Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як відкрити інтернет-магазин в Україні з нуля

19.05.2023, 12:00
Story Image

Електронна комерція в Україні розвивається з вражаючою швидкістю, а тому підприємцям-початківцям легше заснувати свій бізнес попри складні економічні умови. Навіть якщо ви обмежені в ресурсах або часі, завжди можна відшукати оптимальний для себе шлях та закріпитися в онлайн-торгівлі.

Якщо ви розглядаєте можливість створення власного інтернет-магазину, ця стаття надасть вам базовий план дій. Українська платформа для створення інтернет-магазинів Shop-Express проконсультувались з вітчизняними підприємцями, які поділились власним досвідом старту в електронній комерції. Цінні поради надали Владислав Литвинчук — власник компанії Horton, а також Дарія Карпюк — засновниця бренду одягу Daria Karpiuk.

 

Побудова фундаменту для старту в електронній комерції

Започаткування онлайн-бізнесу відрізняється від офлайн нижчим порогом входження для нових гравців. Здійснення підприємницької діяльності через інтернет дає можливість уникнути багатьох проблем: залежність від розташування чи необхідність в оренді торгівельної площі. Але в обох випадках вам доведеться почати з планування і відповісти собі на важливі питання: що, як і кому ви будете продавати?

Формування основи майбутнього бізнесу починається з:

  • пошуку ніші: визначте сегмент ринку, в якому будете працювати. Розгляньте потенційні можливості, конкурентну обстановку та попит на товари в цій ніші;
  • вивчення цільової аудиторії: ретельно дослідіть та зрозумійте характеристики ЦА, побажання та поведінку — це допоможе налаштувати інтернет-магазин так, щоб він максимально привертав увагу та задовольняв потреби клієнтів;
  • формування фінансової стратегії: визначте свої фінансові цілі та розробіть бюджет для запуску та розвитку інтернет-магазину;
  • розробки маркетингової стратегії: продумайте шляхи просування бренду, канали залучення трафіку, стратегії ціноутворення та продажі товарів.

 

Важливо визначитись, за якою моделлю ви будете працювати. Наприклад:

  • Відкрити власне виробництво та робота за моделлю d2c (direct to customer).
  • Стати дилером чи офіційним представником іншого бренду.
  • Відкрити оптовий інтернет-магазин та реалізовувати товар через власну систему дилерів.
  • Працювати за схемою дропшипінг і виступати посередником між покупцем та постачальником.

 

Дропшипінг — це класний інструмент для того, щоб протестувати нішу фактично без якихось вкладень, розібратися в фінансовій стороні цього бізнесу, зрозуміти цільову аудиторію і як вона реагує на той чи інший продукт

Владислав Литвинчук

Виробництво, дропшипінг чи навіть комісійна торгівля — кожна модель має свої плюси та мінуси. На певному етапі можна працювати з декількома і комбінувати їх — це також буде давати свої результати. 

Один з кращих фундаментальних шляхів знайти постачальників українського продукту — це тематичні виставки.

Владислав Литвинчук

Для старту своєї справи вам допоможуть пошуки партнерів через інтернет та нетворкінг. Дарія Карпюк, засновниця бренду Daria Karpiuk, шукала виробництво, яке могло б на першому етапі відшити партію одягу в невеликій кількості, а також склад якісних тканин з невисокими цінами. Це було складно, але все ж рішення було знайдене через рекомендації знайомих. Дарія наголошує, що вся потрібна інформація доступна в інтернеті та соціальних мережах — вибір завжди є, питання полягає лише в ціні та якості.

 

Легалізація діяльності

Не забувайте, що для ведення будь-якої підприємницької діяльності в сфері виробництва та/або продажу товарів в Україні необхідно отримати реєстрацію як ФОП або відкрити ТОВ. Існує кілька способів це зробити, але найпростіше та найшвидше — зареєструвати ФОП через Дія або зареєструвати ТОВ через Дія. Зверніть увагу, що для реєстрації необхідно також отримати цифровий підпис та обрати КВЕД.

