сферах, включно з енергетикою, розмінуванням та освітою. Підтримка підприємництва й інновацій серед національних підприємств також є ключовим напрямом співпраці Японії в Україні, що реалізується разом з ПРООН, урядом України та іншими партнерами. Новостворений київський офіс Японської організації зовнішньої торгівлі (JETRO), японського урядового агентства, що сприяє торгівлі та інвестиціям, може використовувати свою глобальну та регіональну мережу для мобілізації японських місцевих органів влади, громад і бізнесу, а також залучення інших азійських країн до підтримки відновлення України» — Тадайоші Хіракі, комерційний аташе Посольства Японії в Україні.

 

Масштаб освітньо-грантової програми «Траєкторія 2»

Навчання проходило в онлайн- та офлайн-форматах і містило чотири освітні модулі, що охоплювали основи бізнесу, фінансовий менеджмент, цифровізацію та маркетинг. Лекції проводили провідні експерти з розвитку бізнесу. Окрім теоретичних знань, учасники отримали розбір психології власного бізнесу та доступні спеціальні пропозиції від технічного партнера «Вчасно». 

Grand Pitch Day є вершиною масштабного проєкту, загальний фонд фінансової підтримки якого сягнув 20 000 000 гривень. За результатами навчання, окрім двох головних переможців, фінансування отримали ще 66 учасників: 

  • 44 підприємці-початківці залучили по 200 000 гривень;

  • 20 досвідчених підприємців — по 400 000 гривень

  • 2 учасники онлайн-лекторію — по 100 000 гривень.

 

«Згідно з нещодавньою оцінкою збитків та потреб, в Україні налічується близько 1,3 мільйона ветеранів. Ми в ПРООН зосереджені на розширенні їхніх прав і можливостей, ефективній реінтеграції та перекваліфікації, оскільки багато з них є економічно активними людьми працездатного віку. Такі ініціативи відкривають нові можливості для ветеранів та їхніх родин у бізнесі, освіті й житті, а також забезпечують плавний перехід до цивільного життя. Завдяки незмінній підтримці Уряду Японії та у співпраці з Міністерством цифрової трансформації ПРООН продовжує докладати зусиль, щоб прокласти шлях до економічного відновлення та більш сталого й інклюзивного майбутнього для всіх», — Христофорос Політіс, заступник Постійного представника ПРООН в Україні.

 

Програма має відчутний економічний вплив. За період другого сезону її учасники зареєстрували 65 нових ФОПів і 1 ТОВ, створили 106 робочих місць, а також отримали індивідуальну менторську підтримку для розвитку — її пройшли 68 підприємців.

«Для багатьох ветеранів та їхніх родин підприємництво стає тією точкою опори, з якої починається новий етап життя. Освітньо-грантова програма “Траєкторія 2” — приклад того, як держава, бізнес і міжнародні організації можуть разом створити ефективну екосистему підтримки для них. Ми вже бачимо конкретні результати: зареєстровані бізнеси, створені робочі місця, нові підприємницькі історії. А другий сезон «Траєкторії» надав нову можливість здобути практичні знання, отримати менторську підтримку та фінансування для розвитку власної справи — чого часто бракує на старті», — зазначив Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підприємництва та експорту. 

Варто нагадати, що перший сезон програми «Траєкторія» також мав значний успіх і був відзначений міжнародною премією Partnership for Sustainability Award, що підтверджує ефективність обраної моделі співпраці держави, бізнесу та громадянського суспільства в підтримці підприємництва під час війни. 

«У Mastercard ми віримо, що підтримка ветеранів у розвитку власної справи — важливий крок для їх реінтеграції в цивільне життя, це можливість знайти новий шлях у підприємництві або ж масштабувати свій бізнес. Саме тому підтримка підприємців-ветеранів через грантові та освітні програми — це стратегічна інвестиція в розвиток української економіки. Реалізуючи такі важливі ініціативи разом з партнерами, ми спільно долучаємося до створення умов для розвитку підприємницької культури й побудови суспільства без бар’єрів, де кожен може реалізувати свій потенціал», — Інга Андреєва, генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові.

 

«UKRSIBBANK із перших днів війни поставив собі за мету — слухати та чути наших захисників: тих, хто нині на передовій, і тих, хто повертається додому, членів родин військовослужбовців. Тому ми постійно розвиваємо й посилюємо платформу реальних дій заради наших захисників We’re proud. Одним з важливих аспектів є підтримка підприємництва. Адже це знак, що в мирному житті так само є місце для рішучості, досвіду та лідерства, з якими наші герої повертаються до нас. Ініціативи ветеранів та членів їхніх родин — рушійна сила сталого відновлення України. Їхні бізнес-ідеї — це значно більше, ніж просто бізнес. У них закладено глибоку соціальну мету, відновлення, прагнення допомогти іншим, змінити щось на краще. Ці ідеї часто народжуються з особистого досвіду, тому надзвичайно щирі й дієві. І найважливіше — вони про сьогодні, про потреби, які є просто зараз. Це ті ініціативи, які створюють зміни вже сьогодні, не чекаючи ідеального моменту», — зазначив Андрій Кашперук, заступник голови правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group.

 

«Коли ветерани запускають власний бізнес — це завжди більше, ніж підприємництво. Це трансформація ініціативи та бажання у цінність для суспільства. “Траєкторія 2” демонструє, що коли ми, як відповідальний бізнес, підтримуємо й даємо додаткові знання, в Україні з’являється нова економіка, заснована на витривалості, відповідальності й рішучості», — Тарас Панасенко, СЕО та співзасновник мережі «Аврора».

Довідково:

  • Освітньо-грантову програму «Траєкторія 2» реалізує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, за фінансового сприяння Уряду Японії та Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, Mastercard, UKRSIBBANK BNP Paribas Group і мережею мультимаркетів «Аврора».