Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як отримувати ліди для B2B-продажів на експорт

19.06.2024, 21:00
Story Image

Міжнародні продажі набули особливого значення на шляху безкордонного масштабування українських підприємств. Отримувати замовлення і продавати оптом в інші країни стає зрозуміліше і простіше, якщо знати як на практиці організувати процес лідогенерації B2B-продажів для експорту.

 

Що таке B2B-продажі та як генерувати B2B-ліди?

B2B-ліди — це цільові контакти майбутніх бізнес-клієнтів, які згодом трансформуються в реальні продажі. Наприклад, це компанії, які виявили інтерес до ваших товарів чи послуг і залишили свої контактні дані або створили заявку на сайті.
Лідогенерація в B2B — це процес збору контактних даних потенційних бізнес-клієнтів. Лідогенерація на іноземних ринках — завдання «із зірочкою» для українського B2B-бізнесу. Тому розберемо детальніше всі аспекти цього важливого процесу.

Якщо коротко, то процес підготовки до лідогенерації виглядає так:

  1. Визначення характеристик ідеального клієнта (портрет покупця): галузь, розмір компанії (наприклад, стартап, малий, середній чи великий системний бізнес), больові точки, фактори прийняття рішень тощо. 
  2. Дослідження іноземних ринків: визначити країни та регіони, що мають потенціал для ваших товарів і мають найбільшу концентрацію цільової аудиторії.
  3. Визначення каналів лідогенерації та бюджету на просування: пошуковики, соцмережі, таргетована реклама, розсилки або інші канали, які підходять для вашого ринку та покупців.
  4. Формування пропозиції та необхідних матеріалів: підготовка інтернет-магазину, текстів, фото, відео, скриптів для листування, рекламних банерів — все, що потрібно запустити по відповідним комунікаційним каналам.
  5. Збір та обробка заявок: частина B2B-лідів відсіється, а інша стане вашими клієнтами.

 

Головні метрики успішності стратегії лідогенерації — це кількість нових залучених клієнтів та ROI (return on investment — коефіцієнт рентабельності інвестицій). 

Ключові виклики для B2B-бізнесу при пошуку лідів на закордонних ринках

Під час лідогенерації українські бізнеси можуть стикнутися з такими проблемами:

  • Необхідність адаптація рекламних повідомлень до місцевих умов і вподобань аудиторії.
  • Складнощі у встановленні контактів та побудові партнерських відносин з місцевими компаніями.
  • Високі витрати на маркетингові та рекламні кампанії в інших країнах, що зумовлює необхідність ретельно та вдумливо обирати канали пошуку лідів.
  • Висока конкуренція з боку місцевих компаній, які мають краще розуміння ринку.
  • Відмінності в законодавстві та регулюванні електронної комерції, включно з вимогами щодо захисту даних і реклами.

 

«Ми експортуємо товари до Польщі. Найбільша складність — це дуже дорога реклама в соцмережах і Google (майже вдвічі порівняно з Україною), через що майже весь прибуток вкладаємо в ці канали. Наразі плануємо виходити на польський маркетплейс Allergo і представляти там свою продукцію», — розповідає Катерина, власниця бренду прикрас.
 

 

Для успішної генерації лідів на експорт необхідно:

  • Ретельно вивчити законодавство країни щодо розміщення реклами. В США органом розробки правил в цій сфері є Федеральна Торгова Комісія (FTC), а в країнах ЄС — Європейська комісія з захисту прав споживачів.
  • Сформувати чітке позиціонування вашого бренду, направлене на посилення впізнаваності та довіри до вашої компанії та товарів.
  • Скористатися консультаціями для українських експортерів, щоб краще зрозуміти цільові ринки та знайти міжнародних партнерів.
  • Запустити сайт або інтернет-магазин для продажів на експорт з детальною інформацією.
  • Вибрати канали залучення потенційних клієнтів відповідно до специфіки країни, портрету покупців та вашої пропозиції.

 

Які існують онлайн-канали лідогенерації для продажів за кордон?

До головних методів, які підходять для збору B2B-лідів онлайн для міжнародних продажів, можна віднести: інтернет-магазин, SEO-просування, просування в соціальних мережах та місцевих ЗМІ, різні заходи, таргетована реклама, email-маркетинг. Розгляньмо кожен з цих методів. 