 

Заснування інтернет-магазину на кастомній або готовій CMS

Визначились з типом вашого бізнесу та легалізували його? Далі необхідно обрати основу, на якій працюватиме інтернет-магазин. CMS (Content Management System) — це система управління, яка дозволяє керувати вмістом сайту. Вона містить в собі певну структуру, набір функцій для дизайну і наповнення даними. Вибираючи CMS, ви можете піти одним з популярних 3 шляхів:

  • Індивідуальна розробка. Команда розробників створить кастомну CMS з нуля. Вона буде відповідати саме вашим потребам. Для технічної підтримки, внесення змін та оновлень в кастомну CMS необхідна допомога спеціалістів.
  • Відкриті CMS — це програмне забезпечення з вихідним кодом, доступним для загального використання. Код може бути змінений та пристосований спільнотою розробників з усього світу. Для розширення функціональності такої CMS необхідно встановлювати додаткові плагіни або модулі для налаштування, оновлення та додавання нових інструментів.
  • SaaS-платформи — це сервіси, на базі яких створюють інтернет-магазини. Команда розробників надає хмарний доступ до своєї CMS і забезпечує її обслуговування за абонентську плату.

 

Кожен шлях має свої переваги і недоліки. Якщо інтернет-магазин розробляється з нуля, ви можете реалізувати будь-які забаганки і створити унікальні інструменти для вашого бізнесу. Проте вартість індивідуальної розробки досить велика — від 1 000$ до 10 000$ (в залежності від проєкту), а отримати готовий інтернет-магазин можна лише через кілька місяців.

Відкриті CMS доступні для всіх, але можуть мати складну структуру і навчитись користуватись ними може зайняти багато часу. Також відкритий доступ до вихідного коду може створювати ризик для безпеки, якщо не вживати відповідні заходи захисту. Вам потрібно розібратися в технічних основах, щоб використовувати відкриті CMS обережно і з користю.

Початківцям радила б спочатку познайомитися з процесом веб-дизайну та верстки для розуміння процесу та деяких правил створення сайтів, щоб мати кращу уяву, яким саме має бути сайт вашої мрії.

Дарія Карпюк

SaaS-платформи не підходять для великих проєктів (таких як маркетплейси) з каталогом понад 50 000 товарів. Також ви не отримаєте унікальний функціонал, бо сервіс працює на базі готових рішень. Але якщо ви представляєте малий чи середній бізнес і не потребуєте специфічних інструментів, SaaS-сервіс може стати для вас цікавим рішенням.

Спочатку орієнтувалися на індивідуальну розробку, але, як виявилося, необхідний був набагато більший бюджет, ніж ми розраховували. Тому було прийнято рішення знайти інший варіант розробки. З усіх варіантів понад усе звернули увагу на SaaS-платформу.

Дарія Карпюк

Через високу вартість індивідуальної розробки та складність відкритих CMS все більше підприємців обирають саме спеціалізовані сервіси, як найбільш бюджетний та швидкий спосіб відкрити інтернет-магазин в Україні з нуля. Та перш ніж визначитись, чи підходить вам таке рішення, краще проконсультуватись зі спеціалістом.

 

Що важливо врахувати при створенні інтернет-магазину

Декілька порад, які допоможуть у виборі платформи для створення інтернет-магазину та формуванні технічного завдання спеціалістам:

