Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Що потрібно врахувати перед розробкою сайту: поради для підприємців

12.03.2025, 11:00
Story Image

Сьогодні бізнес часто стикається з проблемою, коли сайт компанії не відповідає її цілям і завданням. Раніше інтернет-ресурси створювали швидко, дешево, на основі шаблонів, щобільше — не надто замислюючись про питання безпеки. Проте зараз, якщо малий і середній бізнес ухвалює рішення про масштабування та вихід на нові ринки, такі сайти не можуть виконати й половини необхідних завдань. У кращому випадку доводиться переробляти деякі нюанси, змінювати адресу тощо, у гіршому — повністю переписувати сайт. А це означає, що потрібно буде витратити додатковий час і кошти. Помиляються й люди, які хочуть одного разу вкласти у сайт 500 доларів і «відпустити» процес. Чому такий підхід більше не працює? 

 

Аналіз сайту на ефективність. Прості інструменти

Дієві рішення зазвичай є простими та спираються на чіткі правила. Відтак є 5 «китів», на яких тримається якісний, ефективний та сучасний вебсайт:

  • Швидкість: якщо ваш сайт довго завантажується, то користувач не чекатиме і піде до конкурентів.

  • Безпека: вебресурси зазнають частих кібератак, тому важливо подбати про надійний захист.

  • Зручність: варто більше увагу приділити мобільній версії сайту, тому що більшість користувачів використовують смартфони для доступу в інтернет.

  • Доступність: подбайте про інтеграцію з рекламними кабінетами, телефонією, платіжними та CRM-системами.

  • Простота: не варто навантажувати сайт тим, що не буде використовуватися (зайві елементи, складна навігація та непотрібний функціонал).

 

Проте чому одні проєкти зростають, а інші стоять на місці? Перше, що слід зрозуміти — хорошого дизайну для якісного сайту недостатньо. Щоб гарантувати успіх, вебсайт має бути добре продуманим та розробленим з урахуванням сучасних технологічних стандартів. Розглянемо ключові аспекти:

  • оптимізація під користувача (UX/UI) — це зручна навігація, адаптивний дизайн, швидке завантаження (Google PageSpeed 90+), інтуїтивний інтерфейс, що мінімізує час на пошук потрібної інформації;

  • контент-маркетинг — публікація якісного та релевантного контенту на регулярній основі, використання ключових запитів для SEO та створення матеріалів, що відповідають інтересам аудиторії;

  • аналітика та A/B тестування — постійний моніторинг даних, як-от аналіз трафіку та конверсії, моніторинг запитів, дослідження поведінки користувачів, а також тестування ефективності змін у дизайні, текстах тощо;

  • рекламні кампанії — інтеграція з платформами контекстної та таргетованої реклами, використання ремаркетингу для повернення аудиторії;

  • SEO-оптимізація — глибокий технічний аудит, чистий код, відсутність дублікатів контенту, оптимізація швидкості та мобільної версії сайту.

 

Враховуючи вищезгадані аспекти, в результаті можна отримати щомісячне зростання трафіку на 15-20%, високу конверсію сайту (5-8% залежно від ніші) та лояльність аудиторії, яка повертається на сайт.

 

Усуньте те, через що втрачаєте продажі

Часто підприємці стикаються з неочевидними проблемами сайту, які безпосередньо впливають на втрату продажів. Зокрема, серед основних red flags — нестабільна робота форми бронювання або оплати, брак інформації (про товар, акції, виробництво), відсутність SEO-оптимізації та інтеграцій із соціальними мережами чи Google-платформами. Однак змінити ситуацію реально, і найкраще тут працює комплексний підхід. Впроваджуємо рішення на таких рівнях:

  • Аудит та концепція: аналіз конкурентів у регіоні, визначення ключових запитів для просування, розробка прототипу нового сайту з акцентом на зручність користування і релевантний контент.

  • Редизайн і технічна оптимізація: оновлення дизайну сайту з урахуванням адаптивності до смартфонів і ПК, впровадження зручної системи онлайн-замовлення, інтеграція з Google Maps для зручного пошуку торгової точки/закладу.

  • Контент і візуалізація: професійні фотографії продукту, запуск блогу, оновлення описів товарів тощо.

  • SEO та просування: оптимізація сторінок під ключові запити дляпокращення ранжування сайту, інтеграція  з соцмережами.

 

Запроваджені рішення не лише усунуть технічні проблеми, а й підвищать конверсію, лояльність аудиторії та покращать імідж бренду.

 

Як підприємцям уникнути типових помилок і правильно організувати процес розробки?

