Це унікальна збірка бізнес-історій українських підприємиць, які наважилися зробити сміливий крок і впевнено заявити про свій намір розвивати та підтримувати економіку України в умовах війни. У проєкті взяли участь понад 4 000 учасниць, серед яких 39 найкращих, за результатами оцінювання, представлені в цьому каталозі. Завдяки візійному жіночому акселератору «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація» фіналістки проєкту отримали фінансову підтримку в розмірі 100 000 гривень, а три переможниці Grand Pitch Day здобули головний приз проєкту — по 400 000 гривень у категоріях «Дебютантка», «Візіонерка», «Безбар’єрний бізнес-проєкт».
Ольга Обʼєдкова переможниця у номінації «Дебютантка»
FIBO School — це інноваційна онлайн-школа для дітей з 1 по 11 клас, яка поєднує якісну підготовку з математики, логіки, фінансової грамотності та бізнес-планування. Команда школи пропонує індивідуальні та групові заняття, а також інтерактивні курси підготовки до НМТ. До навчання можуть долучатися діти з інвалідністю, і, попри своє місцезнаходження, кожен може підключитися до занять онлайн. Школа відрізняється сучасним підходом, гейміфікацією та унікальними програмами.
Антоніна Борисюк переможниця в категорії «Візіонерка»
Якщо у вас є ідея для зйомки фільму чи фотосесії, RNB Studio — ідеальне місце для її втілення, адже ця студія переносить дух Голлівуду в Україну. Тут ви знайдете стильні інтер'єри та першокласне обладнання для реалізації проєктів будь-якого масштабу: від подкастів і фотосесій до рекламних роликів, музичних кліпів і фільмів. Команда студії створює професійні простори, що допомагають українським бізнесам збільшувати продажі та виходити на експорт завдяки якісному контенту. На сьогодні в RNB Studio було знято понад 150 рекламних роликів для відомих українських та міжнародних брендів.
Світлана Шевченко переможниця у категорії «Безбар’єрний бізнес-проєкт»
Проєкт VETERANOCOFFEE — це не лише про любов до кави. Це про можливість самореалізації в улюбленій справі і про перспективу створювати комʼюніті з людьми, які поділяють спільні цінності та мрії. У найближчих планах команди — запустити інклюзивну кав'ярню, створивши комфортні умови для всіх гостей.
Ірина Головко
Команда MG Coffee створює свіжообсмажену каву не лише для сегмента HoReCa, як більшість обсмажчиків, а й пропонує лінійку меленої кави для заварювання вдома. Адже багато людей обирають саме мелену каву, заварюючи її в чашці чи гейзері. Їхня мета — зробити якісну високогірну каву з високою харчовою цінністю, доступною та зрозумілою для всіх споживачів. Нехай щоденна кава стане не лише смачним напоєм, а й приємним ритуалом, який дарує енергію та радість, наповнюючи день теплом і натхненням.
Альона Федіна
Студія Puzzle пропонує сучасну та інноваційну освіту для дітей від 3-х років та дорослих, вважаючи освіту запорукою успішного майбутнього. Програми студії спрямовані на розвиток критичного мислення, творчості та практичних навичок, необхідних у сучасному світі. Місія команди полягає в підготовці молодого покоління до викликів сучасності через інноваційний підхід до освіти, зосереджуючи увагу на особистісному та професійному розвитку. Студія забезпечує індивідуальний підхід до кожного учня, враховуючи його потреби та рівень знань.
Марина Гончарук
З дитинства Марина мріяла стати вчителькою, а у 23 роки очолила школу. Вісім років вона керувала німецькою школою в Києві, здобула досвід, захистила дисертацію та створила власний проєкт. Почавши з садочка на Дарниці, Марина відкрила філії на Лук'янівці, Борщагівці, Крюківщині та SKILLS Позняки. Її садочки — це міні-групи, сучасне обладнання та укриття. Марина також підтримує гуманітарні проєкти, допомагає інтернатам і онкохворим дітям.