  • Швидкість створення. Створення інтернет-магазину може займати від 1 дня до кількох місяців в залежності від різних факторів: «самописний» сайт чи на готовій CMS, шаблонний чи кастомний дизайн, об’єм каталогу, кількість інтеграцій тощо. Наприклад, інтернет-магазин Владислава Литвинчука на OpenCart було створено за 4 місяці, на SaaS-платформі (з унікальним дизайном) — за 1 місяць.
  • Дизайн. Якщо є бажання, можна замовити індивідуальний. Але в умовах обмеженого бюджету раціональніше вибрати один з підходящих шаблонів та унікалізувати його шляхом власного контенту.
  • Інтеграції. Для успішної роботи інтернет-магазину важливо інтегрувати різні мовні версії, способи доставки та оплати. Для масштабування та виходу на зарубіжні ринки вони мають змінюватися в залежності від регіону користувача.
  • Гнучкість та налаштованість. Бізнес не стоїть на місці, тому ви будете постійно вносити зміни в дизайн та функціонал інтернет-магазину. Варто дізнатись у розробників, в чому ви будете обмежені, а в чому — ні.
  • Простота управління. Переконайтеся, що CMS надає легкість у самостійному редагуванні та додаванні контенту, керуванні товарами та замовленнями.
  • Можливості для просування. Інтернет-магазин має добре взаємодіяти з Google та рекламними інструментами. Переконайтеся, що в основі сайту передбачено все для успішної пошукової оптимізації, інтеграції з соціальними мережами та ведення рекламних кампаній.

 

Під час розробки дизайну важливо, щоб сам продукт було можливо добре роздивитися на моніторі. А тому необхідно створити достатньо великі картки товарів. У більшості інтернет-магазинів або маркетплейсів це є проблемою. Також при виборі платформи особливого значення була можливість самостійно створювати/змінювати контент всього сайту без звернень до спеціалістів.

Дарія Карпюк

 
Набір команди для роботи інтернет-магазину

Як часто буває, на початку існування бізнесу доводиться економити, в тому числі на складі команди. У випадку Дарії, підприємиця разом з партнером взяли на себе одразу кілька ролей, проте в майбутньому планує розширення та залучення різних спеціалістів.

Базовий склад команди, яка працює над інтернет-магазином:

  • керівник;
  • фотограф для створення візуалу;
  • контент-менеджер (завантажує товари на сайт);
  • копірайтер (створює описи товарів та інший контент);
  • менеджери з продажів;
  • таргетолог, SEO-спеціаліст та PPC-спеціаліст для просування;
  • розробники, які обслуговують сайт.

 

Повноцінне обслуговування інтернет-магазину — це велика робота, яка потребує залучення професіоналів. Ви можете звернутися до веб-студії чи рекламного агентства і працювати за системою аутсорсингу або поступово наймати окремих спеціалістів собі в штат. Але будьте готові, що на початку ви можете грати багато ролей одночасно. Це дозволить зрозуміти процес функціонування бізнесу «з середини» та економити ресурси, які можна буде вкласти в розвиток.

Перший етап бізнесу — це виживання і накопичення ресурсів.

Владислав Литвинчук


Отже, щоб почати свою справу у сфері онлайн-торгівлі перш за все необхідно визначитись з теоретичною складовою: обрати нішу, проаналізувати ЦА, створити маркетингову стратегії тощо). Далі — обрати платформу, на якій працюватиме інтернет-магазин (обрати готове рішення чи вкладатись у кастом). Не забувайте приділити увагу формуванню команди, адже це ті люди, які будуть підтримувати роботу вашого бізнесу. 

 

Що важливо врахувати при створенні інтернет-магазину

Декілька порад, які допоможуть у виборі платформи для створення інтернет-магазину та формуванні технічного завдання спеціалістам:

