Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Як знайти підтримку для крафтового бізнесу: історія фіналістки освітньо-грантової програми «Траєкторія»

06.03.2025, 15:34
Story Image

Анна Руденко, майстриня з Борисполя та дружина ветерана, знайшла бізнес-можливість там, де все починалося як звичайне хобі. Жінка в’язала іграшки для доньки, прагнучи створити щось унікальне, і швидко помітила, що її вироби привертають увагу. Перші замовлення від знайомих й стали поштовхом до початку власної справи.

Поступово попит на її іграшки зростав і тоді стало очевидно, що хобі переростає у бізнес, який потребує системного підходу. Виробництво, фінансове планування та управління робочими процесами вимагали оптимізації, а для цього потрібні були нові знання та бізнес-інструменти. Саме тому Анна вирішила взяти участь в освітньо-грантовій програмі «Траєкторія».

 

Як одна в’язана іграшка відкрила шлях до глобального бізнесу

Анна Руденко зростала в родині митців, де творчість завжди була частиною життя сім’ї. Жінка й собі обрала креативне хобі, яке дозволяло б їй поєднувати натхнення та майстерність у створенні унікальних виробів. Втім, майстриня довго не розглядала в’язання як щось більше, ніж захоплення. Все змінилося після народження доньки: шукаючи для неї незвичайну іграшку, Анна в інтернеті побачила півтораметровий килимок у формі казкового персонажа. Це й надихнуло її створити власну версію такого виробу.

 

My image
My image

Саме та перша іграшка стала початком творчих експериментів. Анна почала шукати якісні матеріали, освоювати нові техніки та вдосконалювати конструкцію виробів. Вона обрала метод в’язання руками без спиць, коли пряжа з великими петельками переплітається вручну та утворює м’яке цілісне полотно. Поява першого клієнта з-за кордону стала для майстрині підтвердженням того, що її справа має потенціал для масштабування.

«Перша клієнтка зі США шукала унікальну м’яку іграшку для дитячої кімнати. Ми разом розробили дизайн, я продумала кольори, фактуру, а потім уперше самостійно оформила міжнародну доставку. Це стало важливим досвідом і мотивацією розширювати географію продажів», — розповідає Анна.

Так майстриня вирішила, що розробляти авторські персонажі відповідно до індивідуальних запитів клієнтів — головна особливість її бізнесу.

«Мені надсилають фото кімнат, а я розробляю дизайн виробу так, щоб він гармонійно доповнював простір. Спочатку створюю ескіз на планшеті, погоджую з клієнтом, а потім переходжу до в’язання», — пояснює підприємиця.

Окрім іграшок, Анна почала розробляти інклюзивні творчі набори для людей із порушеннями зору. Ця ідея виникла після знайомства з міжнародною спільнотою в’язальниць, де вона побачила, що існує окремий напрям для незрячих майстрів. В Україні подібної ініціативи не було, тому Анна вирішила започаткувати її самостійно. Так майстриня створила спеціальні комплекти з пряжею, яка має збільшені петлі та м’яку, добре відчутну структуру, що дозволяє легко орієнтуватися в процесі в’язання навіть без зорового контролю. Також у набір входять цифрові й друковані майстер-класи, у яких детально пояснюється кожен етап створення виробу.

Проте разом із розвитком бізнесу з’явилися й нові виклики. Вихід на міжнародний ринок вимагав глибшого розуміння бізнес-процесів, ефективної комунікації з іноземними клієнтами та стабільної роботи виробництва. До того ж із ростом кількості замовлень потрібно було оптимізувати логістику та знайти рішення для роботи в умовах відключень електроенергії. Щоб отримати необхідні знання та ресурси для розвитку, підприємиця вирішила долучитися до освітньо-грантової програми «Траєкторія».

 

Участь у програмі «Траєкторія» та підтримка розвитку бізнесу

Анна дізналася про освітньо-грантову програму «Траєкторія» через соцмережі та не вагаючись подала заявку. Вона стала однією з 411 підприємців, які отримали можливість навчатися у провідних експертів і здобути фінансову підтримку для розвитку власної справи. У межах навчання Анна відвідала серію лекцій і отримала дві індивідуальні консультації із бізнес-планування та фінансової аналітики. Отримані знання та поради допомогли їй впорядкувати ключові бізнес-процеси: налагодити виробництво, оптимізувати обробку замовлень і покращити фінансове планування. 

«Графік навчання передбачав небагато занять, але кожне з них було максимально практичним. Тоді як консультації дозволяли ставити менторам конкретні запитання щодо бізнесу та одразу отримувати чіткі відповіді. Це значно економило час, адже замість тривалих пошуків рішень самостійно я отримувала експертні рекомендації, які могла одразу впроваджувати у свою роботу», — розповідає Анна.

