Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Експорт

Експортні амбіції регіонів: що показало опитування підприємців Волині та Тернопільщини

img

Вихід на зовнішні ринки залишається стратегічним пріоритетом для українських компаній. Попри війну, малі й середні підприємства продовжують шукати можливості для масштабування та інтеграції у глобальну економіку. Два регіони — Волинська та Тернопільська області — продемонстрували, що експортні амбіції бізнесу зростають, однак шлях до міжнародних ринків усе ще сповнений бар’єрів.
 

Волинська область: потенціал та бар’єри

У Волинській області в опитуванні взяли участь представники різних галузей — від легкої, хімічної, меблевої та харчової промисловості до машинобудування, логістики, ритейлу, косметики, виробництва металоконструкцій, паперової продукції, товарів для дому та будівельних матеріалів.

Ключові результати:

  • 52% компаній мають готові комерційні пропозиції та маркетингові матеріали англійською мовою, стільки ж зазначило, що мають експортну стратегію або план

  • Серед міжнародних сертифікатів, якими володіють компанії: ISO, FSC, OEKO-TEX, IATF, Organic, FSSC 22000, HACCP

  • 44% опитаних експортерів є членами асоціацій, кластерів, бізнес-обʼєднань

  • 74% підприємців зацікавлені у виході на закордонні ринки в межах експортного альянсу 

  • Найпріоритетніші країни для експорту у найближчі 2 роки: Німеччина, Польща, Румунія, Литва, Іспанія, Швеція, Франція, США

Окрім того, результати опитування показало, що найбільше під час планування експортної діяльності підприємців цікавлять ціни на ринку, конкуренти, торговельна статистика експорту та імпорту, а також квоти, тарифи та сертифікація. 
Щодо освітнього складника, то найбільш затребувані теми серед підприємців — вибір ринків та дослідження, ведення перемовин, участь у міжнародних виставкових заходах та міжнародні публічні закупівлі.

ТОП викликів волинських експортерів:

  • складність у пошуку партнерів

  • недостатня проінформованість про зовнішні ринки

  • нестача кадрів

  • складність з логістикою

  • нестача фінансування

  • вимоги до зовнішніх ринків (необхідність сертифікації)

  • нестача досвіду та знань

  • високі імпортні мита

Ознайомитися з повною версією результатів опитування
 

Тернопільська область: потенціал та бар’єри

У Тернопільській області в опитуванні взяли участь підприємці з мікро-, малого та середнього бізнесу серед яких були представники харчової, меблевої, будівельної промисловості, а також сфери послуг і логістики.

Ключові результати:

  • 44% опитаних підприємців мають експортну стратегію чи план

  • 69% компаній мають міжнародний сертифікат як-от ISO, Kosher, Organic

  • Найпріоритетніші країни для експорту у найближчі 2 роки: Польща, Німеччина, Чехія, Франція, Туреччина, Словаччина, Італія та Іспанія

  • 50% експортерів вже брали участь у виставках або торговельних місіях

З якими викликами зіштовхуються підприємці:

  • Нестача фінансування

  • Складність у пошуку партнерів

  • Недостатня проінформованість про зовнішні ринки

  • Вимоги до зовнішніх ринків (необхідність сертифікації)

  • Нестача досвіду та знань

  • Нестача кадрів

  • Високі імпортні мита

  • Складність з логістикою

  • Незнання іноземних мов

Ознайомитися з повною версією результатів опитування. 

Результати двох досліджень демонструють спільні риси й відмінності. В обох регіонах підприємці бачать експорт як ключ до зростання, але зіштовхуються з браком ресурсів, знань і партнерств. Волинь відзначається більшою інтеграцією бізнесу в асоціації та зацікавленістю у форматі експортних альянсів, тоді як Тернопіль виокремлюється вищою часткою сертифікованих компаній і готовністю інвестувати в дослідження ринків.

Окрім додаткових можливостей, вихід на зовнішні ринки для українських підприємців — це й виклик, що потребує комплексної підтримки: від навчання й аналітики до фінансування та міжнародних партнерств. Саме тому загальнонаціональні ініціативи, зокрема програма «Розбудова регіональної інфраструктури підтримки експортерів», поєднуються з регіональними інструментами підтримки. Одним із таких інструментів став офлайн-інтенсив Go Export, який формується на основі результатів опитування. Він передбачатиме консультації з експорту, дослідження ринків, практичні модулі та рекомендації щодо участі у міжнародних виставках і торговельних місіях.

Довідково 
Опитування було проведено в межах програми «Розбудова регіональної інфраструктури підтримки експортерів», яку реалізує громадська асоціація Unite Ukraine спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес за підтримки проєкту Міжнародного торговельного центру «Підвищення економічної стійкості громад, що постраждали під час війни», який фінансує Уряд Японії.