Ярослава Москаленко
Компанія «СТІФ Східна Європа» спеціалізується на виробництві ковшів норійних для обробки, зберігання та транспортування сипучих матеріалів. Продукція компанії постачається підприємствам аграрної, харчової, хімічної, фармацевтичної та деревообробної галузей. Завдяки інноваційному підходу та надійності своєї продукції, команда «СТІФ Східна Європа» допомагає підприємствам значно покращити ефективність процесів транспортування та зберігання матеріалів.
Світлана Порох
Світлана виросла в родині лікарів і з дитинства мріяла присвятити своє життя медицині. Вибір впав на офтальмологію, що стало її справжнім покликанням. Протягом 16 років Світлана розвивала бізнес у цій сфері, здобуваючи медичну, економічну та управлінську освіту. У 2020 році заснувала власний медичний проєкт, орієнтуючись на первинну офтальмологію, де головною метою є забезпечення зорового комфорту та здоров’я очей для всієї родини. Наразі її клініка надала високоякісну допомогу вже понад 18 000 пацієнтам.
Марія Бубнова
«Нова кухня» — бізнес, заснований у 2011 році Марією Бубновою в Маріуполі з метою дарувати людям справжній смак домашніх страв. Завдяки натуральним інгредієнтам та відсутності консервантів компанія швидко здобула популярність. Після руйнування виробництва у Маріуполі через війну Марія відновила бізнес у Славутичі. Зараз «Нова кухня» пропонує натуральні страви, поєднуючи традиційні рецепти з інноваційними технологіями приготування.
Анна П'ятницька
Dao Noodle Bar — це азійське кафе fast-casual формату, засноване у 2019 році в місті Кременчук. Це місце стало частиною життя активного містянина, який прагне встигнути всюди. У меню закладу є китайська локшина, японський рамен, тайський том ям та багато інших кисло-гостро-солодких страв. Бути гостем Dao — це можливість насолодитися якісними стравами за доступною ціною, з чудовим сервісом та швидким обслуговуванням.
Ксенія Вишняк
Історія бізнесу Lullaboo розпочалася, коли маленький син Ксенії щоночі прокидався кожні дві години, а вдень спав лише по 30 хвилин. Втомлена від безсонних ночей і турбот про здоров'я родини, Ксенія вирішила знайти рішення. Вона вивчала наукові матеріали, проходила курси та консультувалася з фахівцями. І, зрештою, разом із педіатром і консультантом, створила продукт — обважнений спальник, що допомагає малюкам спати краще, даруючи відчуття комфорту, як в обіймах мами.
Інна Осадча
Інна була перспективним маркетологом, але її життя кардинально змінилося, коли вона стала мамою особливої дівчинки — дівчинки з аутизмом. Це спонукало її здобути другу вищу освіту в галузі психології. Тепер Інна займається соціалізацією та реабілітацією дітей з особливими потребами, допомагаючи їм адаптуватися до світу навколо та реалізовувати свій потенціал.
Поліна Романенко
PROMAP — це сервіс, що спеціалізується на веденні бізнес-профілів на Google Maps для українських компаній. Команда допомагає максимально ефективно використовувати цей канал просування, сприяючи розширенню аудиторії та збільшенню обсягів продажів. Сервіс спрямований на підвищення конкурентоспроможності українських компаній на міжнародному ринку та формування культури використання сучасних онлайн-інструментів у підприємництві. У роботі використовують практичний досвід та нові американські технології, які поки що не застосовуються на українському ринку.
Анжеліка Нікітенко
Бренд Angie Lee спеціалізується на виготовленні жіночого взуття маленьких розмірів, створюючи унікальні дизайни, щоб кожна жінка змогла знайти ідеальну пару для себе. Окрім цього, компанія пропонує взуття для гуртових замовників, включаючи виготовлення під власним брендом з повним супроводом — від концепції до реалізації. Angie Lee також займається виготовленням тактичного взуття для захисників і захисниць, співпрацюючи з організаціями ArmWomanNow, Маршем Жінок та 4.5.0.
