Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Новини

ChatGPT і eCommerce: трафік і конверсії в Україні. Дослідження Promodo

img

В Україні стрімко зростає популярність ШІ-чатботів. Найпопулярніший з них — ChatGPT, на який припадає 91,68% сеансів. Не зважаючи на те, що в Україні поки неможливо зробити прямі покупки, не переходячи на сайт, система вже часто рекомендує клієнтам не тільки конкретні товари, але й посилання на них в онлайн-магазинах. 

Команда маркетингової агенції Promodo дослідила обʼєм такого трафіку та кількість прямих конверсій з ChatGPT на українських eCommerce-сайтах.

 

Методологія

Для аналізу динаміки трафіку та конверсій із ChatGPT було використано дані з внутрішньої системи, що поєднує власну аналітику агенції з показниками з відкритих зовнішніх ресурсів. Вибірка охоплювала компанії з різним рівнем обертів.

 

‍Загальна динаміка 

Команда агенції фіксувала прямий трафік з ChatGPT у травні 2024 року. З грудня того ж року він почав стрімко зростати. За 6 місяців 2025 року трафік збільшився на 306% та на червень становив 494 сеанси на сайт в середньому. 

Прямі конверсії, які можна рівномірно спостерігати по всіх сайтах, також фіксували з грудня 2024. Доволі довго це була 1 конверсія на сайт в середньому. У червні 2025 року їх вже 13 на місяць.

My image

Якщо подивитися на частку трафіку з ChatGPT від загального обʼєму трафіку на eCommerce-сайтах, вона все ще залишається незначною: 0,07% усереднено, в окремих категоріях — понад 0,1%. Проте це суттєве зростання, якщо порівнювати з січнем — у 7 разів.

Вже сьогодні помітні категорії, на які користувачі найактивніше переходять з ChatGPT — зоотовари, електроніка та автотовари. 

My image

Коефіцієнт конверсії з ChatGPT у червні 2025 

Усереднений коефіцієнт конверсії по всім категоріям — 2,06%. У лідерах — ніша алкоголю з CR 4%.

My image

Одяг та взуття

У червні 2025 року онлайн-магазини одягу та взуття в середньому отримали 3 покупки з ChatGPT та 162 сесії. Трафік з початку 2025 року виріс втричі. Спостерігаємо різке зростання трафіку з лютого. Пік продажів — травень та червень.

My image

Ювелірні вироби

Обʼєм трафіку в цій ніші схожий на ситуацію в попередній: 192 сеанси в середньому в травні та 173 у червні 2025 року. Проте конверсія нижча та коливається від 1 до 2, починаючи з березня. 

My image

Зоотовари

За часткою трафіку з ChatGPT ця категорія у трійці лідерів — 0,11% станом на червень. Усереднено онлайн-магазини в червні отримували по 115 сеансів, що вдвічі більше, ніж на початку року, та по 3 конверсії.

My image

Електроніка

Онлайн-магазини електроніки — безумовні лідери за трафіком та прямими конверсіями з ChatGPT. З початку року кількість сесій з цього каналу зросла на 353% — з 279 в січні до 1262 у червні. Але ще помітніше зросла кількість конверсій — у 20 разів.

My image

Дитячі товари та іграшки

У цій категорії фіксуємо низький обʼєм трафіку та конверсій з ChatGPT. Фактично ніша перебуває на плато з початку року. У червні сайти в середньому отримували 143 сеанси та 2 прямі конверсії.

My image

Аптеки

Категорія отримує достатній обʼєм трафіку та покупок з ChatGPT. Усереднено у червні онлайн-аптеки мали 200 сеансів, що у два з половиною рази більше, ніж у січні, та 6 конверсій.

My image

Продукти та алкоголь

Категорія цікава тим, що на ChatGPT припадає лише 0,03% від загального трафіку. Проте, рівень конверсії високий — у червні 2025 року усереднено онлайн-магазини з цієї категорії отримали 26 продажів напряму з чату. Трафік з початку року виріс у 5 разів: зі 124 у січні до 659 у червні.

My image

Автотовари

Категорія автотоварів також починає набирати обертів. З початку року трафік виріс на 428% — усереднено з 49 у січні до 260 у червні. Також у червні сайти отримували 7 прямих конверсій з чату, хоча весь перший квартал це була 1 конверсія на місяць.

My image