Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Українські сирні снеки виходять на ринок Швеції

14.07.2025, 08:58

В умовах падіння купівельної спроможності на внутрішньому ринку та вимушену міграцію частини споживачів за кордон, експорт стає ключовим напрямком зростання для українських виробників продуктів харчування. Компаніям важливо виходити на нові ринки збуту, а для цього їм потрібно глибше розуміння їхніх особливостей, уподобань споживачів і вимог до якості та сертифікації.

Для виробника сирних снеків snEco вихід на ринок Швеції, де високо цінують інноваційні продукти з натуральним складом, тривалим терміном зберігання та зручністю у транспортуванні, став стратегічним кроком для розширення бізнесу.

Пройшовши складний шлях релокації виробництва, сертифікації для експорту до ЄС і адаптації товару до вимог нового ринку, компанія довела, що український нішевий продукт може успішно конкурувати на європейських полицях. Завдяки участі в програмі Export to Sweden 2.0 організованою Open Trade Gate Sweden, Офісом з розвитку підприємництва та експорту й національним проєктом Дія.Бізнес, процес виходу на ринок Швеції став значно простішим, швидшим і зрозумілішим.

My image

Шлях ТМ snEco до Швеції

ТОВ «Прайм Снек», ТМ snEco — український виробник хрустких сирних кульок. Продукт виготовляють за власною запатентованою технологією: сир зневоднюють при низькій температурі, завдяки чому в ньому випаровується волога, зберігаються усі корисні властивості та стає насиченішим смак. Снеки виходять легкими, повітряними та хрусткими, не потребують зберігання в холодильнику, з терміном придатності 12 місяців. 

У 2022 році, після початку повномасштабного вторгнення, виробництво релокували з Харкова до Мукачева. Перевезли обладнання й частину команди та відновили роботу з фокусом на вихід на зовнішні ринки. Після релокації компанія пройшла тривалий процес сертифікації для експорту продуктів тваринного походження до ЄС. ТМ snEco стали першими й наразі єдиними виробниками на Закарпатті з дозволом на експорт молочної продукції до Євросоюзу. 

Перші постачання до Європи почалися наприкінці 2024 року. Сьогодні «Прайм Снек» експортує до Польщі, Чехії, Словаччини, Німеччини, Великої Британії та Ірландії, а також має досвід експорту у США та Японію. Обсяги експорту становлять близько 20% від загального виробництва.

Наступним кроком для розширення експорту став вихід на ринок Швеції. Цей ринок привабив компанію високою купівельною спроможністю та значною часткою імпортованих продуктів харчування, що створює можливості для нішевих інноваційних товарів. 

Аби врахувати локальні особливості та швидше адаптуватися до нового ринку, компанія долучилася до програми Export to Sweden 2.0 — річної комплексної ініціативи, що допомагає українським виробникам харчової продукції виходити на один із найрозвиненіших ринків світу.

 

Участь в Export to Sweden 2.0

Головною метою участі у програмі Export to Sweden 2.0 для ТМ snEco було налагодження продажів у шведських торговельних мережах. Аби цього досягти, компанії потрібно було поглиблення знань про структуру ринку, логістику та особливості співпраці з місцевими дистриб’юторами. Під час Export to Sweden 2.0 учасники взяли участь у низці активностей: онлайн-тренінгах щодо ринку, регулювання та логістики; навчальній місії до Швеції з візитами до ритейлерів і тренінгами з ціноутворення та маркетингу; менторських сесіях для підготовки виходу на ринок; участі у виставці Gastronord 2025; а також отримали підтримку в опрацюванні бізнес-контактів для досягнення продажів.

Найбільшу цінність для компанії мали індивідуальні сесії з менторами, під час яких детально розбирали конкретний продукт, його позиціонування, цільову аудиторію та підхід до роботи з локальними мережами.

Крім того, у межах програми ТМ snEco отримала детальне дослідження шведського ринку снеків: аналітику рівня споживання, уподобань покупців і ключових трендів. Окрему увагу приділили адаптації пакування та маркування до місцевих вимог.

