З 20 до 23 травня 2025 року відбувся бізнес-тур до Нідерландів для представників українського органічного сектору. У поїздці взяли участь 10 малих і середніх підприємств із семи регіонів України, які є експортерами органічної ягідної продукції. Крім того, долучилися представники бізнес-об’єднань: Асоціація «Ягідництво України», громадська спілка «Органічна Ініціатива» й Офіс з розвитку підприємництва та експорту.
Учасники Market Orientation Mission ознайомилися з вимогами та особливостями збуту органічних й неорганічних ягід у Нідерландах, трендами цього ринку, зосередили увагу на важливості довготривалого партнерства та стратегічного планування, налагодили нові ділові контакти.
Протягом чотирьох днів вдалося відвідати орієнтовно 10 потенційних торговельних партнерів, а також поспілкуватися з трьома міжнародними бізнес-асоціаціями, серед яких:
Origin & Amsterdam— імпортер / дистриб’ютор органічних товарів, включно із замороженими фруктами.
BioNext — нідерландська галузева організація, яка об’єднує фермерів, переробників, трейдерів та спеціалізовані магазини.
Green Organics— органічний гуртовий продавець та організатор ланцюга постачань свіжих і заморожених фруктів та овочів.
Fresh Forward— один з провідних селекціонерів фруктів у Північній Європі, що спеціалізується на яблуках та полуниці.
Bidfood — провідний у Нідерландах гуртовий продавець харчових продуктів для закладів харчування.
Helsu Foods — спеціаліст з глобального постачання заморожених харчових інгредієнтів для промислового ринку.
Tradin Organic— постачальник преміальних, сертифікованих органічних харчових інгредієнтів.
Netra Agro — спеціалізується на імпорті та дистрибуції високоякісних заморожених фруктів, овочів та пюре.
Особливе місце у програмі бізнес-туру посіло відвідування міжнародної виставки World of Private Label International Trade Show (PLMA) в Амстердамі. Захід щорічно збирає сотні виробників, баєрів і ритейлерів з усього світу та є однією з ключових платформ для налагодження ділових контактів в індустрії private label.
Колективний стенд України організований Асоціацією «Ю-Фуд» за підтримки Офісу з розвитку підприємництва та експорту. Участь взяли такі компанії:
AOIL — олія;
Пічкар (INVERT) — печиво;
SneCo (PRIME SNACK) — сирні та горіхові снеки;
Roks (КФ «МЕРКУРІЙ») — льодяники;
Галичина (GALICIA TRADE) — соки;
GALA FOODS — крупи.
У межах бізнес-туру учасники провели понад 15 зустрічей з представниками переробних підприємств, гуртовими постачальниками продукції, трейдерами з Нідерландів, Швейцарії, Бельгії, Іспанії, Швеції, Франції, Данії.
Market Orientation Mission — важливий кроком у формуванні нових експортних можливостей для компаній українського органічного сектору. Учасники здобули практичні знання, зміцнили зв’язки з європейськими партнерами та повернулися з новими ідеями для масштабування свого бізнесу.
Довідково
Бізнес-тур організований Асоціацією «Ягідництво України», державною установою «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», національним проєктом Дія.Бізнес, громадською спілкою «Органічна Ініціатива» за підтримки Швейцарії в межах трьох програм:
Швейцарської програми сприяння імпорту (SIPPO), що впроваджується Швейцарською фундацією технічного співробітництва з розвитку «Cвісконтакт»,
Глобальної програми якості та стандартів (Фаза 2), що імплементується ЮНІДО (спеціалізованою агенцією Організації Об’єднаних Націй),
Швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія).