Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як перетворити хобі на бізнес: історія переможниці програми «Початок» Ірини Антончик

23.04.2024, 11:00
Story Image

Підприємництво — це доволі тернистий шлях, який вимагає від людини не лише творчого підходу, але й глибоких знань у різних сферах. Історія Ірини Антончик, переможниці освітньо-грантової програми «Початок», яка навчалася на базі центру підтримки підприємців Дія.Бізнес у Луцьку, — відображення того, як можна перетворити хобі на успішний бізнес-проєкт. 

Підприємиця успішно пройшла навчання та за результатами плідної праці спершу отримала фінансування в розмірі 3 000 доларів США, а також здобула перемогу на Grand Pitch Day, де залучила додатково 5 000 доларів США на розвиток свого садового центру «АгроХобі».

 

Як пристрасть до садівництва перетворилася на бізнес

Майбутня підприємиця займалася спортивним орієнтуванням й туризмом, працювала в поліграфічній компанії та навіть мала досвід ведення бізнесу, який проіснував 6 років. Ірина визнає, що через брак знань у плануванні бізнес-процесів не змогла досягти очікуваного успіху у підприємницькій діяльності. Внаслідок професійного вигорання та втоми Ірина вирішила все продати та піти працювати викладачем дизайну. Відновлювати сили допомагало вирощування рослин. А тому паралельно з викладанням жінка почала активно працювала над розвитком власного садового та паркового угіддя. 

Спочатку вирощувала картоплю, потім почала пророщувати перші саджанці. Так й не помітила, як рослин біля будинку стало понад 3 000. Кількість вражала, тому Ірина вирішила потрохи продавати саджанці у соціальних мережах. Саме цей крок став першим до того, що згодом допоможе зрозуміти як хобі перетворюється на стабільний та успішний бізнес.

Проте початок повномасштабної війни змусив повністю переглянути все, що робила жінка.

«Повномасштабна війна принесла жахливі руйнування довкола нас. Шкоди зазнали не лише будівлі та інфраструктура, але й зелені зони та парки. В один з днів ми разом із чоловіком прийшли до висновку, що напрямок садово-паркового господарства — один з важливих аспектів відновлення та відбудови України, а тому його потрібно розвивати більш масштабно. Таким чином, моє хобі стало основою сімейної  підприємницької ініціативи — садового центру “АгроХобі”».
 
З чого почати?
«Ми почали активно працювати над урізноманітненням видів рослин, які б відповідали останнім трендам у садівництві, вивчати походження кожної рослини, яку плануємо вирощувати, та співпрацювати з українськими розсадниками. Крім того, придбали земельну ділянку, яку поетапно використовуємо для наших потреб, провели електро- та водопостачання, а також встановили огородження», — зауважує Ірина.

Попри значні особисті витрати, підприємницька ініціатива подружжя все ще потребувала ґрунтовної фінансової допомоги та бізнес-знань. А тому Ірина почала досліджувати можливості.   

«Я відчувала брак знань у сфері бізнес-процесів та маркетингу, а також розуміла, що відкриття власного садового центру потребує фінансової підтримки. Дізнавшись про програму «Початок», я вирішила діяти, тому склала бізнес-план і подала заявку», — зазначає Ірина Антончик.

Рішення взяти участь проєкті було обумовлене назвою «Початок», яка стала своєрідним сигналом та поштовхом для початку дій. Під керівництвом менторів подружжя змогло розробити чіткий план дій та дотримуватися його, побудувати маркетингову стратегію та розрахувати економічну частину проєкту.

 

Враження переможниці від навчання за освітньо-грантовою програмою «Початок»

Під час навчання Ірина поставила собі за мету пройти всі заняття у межах освітнього компонента Програми, тому ретельно планувала свій день, щоб вдало поєднувати особисте життя, роботу та навчання. Як результат майбутня підприємиця заручилася актуальними знаннями, отримала розуміння, як будувати бізнес-процеси та маркетинг, ретельно розрахувала економічну частину бізнес-проєкту та стратегію, яка дозволила уникнула помилок на старті запуску бренду. 

Ірина відмітила, що процес навчання був дуже захопливим. Вдалося створити чудову команду в комфортній атмосфері, де учасниці підтримували одна одну, давали поради та надихали на нові ідеї.

«Особливо мене вразила робота з менторкою Іриною Новосад — вона справжній професіонал своєї справи, і психологинею Світланою Сесюк, — богинею психології. Попри те, що я прийшла навчатися бізнесу, пізніше мені стало ясно, що психологічні сесії насправді дуже корисні для бізнес-діяльності, вони розвивають як особистісні навички, так і підприємницькі компетенції», — зазначає переможниця.