Діана Шпак
Бренд Dopamine пропонує батькам рішення, яке змінює підхід до батьківства. Спеціалізуючись на виготовленні дитячих слінгів та аксесуарів для слінгоносіння, Dopamine дає змогу замінити громіздкий візок на зручний, мобільний варіант, який дозволяє батькам бути ближчими до дитини. Слінги бренду забезпечують не лише комфорт і свободу руху, а й сприяють фізичному та емоційному розвитку малюка, зміцнюючи зв'язок між батьками та їхнім дітям.
Галина Дорохова
Центр «єПілатес» пропонує безпечні тренування для всіх — незалежно від віку, статі чи фізичних можливостей. У центрі є спеціалізовані групи для жінок, які готуються до вагітності, вагітних, мам з дітьми та для тих, хто відновлюється після пологів. Також передбачені заняття для людей з проблемами опорно-рухового апарату, після травм і для тих, хто хоче підтримувати хорошу фізичну форму без ризиків для здоров'я. Центр обладнаний професійним пілатес-обладнанням, яке дозволяє ефективно відновлюватись і розвивати тіло без виснаження та травм.
Ірина Яконюк
Бренд сумок та декору SYNYCHKA розробляє плетені сумки ручної роботи з натурального джгута. Команда створює унікальні аксесуари для жінок, які прагнуть вийти за межі одноманітності, виражаючи свою індивідуальність і підтримуючи сталий розвиток.
Юлія Тимошкіна
ODEAS — нішевий магазин дитячих дерев’яних іграшок та меблів. У 2023 році власниця Юлія запустила нову лінійку товарів — навчальні дерев’яні пазли з УФ-друком. Ця серія містить багатошарові пазли з акварельними ілюстраціями, які знайомлять дітей з навколишнім світом та сприяють розвитку логічного мислення, дрібної моторики та уяви в сюжетних іграх. Наразі продукцією користуються діти з 5 континентів та 37 країн.
Анна Бура
Власницями кондитерської NEBO є дві рідні сестри, які почали розвивати ідею кондитерської ще у 2014 році, коли їм було по 18-19 років. Паралельно з навчанням вони пекли для родичів, друзів та знайомих. Сестри серйозно взялися за свій бізнес у 2020 році, але незабаром країна зіткнулася з COVID-19. Проте вони не здалися і вирішили, що у 2022-2023 роках відкриють офлайн кондитерську. Однак повномасштабне вторгнення внесло свої корективи. На YouTube вони створюють відео, в яких розповідають про себе, свої цінності та пояснюють, чим відрізняється торт від пляцка.
Ганна Кім
Школа раннього розвитку за методикою Монтессорі «ГеніУм» дбає про якісний розвиток дітей, проводячи сенсорно-моторні заняття, які стимулюють логічне та математичне мислення та залучають всі шість почуттів. Арттерапія, що входить до програми, допомагає дітям зняти психоемоційне напруження та розвивати емоційну стійкість. Особливу увагу команда приділяє дітям з особливими освітніми потребами, створюючи для них простір Монтессорі, де кожен малюк може розвиватися у власному темпі, отримуючи індивідуальний підхід та підтримку.
Тетяна Чайковська
Перший нічник бренду Samobutni з’явився як частина особистої історії власниці. У дитинстві, коли в її селі часто вимикали світло, батьки запалювали гасову лампу, сідали біля неї та розмовляли. Цей спогад став особливо важливим восени 2022 року, коли почалися перебої з електрикою, нагадуючи, що навіть у темряві можна знайти світло. Нічники виготовлено вручну з екологічної липи, мають сенсорну кнопку для регулювання яскравості та автоматично вимикаються через 12 годин.
Дарина Ніколаєнко
Кафе «Сонечко» — це місце, де затишок і підтримка поєднуються з важливими соціальними ініціативами. Тут проводять майстеркласи, освітні заходи та психологічні зустрічі для дітей і батьків. Особливу увагу приділяють дітям з особливими потребами, створюючи простір для їхньої соціалізації та формування взаєморозуміння серед усіх відвідувачів. Команда кафе вірить у важливість створення для людей з інвалідністю робочих місць і можливостей розкрити свій потенціал у суспільстві.
