Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

Легко про бізнес зі співвласниками крафтової броварні «Мова»

13.02.2024, 22:00

Олег Гільдін, Борис Гільдін, Богдан Точка

  • співвласники крафтової броварні «Мова»

Моя ідея бізнесу народилася тоді, коли

Олег: я подорожував і бачив як люди п’ють пиво, спілкуються, усміхаються один одному, не п’яніють і не виявляють агресію. Різний вік, різна стать, різний статус людей — пиво усіх об’єднує і допомагає спілкуватись. 

Борис: після проходження курсів пивоваріння на базі Київської броварні VARVAR. Виявилось, що це доволі цікава та перспективна ідея, враховуючи зростаючий попит на якісну продукцію, яка відрізняється від вже існуючих брендів національних та регіональних виробників.

Богдан: після того, як ми провели перший фестиваль Craft Культура у м. Дніпро.

 

Корисний навик/звичка, який допомагає в роботі

Олег: пунктуальність.

Борис: на мій погляд, одна з найкорисніших моїх звичок — це завжди доводити будь-яку справу до логічного та максимально позитивного результату. Не важливо яка це справа, маленька або масштабна, вона має бути закінчена в зазначений термін.

Богдан: не відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні. І ще, важливо робити все на що спроможний і ще трішки більше. 

 

Найважливіша порада, яку я отримав

Олег: протягом життя постійно отримую цінні поради, переважна більшість з них із книжок. Виділити якусь одну найважливішу не можу.

Борис: мені дуже подобається порада, яку я отримав майже 20 років тому від віце-президента з продажів однієї великої пивоварної компанії — не стояти, засмокче. Ця порада нагадує, що як бізнес, так і кожна людина окремо, потребує постійного розвитку.

Богдан: ідеї без їх реалізації нікому не потрібні.

 

Три основних кити філософії мого бізнесу

Олег: завжди рухатись вперед, запускати нові продукти, будувати, розвиватись; створювати команду, яка може досягати найвищих цілей; бути чесним, вміти визнавати свої помилки.

Борис: не знаю, чи буду оригінальним в цьому питанні, але, по-перше, не боятись виходити за рамки, мислити ширше. По-друге, бути сміливим, не боятись ризикувати. Ризик у бізнесі — це сміливість, але з розумом. І по-третє, не боятись перешкод та помилок. Як кажуть, не помиляється тільки та людина, яка нічого не робить. Все, що відбувається, дає можливість зростати.

Богдан: команда, місцевість (ми з Дніпра та дуже цим пишаємось), турбота. 

 

Криза в бізнесі та вихід з неї

Олег: для мене криза — це нова можливість, точка росту у майбутньому.

Борис: ніхто не виключає можливість виникнення кризи у бізнесі, але якщо дотримуватися певних речей (наприклад, описаних в попередніх пунктах 3 та 4), то її вдасться звести до мінімуму. Але якщо ж не змогли уникнути, то дуже важливо зробити аналіз, виявити проблемні моменти та виправити їх.

Богдан: перша криза з якою ми зіштовхнулись — Covid19. Найбільшу долю ринку, на той час, займали продажі HoReCa. Після початку локдауну, за тиждень, відкрили власну доставку пива додому. 

 

Найкраща реклама — це

Олег: та, що викликає емоції у людей.

Борис: та, яка пробуджує бажання знову купити продукт/послугу.

Богдан: гарні відгуки споживача.

 

Гроші люблять 

Олег: коли вони працюють.

Борис: сміливість.

Богдан: швидких та гнучких. 

 

Мій бізнес через 5 років

Олег: відомий на увесь світ.

Борис: дуже впевнений, визнаний не тільки в Україні, але і далеко за її межами. Це бізнес, який надихає творити ще і ще.

Богдан: 50% наших продажів на експорт. Велика база шанувальників в Україні за її кордонами

 

Я знаходжу натхнення/наповнення 

Олег: в читанні книг, подорожах.

Борис: у своїй роботі, вона зі мною кожної миті. Навіть коли відпочиваю, всі думки саме там.

Богдан: у спілкуванні з новими людьми.

 

Гаряча новинка/технологія/продукт мого бізнесу

Олег: розчинне пиво.

Борис: є кілька нових продуктів, які плануються до запуску найближчим часом. Але не хочу зараз відкривати всі карти, потримаю інтригу.

Богдан: наше темне безалкогольне пиво, яке наразі єдине в Україні. До речі нещодавно з ним ми виграли золото на престижному пивному конкурсі European Beer Star.

 

Запитання, яке б я хотів почути для максимального розкриття своєї діяльності 

Олег: навіщо я це роблю?

Борис: навіть не знаю, що тут сказати.

Богдан: навіщо ти це робиш? 

 

Моя порада підприємцям

Олег: розвивайтеся, навчайтеся, впливайте на світ навколо вас, вірте в себе.

Борис: творіть, експериментуйте, не бійтесь зробити помилку. Будьте впевнені в тому, що робите і у вас все вийде. 

Богдан: будьте чесними та відвертими із самими собою та оточуючими.

Правила / Успішного / Бізнесу

Нова колонка експертки із сорсингових запитів Офісу з розвитку підприємництва та експорту Валентини Ляшенко познайомить вас із ідеями бізнесу, порадами та інсайтами українських та міжнародних підприємців.

Легка розмова про не завжди прості ситуації, виклики та насолоду від перемог.
Валентина Ляшенко
Історія від
Валентина Ляшенко
Експертка із сорсингових запитів ДУ «Офісу з розвитку підприємництва та експорту»