 

Інтернет-магазин

Налаштований для продажів на експорт брендовий інтернет-магазин є основою залучення лідів і продажів онлайн, а також омніканального поєднання інших обраних каналів лідогенерації. Омніканальність у цьому контексті можна розглядати як стратегію, яка передбачає активне використання та поєднання кількох каналів взаємодії з клієнтами. Таким чином інтернет-магазин допоможе оптимізувати маркетингові кампанії, підвищити конверсію та налагодити міцний зв’язок з потенційними покупцями.

 

SEO-просування

Оптимізація і просування вашого бізнесу в міжнародних пошуковиках допомагає охопити «холодних» клієнтів, які шукають бізнес-партнерів. Щоб ефективно використовувати цей метод необхідно:

  • додати мовну версію сайту і наповнити її текстами, оптимізованими під потрібні ключові запити;
  • розмістити форми лідогенерації (форми підписки на розсилку новин, зворотного зв’язку, заявки на дзвінок, розрахунку вартості та замовлення);
  • оптимізувати технічні аспекти сайту (швидкість завантаження, мобільна адаптивність і структура URL);
  • використовувати seo-атрибути для вказівки мовних і регіональних версій сторінок, щоб пошуковик правильно індексував та показував потрібну версію сайту у відповідній країні;
  • побудувати якісну мережу зовнішніх посилань з міжнародних сайтів для підвищення авторитету магазину на глобальному рівні.

 

Просування в соціальних мережах

Для підприємців головним завданнями при веденні сторінок у соціальних мережах — підвищення впізнаваності бренду та робота із репутацією. Ви можете створити якісну воронку зі світлин або відео для своїх підписників, яка буде вести їх на сторінку вашого бізнесу — таким чином можна збирати лояльні ліди. Головна особливість такого методу — необхідність постійно створювати контент та підтримувати активність в обраних соціальних мережах.

Окрім популярних соціальних мереж, варто звернути увагу й на LinkedIn, який часто називають одним з найперспективнішим каналом залучення B2B-клієнтів. Станом на 2023 рік, у LinkedIn зареєструвалося понад 850 мільйонів користувачів у більш ніж 200 країнах. А тому, ця мережа — це сильний інструмент нетворкінгу, який дозволяє вийти на прямий контакт із людиною на потрібній посаді.

Публікації в профільних місцевих ЗМІ

Публікації в профільних місцевих ЗМІ інших країн можуть значно допомогти підприємцю, який прагне налаштувати експортні B2B-продажі. Такі матеріали підвищують впізнаваність бренду, роблячи його відомим серед місцевих бізнес-партнерів та клієнтів. Окрім цього публікації сприяють створенню позитивного іміджу компанії, демонструючи її експертність та надійність. Крім того, статті в авторитетних виданнях можуть стати додатковим інструментом для залучення нових партнерів та інвесторів. Тоді як бізнес може й сам отримати цінну інформації про ринок, тренди та потреби потенційних клієнтів. Щоб розмістити публікації в закордонних ЗМІ, необхідно:

  • знайти популярні у вашій галузі локальні ЗМІ та переконатися, що їх читають ваші потенційні клієнти;
  • встановити контакти з редакціями (сформувати персоналізовану пропозицію і домовитись про розміщення статей або прес-релізів).
  • створити якісний контент, адаптований до місцевих мовних та культурних особливостей регіону.

 

Вебінари, виставки, онлайн-заходи, партнерства

Спільні заходи та партнерства з компаніями у вашій або суміжній галузі значно розширять вашу аудиторію за кордоном та підвищать довіру до бренду. Важливо вибирати партнерів, які мають схожу цільову аудиторію та можуть доповнити ваші пропозиції.

«Ми маємо клієнтів у США, Австралії, Китаї, Японії та багатьох країнах Європи. Робимо акцент саме на PR-просуванні: публікуємося в місцевих медіа, підключаємо інфлюенсерів, заходимо у великі шоуруми, а також беремо участь у виставках та івентах, таких як Paris Fashion Week», — розповідає Дарина, власниця бренду етнічного одягу та аксесуарів.