Ксенія Козлова
«Книга по малюнках» — це ініціатива, яка виходить за межі звичайного альбому. Вона об'єднує мистецтво, освіту та інклюзивність, сприяючи розвитку дітей і підтримці їх творчості. Проєкт не лише допомагає батькам стати ближчими до своїх дітей, а й надихає на створення сімейних пам’яток, що з часом набувають особливої цінності. Це спосіб зберегти не тільки малюнки, а й важливі миті життя, які допомагають формувати життєві навички та взаєморозуміння.
Анжеліка Кошева
Пекарня «Олегівна» — це місце, де народжується хліб, сповнений любові та традицій. Кожен буханець випікається за старовинними методами на живій заквасці, з натуральних і добірних інгредієнтів. Місія бренду — не лише пекти хліб, а й відроджувати культуру споживання справжнього, корисного хліба, який живить тіло та душу. У кожній скоринці ховається тепло рук майстра, а в кожному шматочку — смак природи та простоти. Хліб з пекарні «Олегівна» — це більше, ніж їжа. Це турбота, натхнення та повернення до витоків справжнього смаку.
Тетяна Бойко
Тетяна Бойко, підприємиця з Вінниці, понад 20 років у бізнесі, а з 2023 року розвиває бренд Tasty Jar — виробництво натуральної пастили, фріпсів і цукерок. Натхненна ідеєю зробити здорове харчування смачним, вона прагне популяризувати українську продукцію у світі. Завдяки високій якості та сертифікації ISO22000, бренд здобув схвальні відгуки на міжнародних виставках. Тетяна створює нові смаки та дизайн упаковки з особливим акцентом на якість і натуральність кожного продукту.
Наталія Щербина
«Майстерня Смаку Gusto» створює преміум напівфабрикати, що руйнують старі уявлення про заморожену їжу. Місія бренду — показати, що якісне харчування може бути швидким, зручним і корисним, без компромісів зі смаком. Завдяки Gusto ви отримуєте готові страви, які економлять час, зберігаючи високу якість і натуральність продуктів.
Олена Сапєльнікова
U UNIFORM спеціалізується на виробництві функціонального одягу для б'юті-індустрії: перукарів, майстрів манікюру, педикюру та косметологів. Компанія поєднує комфорт, сучасний дизайн та екологічні матеріали, піклуючись про клієнтів і довкілля. Мета U UNIFORM — допомогти бізнесам бути стильними й підвищити впізнаваність бренду через брендування одягу та мерчу, забезпечуючи індивідуальний підхід до кожного клієнта.
Оксана Пенькач
Медичний центр «Капустинка» забезпечує комфорт і доступність для кожного маленького пацієнта. Окрім того, тут є все для зручності людей з інвалідністю: спеціальні паркувальні місця та інформаційні таблички шрифтом Брайля. Для пацієнтів із порушенням слуху доступні послуги перекладача жестової мови завдяки партнерству з УТОГ, роблячи медичний центр відкритим для всіх.
Тетяна Букіна
Тетяна, власниця студії «Мандарин» у Кременчуці, прагне створити танцювальне ком’юніті, яке стане платформою для розвитку та самовираження кожного відвідувача. Студія пропонує широкий вибір напрямків — від класичного вальсу до енергійної сальси та національного гопака. Особливу увагу приділено доступності занять для людей з інвалідністю, що робить танцювальне мистецтво доступним для всіх охочих.
Вікторія Голомб
Історія бренду Felt Smart Toys розпочалася у 2019 році, коли Вікторія вирішила створити для своєї доньки щось особливе та корисне. Вона знайшла натхнення у м’яких розвивальних книжках і виготовила свою першу фетрову книжку власноруч. Цей перший крок став поштовхом до розвитку творчості. Сьогодні Felt Smart Toys — це український бренд, що створює унікальні фетрові іграшки вручну, використовуючи тільки натуральні матеріали.