  • Швидкість створення. Створення інтернет-магазину може займати від 1 дня до кількох місяців в залежності від різних факторів: «самописний» сайт чи на готовій CMS, шаблонний чи кастомний дизайн, об’єм каталогу, кількість інтеграцій тощо. Наприклад, інтернет-магазин Владислава Литвинчука на OpenCart було створено за 4 місяці, на SaaS-платформі (з унікальним дизайном) — за 1 місяць.
  • Дизайн. Якщо є бажання, можна замовити індивідуальний. Але в умовах обмеженого бюджету раціональніше вибрати один з підходящих шаблонів та унікалізувати його шляхом власного контенту.
  • Інтеграції. Для успішної роботи інтернет-магазину важливо інтегрувати різні мовні версії, способи доставки та оплати. Для масштабування та виходу на зарубіжні ринки вони мають змінюватися в залежності від регіону користувача.
  • Гнучкість та налаштованість. Бізнес не стоїть на місці, тому ви будете постійно вносити зміни в дизайн та функціонал інтернет-магазину. Варто дізнатись у розробників, в чому ви будете обмежені, а в чому — ні.
  • Простота управління. Переконайтеся, що CMS надає легкість у самостійному редагуванні та додаванні контенту, керуванні товарами та замовленнями.
  • Можливості для просування. Інтернет-магазин має добре взаємодіяти з Google та рекламними інструментами. Переконайтеся, що в основі сайту передбачено все для успішної пошукової оптимізації, інтеграції з соціальними мережами та ведення рекламних кампаній.

 

Під час розробки дизайну важливо, щоб сам продукт було можливо добре роздивитися на моніторі. А тому необхідно створити достатньо великі картки товарів. У більшості інтернет-магазинів або маркетплейсів це є проблемою. Також при виборі платформи особливого значення була можливість самостійно створювати/змінювати контент всього сайту без звернень до спеціалістів.

Дарія Карпюк

 
Набір команди для роботи інтернет-магазину

Як часто буває, на початку існування бізнесу доводиться економити, в тому числі на складі команди. У випадку Дарії, підприємиця разом з партнером взяли на себе одразу кілька ролей, проте в майбутньому планує розширення та залучення різних спеціалістів.

Базовий склад команди, яка працює над інтернет-магазином:

  • керівник;
  • фотограф для створення візуалу;
  • контент-менеджер (завантажує товари на сайт);
  • копірайтер (створює описи товарів та інший контент);
  • менеджери з продажів;
  • таргетолог, SEO-спеціаліст та PPC-спеціаліст для просування;
  • розробники, які обслуговують сайт.

 

Повноцінне обслуговування інтернет-магазину — це велика робота, яка потребує залучення професіоналів. Ви можете звернутися до веб-студії чи рекламного агентства і працювати за системою аутсорсингу або поступово наймати окремих спеціалістів собі в штат. Але будьте готові, що на початку ви можете грати багато ролей одночасно. Це дозволить зрозуміти процес функціонування бізнесу «з середини» та економити ресурси, які можна буде вкласти в розвиток.

Перший етап бізнесу — це виживання і накопичення ресурсів.

Владислав Литвинчук


Отже, щоб почати свою справу у сфері онлайн-торгівлі перш за все необхідно визначитись з теоретичною складовою: обрати нішу, проаналізувати ЦА, створити маркетингову стратегію тощо). Далі — обрати платформу, на якій працюватиме інтернет-магазин (обрати готове рішення чи вкладатись у кастом). Не забувайте приділити увагу формуванню команди, адже це ті люди, які будуть підтримувати роботу вашого бізнесу. 

Shop-Express
Історія від
Shop-Express
Українська платформа для створення інтернет-магазинів
Інші історії
logo
Бізнес-початківцям
Планую відкрити кав’ярню в історичній частині міста. З чого розпочати?
Експерти Державної регуляторної служби України підготували покроковий гайдлайн для підприємців-початківців.
logo
Бізнес-початківцям
Легко про бізнес з Метом Томсоном
logo
Бізнес-початківцям
П’ять найбільш поширених помилок під час реєстрації торговельної марки
Аби безперешкодно отримати свідоцтво про торговельну марку та уникнути можливих проблем з реєстрацією ТМ потрібно завчасно передбачити потенційні причини відмови.
logo
Бізнес-початківцям
Покроковий план відкриття фастфуду від Державної регуляторної служби України
Фастфуд — один із найприбутковіших варіантів бізнесу у громадському харчуванні. Плюс такого закладу для власника — не треба довго думати над меню та відточувати сервіс як у ресторані, а гостям подобається формат фастфуду, бо можна швидко зайти та перекусити.