 

Таргетована та контекстна реклама

Найкращий спосіб збору лідів через соцмережі — запуск таргетованої реклами, яка дає можливість знайти покупців шляхом націлювання по інтересам, регіону, галузі тощо.

Збір лідів з таргетованої реклами краще робити двома способами:

  • Вести з рекламного оголошення на основний комунікаційний канал, де користувач може дізнатися деталі пропозиції, залишити заявку або створити замовлення.
  • Використовувати лід-форми (коли користувач натискає на оголошення, відкривається анкета, яка містить поля для введення даних (ім’я, email, номер телефону)).

 

Також звертайте увагу на можливість запуску контекстної реклами (Google Ads), яка цілком може бути головним двигуном лідогенерації. Сервіс працює за моделлю PPC (Pay per click — оплата за клік), де рекламодавці створюють оголошення і встановлюють бюджет для їх показу. Оголошення з'являються у результатах пошуку Google та на партнерських сайтах, а рекламодавці платять тільки коли користувачі натискають на їхні оголошення. Алгоритм Google враховує релевантність та ставки рекламодавців, щоб визначити, які оголошення показувати та в якому порядку. Наприклад, виробники та дистриб’ютори, які пропонують товари оптом, можуть використовувати Google Ads для таргетування на власників бізнесу, які шукають міжнародних постачальників товарів для ритейлу в країнах присутності.

 

Email-маркетинг

Запуск email-маркетингу на іноземну аудиторію потребує ретельної підготовки. Не варто масово розсилати листи по «холодній» базі, більшість таких повідомлень просто попаде в спам або не буде прочитана. Краще зосередитися на створенні якісного контенту та ретельному відборі потенційних отримувачів. Використовуйте сегментацію бази даних, щоб таргетувати конкретні групи з урахуванням їхніх інтересів та потреб. Підготуйте привабливі заголовки та персоналізовані повідомлення, щоб збільшити ймовірність відкриття листів і взаємодії з ними. Також не забувайте про дотримання правил Загального регламенту захисту даних, який набув чинності в Європейському Союзі 25 травня 2018 року, та інших законодавчих вимог щодо захисту персональних даних. Регулярний аналіз та оптимізація кампаній допоможуть покращити результати та підвищити ефективність email-маркетингу.

Ефективна лідогенерація може стати ключовим елементом для залучення лояльних клієнтів і виходу на закордонні ринки. Використання різноманітних онлайн-каналів дозволяє якісно комунікувати з міжнародною аудиторією й таким чином значно збільшувати впізнаваність вашого бренду та покращуючи конверсію.

 

Алла Петриченко
Історія від
Алла Петриченко
Засновниця української платформи для створення інтернет-магазинів Shop-Express
Інші історії
Всі історії
logo
Експорт
Світовий успіх з українським смаком: як індивідуальні дослідження зовнішніх ринків допомогли MOVA BEER збільшити експорт
Уявіть, що ваш бренд, який почався з мрії трьох друзів, уже завтра може підкорити світ. Саме так розпочалася історія MOVA BEER, яка завдяки співпраці з Офісом з розвитку підприємництва та експорту й національним проєктом Дія.Бізнес здійснює свій прорив на міжнародні ринки.
Експорт
Прямий і непрямий митний брокер: новації законодавства та ключові відмінності

Оновлення митного законодавства України, впроваджене Законом №3926-IX, стало кроком до гармонізації української митної системи з європейськими стандартами. Відтепер митні брокери поділяються на два типи: прямі та непрямі, що надає нові можливості для бізнесу, але також змушує клієнтів ретельно аналізувати свої потреби та відповідальність. 

logo
Експорт
Вихід на міжнародний ринок: історії учасників національної освітньої програми «Світанок»
Для участі у Програмі було відібрано 100 учасників зі всієї України, які проходили інтенсивне навчання в офлайн- та онлайн-форматах на базі центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес.
logo
Експорт
Яким має бути інтернет-магазин орієнтований на експорт: поради українським виробникам від Shop-Express
Бізнес, навіть попри складні умови, активно прокладає шлях до глобальних ринків. Цьому процесу сприяють ефективні інструменти онлайн-торгівлі, в тому числі — запуск експортного інтернет-магазину.