Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

«Безбар’єрний Фокстрот»: як український ритейлер електроніки запровадив сервіс з обслуговування жестовою мовою

15.01.2024, 11:44
Story Image

Мережа електроніки і побутової техніки Фокстрот як соціально-відповідальний бізнес, учасник спільноти «Бізнес без бар’єрів», об'єднаної навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів», забезпечує клієнтам вільний і якісний доступ до товарів і послуг мережі.

У співпраці з ГО «Громадський рух «Соціальна єдність» Фокстрот став першим в Україні бізнесом, який запровадив сервіс комунікації з покупцями, для яких важко або неможливо використовувати текст, а саме — із залученням онлайн-перекладача жестової мови як на сайті магазину, так і безпосередньо в торговій залі. Проєкт отримав назву «Безбар’єрний Фокстрот».

 

«Ми — рівні»: ідеологія проєкту

Понад 2 мільйони українців мають порушення слуху, і, безумовно, вони входять до числа постійних клієнтів  мережі. Отримуючи зворотний зв’язок, фахівці компанії поставили собі за мету покращити клієнтський досвід нечуючих людей, забезпечивши доступність і комфортну комунікацію.

«Нечуючі люди живуть з нами таке ж саме життя. Облаштовують свої оселі, мандрують, захоплюються гаджетами. Техніка супроводжує їх на кожному кроці та додає смаку до життя! Ми однакові та рівні. Тому для нас було важливо знайти рішення безбар’єрного спілкування та обслуговування людей, для яких жестова мова — єдина доступна мова спілкування. Знайти рішення, щоб вони без зайвих бар’єрів отримували консультації щодо товарів та послуг у мережі компанії, — зазначає Леся Нікуліна, керівниця відділу торгового маркетингу компанії, кураторка проєкту «Безбар’єрний Фокстрот».

Тому для бізнесу було важливо знайти інструмент для  спілкування та обслуговування нечуючих людей. Аналізуючи наявні продукти на ринку, компанія зупинилася на рішенні, яке запропонувала ГО «Громадський рух «Соціальна єдність». Це українська інноваційна розробка — програмне забезпечення для комфортної комунікації з нечуючими відвідувачами. 

 

Як працює «Безбар’єрний Фокстрот»

Оскільки сервіс був розроблений для громадських соціальних потреб і не адаптований до діяльності комерційних компаній, у Фокстрот провели ґрунтовну внутрішню технічну роботу і показали, що бізнес може бути доступним завдяки інноваційним рішенням. Для цього додатково забезпечили окрему лінію інтернету в магазинах, окрему «гарячу лінію» в контакт-центрі, яка зроблена під перекладачів, а також провели навчання серед персоналу.

Після низки пілотних запусків у червні 2023 року проєкт запрацював у 5 магазинах мережі: 3 — в Києві та 2 — у Львові. У серпні додалося ще 5 магазинів: у Харкові, Одесі, Вінниці та 2 у Дніпрі.

Із застосування планшета та відповідного програмного забезпечення, нечуючі відвідувачі можуть отримати професійну консультацію зрозумілим для них способом, поставити додаткові запитання щодо обраного товару і здійснити комфортну покупку без комунікаційних і психологічних барʼєрів. 

Для цього потрібно звернутися до співробітника магазину, який за допомогою додатка викличе онлайн-перекладача по відеозв'язку. Перекладач транслюватиме жестовою мовою для відвідувача все, що говорить співробітник магазину. І озвучуватиме голосом те, що жестовою мовою відповідатиме відвідувач. Усе відбувається в режимі реального часу.

Інший спосіб скористатися сервісом безбар’єрного спілкування — це відсканувати спеціальний QR-код за допомогою додатку на смартфоні та розпочати діалог з експертом магазину та перекладачем. Такі QR-коди розміщені на території магазинів в зонах, де відвідувачі найчастіше можуть потребувати консультації.

А для забезпечення вільного доступу нечуючих людей до отримання консультації і можливості робити покупки онлайн, на сайті компанії встановлено спеціалізований веб-віджет «Вушко» (Connect Web) — для одночасного зв’язку з оператором контакт-центру і перекладачем.

«Для нас підтримка Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору — це абсолютний the must. Тому головна мета Фокстроту як відповідального бізнесу — зробити так, щоб безбар’єрні сервіси були не тільки окремим програмами в окремих магазинах, а стали справжнім трендом і стандартом для галузі ритейлу. Фокстрот починає першим. Приєднуйтесь!», — наголошує Олексій Зозуля, СЕО компанії.

В оглядній перспективі компанія планує масштабувати сервіс в інших магазинах мережі.

«Бізнес без бар’єрів» — спільнота компаній, об'єднаних навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
ГО «Безбар’єрність»
Історія від
ГО «Безбар’єрність»
Центр координації експертизи та промоції безбар’єрності
Інші історії
logo
Бізнес без бар'єрів
МакДональдз допоміг українцям продукцією на понад 70 млн грн
Мережа закладів швидкого обслуговування віддає продукцію зі своїх ресторанів та складів на гуманітарні потреби, виплачує зарплату працівникам й сплачує податки країні, а також допомагає українським лікарням і родинам.
logo
Бізнес без бар'єрів
Як «Укрзалізниця» турбується про психічне здоров'я своїх співробітників
Національний перевізник організовує для своїх співробітників навчання, спрямоване на піклування про психічне здоров'я.
logo
Бізнес без бар'єрів
Безбарʼєрна залізниця: від застарілої інфраструктури до сучасних інклюзивних рішень
Програма, започаткована в 2023 році, орієнтована на впровадження найкращих світових стандартів для створення безбар'єрного середовища та послуг.
logo
Бізнес без бар'єрів
EPAM Ukraine: розвиток безбар’єрності в навчанні та цифровому світі
За два роки з початку повномасштабного вторгнення сума фінансової та цифрової допомоги від компанії склала понад 556 млн гривень.