Попри вже значний досвід роботи в інших європейських країнах, експерти допомогли врахувати додаткові, неочевидні нюанси торговельного середовища Швеції. Завдяки цьому компанія здобула комплексне розуміння нової країни та тепер більш упевнено готується до виходу на неї.

My image

Результати виходу на ринок Швеції

ТМ snEco нині перебуває на фінальній стадії перемовин зі шведськими партнерами. Через особливості місцевого ринку для виходу на нього знадобився дистриб’ютор з пошуком якого допомогли експерти програми Export to Sweden 2.0. Наразі готується контракт, який дозволить постачати продукцію в магазини, де вже чекають на товар.

Перший експорт буде зосереджений на двох видах снеків — із гауди та чеддеру. Спочатку планується тестова партія в кілька палет, з подальшим збільшенням обсягів залежно від рівня попиту. Дистриб’ютор оцінює значний потенціал цих продуктів і прагне стати ексклюзивним партнером не лише у Швеції, а й у Данії, Норвегії та інших країнах регіону. Такий поетапний підхід дозволяє поступово нарощувати обсяги продажів, одночасно оптимізуючи логістичні та маркетингові процеси.

Головна мета компанії на найближчий час — успішно здійснити перше постачання та представити продукцію на полицях 35 магазинів. У разі позитивних продажів планується розширення присутності на сотні торгових точок, а згодом — і на тисячі. У довгостроковій перспективі компанія прагне охопити щонайменше половину великих торговельних мереж Швеції.

 

Поради українським експортерам 

Для українських виробників, які планують вихід на шведський ринок, співзасновник ТМ snEco Вадим Гришин радить врахувати кілька ключових моментів:

  • Наберіться терпіння. Вихід на шведський ринок — це не про швидкі угоди. Тут усе планують на місяці вперед. Навіть якщо продукт уже сподобався, перші постачання можуть відбутися через рік і більше. Будьте готові до цього.

  • Прислухайтеся до експертів у таких програмах як Export to Sweden. Вони добре знають усі нюанси й допоможуть уникнути типових помилок. Ринок має справді багато особливостей, які потрібно розуміти, плануючи діяльність на ньому. І багато з цих особливостей — досить неочевидні.

  • Довіряйте державним програмам підтримки. Вони працюють не для звітності, а реально допомагають налагодити контакти, знайти партнерів і розвивати бізнес. Завдяки таким ініціативам Україна поступово зміцнює свій імідж — вже не лише як постачальник сировини, а як виробник сучасних і якісних продуктів.

 

Історія виходу ТМ snEco на ринок Швеції показує, що навіть компаніям із досвідом експорту потрібна додаткова експертиза, детальні знання локальних особливостей і підтримка експертів. Саме завдяки участі у програмі Export to Sweden 2.0 цей процес пройшов легко та швидко: вдалося не лише знайти надійного партнера-дистриб’ютора, а й краще адаптувати продукт до потреб нової аудиторії.

Досвід компанії доводить: українські нішеві продукти можуть успішно виходити на складні та конкурентні ринки, а комплексна підтримка державних і міжнародних програм значно підвищує шанси на успішний старт і довгострокове зростання за межами України.

Інші історії
Всі історії
Експорт
Українська бізнес-делегація вирушає до Нідерландів
Програма пропонує українським бізнес-асоціаціям та представникам органічного сектору ознайомитися з досвідом нідерландських компаній.
logo
Експорт
Від стартапу до міжнародної експансії: історія «Доберман Груп»
Українська компанія спеціалізується на виготовленні та продажі товарів для домашніх улюбленців під власним брендом «Мавсі».
logo
Експорт
Вихід на міжнародний ринок: історії учасників національної освітньої програми «Світанок»
Для участі у Програмі було відібрано 100 учасників зі всієї України, які проходили інтенсивне навчання в офлайн- та онлайн-форматах на базі центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес.
logo
Експорт
Український виробник дитячого харчування на європейських полицях: що потрібно для успішного експорту?
За підтримки експертів Офісу з розвитку підприємництва та експорту, компанія отримала детальний аналіз потенційних торговельних майданчиків, що допомогло сформувати стратегію для розширення.