Щоб забезпечити якісну розробку сайту, підприємцям важливо підійти до процесу з чітким планом, розумінням цілей і залученням професіоналів. Уникнути проблем і створити ефективний вебресурс допоможе покроковий план.

1. Визначте цілі, давши відповіді на ключові питання:

  • Яка мета сайту (продажі, залучення клієнтів, інформування)? 

  • Хто ваша цільова аудиторія?

  • Які функції мають бути реалізовані (онлайн-оплата, каталог продукції, система бронювання)? 

Відсутність чіткого розуміння цілей може призвести до перевитрат або створення сайту, який не відповідає бізнес-цілям.

2. Проаналізуйте сайти ваших конкурентів:

  • Які у них сильні сторони?

  • Які помилки вони допускають?

  • Які унікальні рішення можете реалізувати ви?

Але не вдавайтеся до повного чи часткового копіювання вебресурсів конкурентів. Адже відсутність унікальних елементів не виділятиме вашу компанію серед інших.

3. Залучіть професіоналів:

  • Зверніться до досвідченої вебстудії або найміть фриланс-розробників.

  • Переконайтеся, що підрядники мають портфоліо з проєктами у вашому бізнес-сегменті.

Співпраця з аматорами може призвести до низької якості коду, проблем із безпекою та дизайном.

4. Складіть технічне завдання

ТЗ — детальний документ, який визначає такі аспекти розробки:

  • Архітектура сайту (структура, сторінки, функції).

  • Дизайн (кольори, стилі, адаптивність).

  • Інтеграції (CRM, платіжні системи, аналітика).

  • SEO-вимоги (301 редиректи, код 404 як відповідь сервера для неіснуючих сторінок, xml-карта сайту, title та метатеги description).

Відсутність чіткого ТЗ може не лише спричинити непорозуміння між замовником і виконавцем, але й призвести до затримок у розробці, додаткових витрат і невідповідності сайту бізнес-цілям.

5. Інвестуйте в контент:

  • Створюйте зрозумілі та корисні тексти.

  • Використовуйте якісні зображення та відео.

  • Залучайте копірайтерів і SEO-фахівців для підвищення ефективності контенту.

Неякісне наповнення та оформлення вебресурсу знижує довіру до бренду.

6. Впровадьте аналітику:

  • Налаштуйте Google Analytics і Google Search Console.

  • Відстежуйте поведінку користувачів через теплові карти (карти кліків).

Без аналітики неможливо оцінити ефективність сайту та покращувати його роботу.

7. Забезпечте постійну підтримку вебресурсу:

  • Регулярно оновлюйте контент.

  • Виправляйте технічні помилки.

  • Оптимізуйте сайт відповідно до нових вимог.

Відсутність обслуговування призводить до втрати актуальності, технічних проблем і зниження ефективності.

8. Просувайте сайт:

  • Використовуйте SEO для органічного зростання трафіку.

  • Запускайте рекламні кампанії.

  • Інтегруйте сайт із соцмережами для розширення аудиторії.

Без маркетингової стратегії навіть якісний сайт не матиме значних результатів.

Отож, щоб уникнути помилок під час створення сайту, важливо діяти послідовно, орієнтуватися на цілі бізнесу, працювати з професіоналами та постійно вдосконалювати ресурс. Це не разове завдання, а стратегічний інструмент який допомагає бізнесу зростати та залишатися конкурентоспроможним.

Олексій Удовенко
Історія від
Олексій Удовенко
Засновник і керівник компанії Gentlemans Code
Інші історії
Всі історії
logo
Цифровізація
Магія штучного інтелекту: аналітика, фінанси та стандартизація, або просто додай ШІ
ШІ можна заперечувати, не любити, сварити. Проте раціональніше — прийняти та навчитися використовувати задля власних потреб. Для представників бізнесу ШІ — потужне підсилення.
logo
Цифровізація
ADMA scanner — методика оцінки цифрової зрілості для виробничих МСП

У світі існують десятки методик оцінки цифрової зрілості підприємств. У проєкті GDT Textile, що реалізується національними асоціаціями АППАУ, Укрлегпром та Івано-Франківською ТПП за підтримки ПРООН, вибір був зроблений на користь європейської платформи ADMA. 

logo
Цифровізація
5 речей, про які треба знати про міграцію в «хмару»
Міграція в «хмару» надає такі переваги:підвищення безпеки, оптимізація витрат, зростання ефективності процесів, масштабування за потреби, мобільність та доступність.
logo
Цифровізація
Що таке RPA та як ця технологія може змінити ваш бізнес?
Роботизована автоматизація процесів (RPA) — це технологія програмного забезпечення, яка дозволяє легко створювати, впроваджувати та керувати програмними роботами, що імітують дії людини.