Сесії з психології змотивували Ірину розбудовувати власну справу та допомогли краще зрозуміти свої емоції та відчуття.

 

Про перемогу на Grand Pitch Day та залучення фінансової підтримки

Ірина впевнено крокувала до мети й стала однією з 200 учасниць Програми, які залучили до $3 000 фінансової підтримки на розвиток власних бізнесів. 

«Фінансування у розмірі $3 000 ми витратили на автоматизацію системи поливу, купивши контролери та спеціальні датчики, які будуть автоматично вмикати систему. Також придбали захист від вітру та граду для збереження рослин».

Завдяки своїй наполегливості підприємиця дійшла до фіналу проєкту — Grand Pitch Day, де за результатами оцінок журі, Ірина Антончик та її садовий центр «АгроХобі» отримала додаткове фінансування у розмірі $5 000, що дозволило значно прискорити процес розвитку бізнесу. Додаткову грошову винагороду подружжя планує витратити на встановлення теплиці.

«На Grand Pitch Day я відчувала хвилювання та трохи тремтіння в голосі, проте моєю основною метою було виправдати очікування наставників, команди та гідно представити проєкт і я думаю, що в мене вийшло», — зазначає Ірина.

Освітньо-грантова програма Початок суттєво та позитивно вплинула на різні аспекти життя Ірини. Вона зауважує, що зміни стосуються не лише її мислення, але й усіх бізнес-дій, що вона робить на шляху до розвитку власної справи, адже вони стали чіткішими, логічнішими й структурованішими. Будучи людиною, яка одночасно займається багатьма різними справами, включаючи волонтерство, фасилітаторство, бізнес, роботу та виховання трьох дітей, підприємиці було особливо важливо навчитися відсортовувати головне від другорядного. Тому Ірина щиро рекомендує усім, хто має ідею та прагне її реалізувати, долучатися до актуальних програм, які реалізує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес. Це дозволить розширювати коло бізнес-знайомств, залучати фінансування та розвиватися як власник підприємства, і також як особистість.

 

Візія щодо масштабування бізнесу 
«Наразі у садовому центрі “АгроХобі” великий різновид троянд, азалії, хвойні, трави, злаки, рододендрони, клематиси тощо. У майбутньому моєю головною ціллю буде популяризація українських рослин у країнах Європи. Наразі ми розглядаємо різні шляхи масштабування нашого бізнесу», — зазначає Ірина.

Наразі з огляду на зростання обсягу роботи, подружжя планує працевлаштувати двох співробітників до кінця року, а також розширювати напрями для розвитку та масштабування власного бізнесу. Ірина впевнена в тому, що будь-який успіх можливий лише тоді, коли людина по-справжньому насолоджується своєю роботою й використовує всі можливості. 

Довідково:
  • Освітньо-грантову програму Початок втілювала мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за сприяння Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту за підтримки ООН Жінки в Україні та Уряду Японії.

«Початок»
Історія від
«Початок»
Освітньо-грантова програма
Інші історії
Всі історії
logo
Жіноче підприємництво
Від танцювального хобі до перемоги в освітньо-грантовій програмі «Початок»
Центр інноваційного розвитку для дітей MRIYA Education — це результат наполегливої праці підприємиці Руслани Насібової, однієї з переможниць освітньо-грантової програми «Початок», яка за результатами навчання залучила 3 000 доларів США на розвиток бізнесу.
logo
Жіноче підприємництво
Почуватися захищеними в умовах війни: як бренд дитячого одягу впроваджує безпечні та комфортні умови для працівниць
Надання працівницям освітніх можливостей та підтримки, зокрема у ситуаціях, коли потрібен додатковий час, аби забрати дітей зі школи, або навіть взяти їх з собою на роботу — про це історія підприємиці Марти Краснощокої.
logo
Жіноче підприємництво
Сучасне обладнання, нові бізнес-знання та партнерства: як жіночий акселератор «Відважна» вплинув на розвиток бренду іграшок bavka
За результатами навчання підприємиця Аліна Хома, засновниця бренду дитячих Монтессорі-іграшок і меблів bavka та педагог із міста Ужгород, здобула перемогу у номінації «Візіонерка» жіночого акселератора «Відважна» та залучила 350 000 грн на розвиток власного бізнесу.
logo
Жіноче підприємництво
На шляху до мрії: історії учасниць онлайн-академії «Мрій та Досягай»
В академії учасниці навчилися будувати бізнес в Інтернеті з нуля, розвивати власний бренд, шукати свою аудиторію та здобувати нових клієнтів.