Однією з найцінніших для підприємиці стала сесія зі складання бізнес-плану. Майстриня отримала практичні поради щодо розрахунку маркетингових витрат, формування цінових пропозицій та оптимізації бізнес-процесів. Експерти програми дали чітке розуміння як застосовувати маркетингових інструментів і, як результат, Анна ще під час навчання залучила нових міжнародних клієнтів і виконала п’ять замовлень: одне до Північної Ірландії та чотири до США. У цей період вона також провела свій перший майстер-клас для дітей у Бориспільській дитячій бібліотеці.

Окремо підприємиця відзначила лекцію Євгена Галича, присвячену реаліям життя військових і їхніх родин. Для неї ця тема особливо важлива, адже її чоловік — ветеран.

«Лекція допомогла мені краще зрозуміти, через що проходять військові після повернення, як змінюється їхнє сприйняття світу та які є шляхи підтримки родин ветеранів», — ділиться Анна.

 

Фінансова підтримка від програми та її вплив на бізнес

Завдяки наполегливій праці та часу, який Анна вкладала в розвиток своєї справи, вона вийшла у фінал програми та стала однією з 50 учасників, які отримали фінансування. Ці кошти вона інвестувала в енергонезалежність виробництва: придбала гібридний інвертор і акумуляторну батарею, щоб уникнути перебоїв у роботі під час відключень електроенергії. А тому тепер замовлення виконуються без затримок, а продуктивність помітно зросла. На сьогодні Анна вже відправила понад 130 виробів за кордон, і попит на її роботи продовжує зростати.

«Цей грант дозволив мені здійснити мрію. Ще рік тому я навіть не могла уявити, що матиму таке обладнання. Головне — вірити в себе та свою справу. Ідеальних умов не буде, але якщо ти продовжуєш працювати, крок за кроком усе стає на свої місця», — підсумовує Анна.

 

Наступні кроки: захист інтелектуальної власності та масштабування

Після завершення програми Анна розпочала процес патентування своїх виробів і майстер-класів. Вона вже подала документи на патент в Україні та планує розширити правовий захист у Європі й США.

My image

Освітньо-грантова програма «Траєкторія» стала для Анни важливим етапом у розвитку бізнесу. Завдяки отриманим знанням вона змогла структурувати фінансове планування, оптимізувати робочі процеси та покращити управління замовленнями. Фінансова підтримка дала змогу придбати необхідне обладнання, що забезпечило стабільну роботу виробництва навіть під час відключень електроенергії. Наступною метою Анни є придбання вишивальної машини для розширення асортименту та участь у нових освітньо-грантових програмах, які сприятимуть подальшому розвитку її бізнесу.

 

Системний підхід до бізнесу допоміг Анні не лише вирішити поточні виклики, а й чітко спланувати подальші дії. Отримані знання та фінансова підтримка вже дають результати та відкривають для її бізнесу нові перспективи.

Довідково:

  • Освітньо-грантову програму «Траєкторія» ініціювали мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес та мережа мультимаркетів «Аврора». Національний проєкт втілюється за підтримки Міністерства цифрової трансформації, Міністерства у справах ветеранів і Офісу з розвитку підприємництва та експорту, за сприяння UNDP в Україні та Уряду Швеції, Українського ветеранського фонду Мінветеранів.

Освітньо-грантова програма «Траєкторія»
Історія від
Освітньо-грантова програма «Траєкторія»
Інші історії
Всі історії
logo
Ветеранський бізнес
Три бізнес-проєкти та допомога військовим: історія ветерана з Полтави
Ігор Ященко — ветеран та підприємець. Разом із дружиною розвиває три різні бізнес-проєкти: фермерське підприємство, бренд «Міністерство сім'ї», а також консалтингові послуги. Частину прибутку з кожного напряму віддає на потреби свого підрозділу.
logo
Ветеранський бізнес
Ветеран заснував бренд спідньої чоловічої білизни
Бренд чоловічої білизни Олександр Матяш заснував з товаришем у 2015 році під час ротації.
logo
Ветеранський бізнес
Ветерани відкрили крафтову майстерню в Ірпені на Київщині
Крафтова майстерня Batart — справа, яку заснували восьмеро ветеранів в Ірпені на Київщині. У цьому творчому просторі чоловіки самотужки видувають келихи зі скла, заточують бойові ножі і майструють ремені для них.
logo
Ветеранський бізнес
Як ветеран та айтівець обробляє фермерські поля агродронами
Олександр Квятковський — ветеран, аеророзвідник та підприємець. Свій досвід служби та роботи з дронами він майстерно переніс в агросферу.