Юлія Логвіновська
CRAFTA — сервіс доставки фермерських продуктів, що об'єднує міських жителів з локальними фермерами. Компанія ретельно відбирає лише найкращі продукти від українських виробників, забезпечуючи високу якість та зручний доступ до свіжих товарів. Для фермерів команда прагне полегшити процес продажів, надаючи менторську підтримку в питаннях сертифікації, пакування та брендування, а також організовуючи доставку невеликих партій товарів. Сервіс зменшує шлях від фермерського поля до столу, підтримує локальне виробництво пропонуючи зручні рішення для обох сторін.
Лілія Чорна
«Бройлер на кожний стіл» — українська компанія, яка спеціалізується на виробництві та постачанні свіжого м'яса бройлерів. Вони гарантують високу якість продукції, вирощеної з урахуванням екологічних стандартів. Компанія прагне забезпечити споживачів натуральним, смачним і доступним м'ясом, яке підходить для щоденного споживання та різноманітних кулінарних страв.
Анна Юрченко
«Все Просто» — це інклюзивний фуд-простір, де смачна і корисна їжа поєднується з підтримкою для душі. Тут кожен знайде гармонію між фізичним і емоційним здоров’ям: насолоджуючись стравами з натуральних інгредієнтів, ви отримуєте підтримку від кваліфікованих спеціалістів у дружній і теплій атмосфері.
Юлія Солоха
Інклюзивна кав'ярня-простір «Для всіх» має на меті поєднати бізнес та соціальну відповідальність. Команда прагне створити простір, де всі відвідувачі, незалежно від їхніх можливостей, почуватимуться комфортно. Проєкт спрямований на інклюзивність і безбар'єрність. Майбутня кав'ярня стане місцем, де кожен знайде свій куточок для відпочинку, роботи чи навчання у доброзичливій атмосфері.
Олена Самарська
Команда проєкту розробила інноваційну бізнес-модель для малих фермерів, яка допомагає мікроаграріям уникати збиткових продажів зерна. Завдяки власній кормовій базі фермери зможуть налагодити виробництво замкнутого циклу через тваринництво, створюючи кластер для переробки молока на продукти з високою доданою вартістю. Цей кластер також займатиметься питаннями маркетингу та сертифікації. Особливу увагу проєкт приділяє козячим фермам, враховуючи унікальні властивості козячого молока. Для оптимізації збуту планується створення власної сироварні.
Марина Солонець
Marichka_cosmetics — це крафтова лабораторія, яка вручну створює натуральне мило та косметику для тіла і волосся. В асортименті представлені тверді шампуні, скраби, креми та гелі для душу, виготовлені за авторськими рецептами. Кожен продукт містить рослинні та ефірні олії, що дарують свіжість і природну силу. Особлива гордість бренду — органічні інгредієнти з власного господарства: гарбуз, малина, полуниця, огірок, алое, петрушка та кріп. Продукція підтримує природний баланс шкіри та зміцнює волосся, підходить навіть для чутливої шкіри, забезпечуючи безпечний і якісний догляд від природи.
Олена Бубнова
Олена створила унікальне місце в Закарпатті — магазин рукоділля та швейний коворкінг, де кожен може знайти все для творчості та самовираження. Вона допомагає клієнтам ремонтувати одяг і шиє нові речі на замовлення, а також проводить майстер-класи для тих, хто хоче освоїти швейну справу. Її бізнес — це точка зустрічі творчих людей та шанувальників рукоділля.
Олена Вітер
Вуджене м'ясо та ковбаси «Горинич» — це поєднання традиційних рецептів і сучасного виробництва, що дозволяє зберегти українську кулінарну спадщину. Засновниця бренду впроваджує старовинні технології виготовлення вуджених страв, що несуть культурну цінність і відчуття рідного дому для кожного споживача.
Надія Ципф
The Temper — український бренд преміум-меблів, який стартував у 2023 році, створюючи лімітовані колекції та індивідуальні меблеві рішення для приватних клієнтів і бізнесів. Маючи 16-річний досвід у розробці м’яких меблів і предметного дизайну, команда бренду вдосконалює сучасні тренди, пропонуючи високоякісні вироби, що відповідають найвищим стандартам.
Візійний жіночий акселератор «Відважна 2. Масштабування та діджиталізація» впровадила мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту й за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)», глобальної ініціативи She’s Next Empowered by Visa.