Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції
Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Історії успіху

5 речей, про які треба знати про міграцію в «хмару»

05.09.2024, 07:00
Story Image

Хмарні технології з’явилися на обрії ІТ-галузі не так давно, трохи більш як 10 років тому, але за цей час набули неабиякої популярності. Що є цілком заслужено, адже вони надають чимало переваг у короткостроковій та довгостроковій перспективі.

 

Чому «хмара»?

Хмарні обчислення — це виконання обробки інформації на віддалених комп’ютерних ресурсах, які знаходяться «десь в інтернеті» і надаються споживачу як сервіс. Власне, сам термін «хмара» з’явився тому, що в перших схемах, які ілюстрували принцип роботи таких сервісів, інтернет показували у вигляді «хмаринки». 

Та чому бізнес сьогодні масово мігрує в хмари? Пояснення тут просте: бо це більш вигідно та безпечно. Адже локальні (так звані on-premises) інформаційні системи вразливі до зовнішніх факторів впливу. 

Простий приклад: кілька років тому в одному з офісному центрів Києва сталася пожежа. На щастя, люди не постраждали, але постраждало серверне обладнання однієї з великих компаній, що орендувала там офісний простір. Резервні копії даних були, але купівля нового серверу та розгортання системи з бекапів забрали чимало часу, що паралізувало роботу компанії на декілька днів. До того ж частину найбільш свіжих даних все одно було втрачено. 

Інший приклад: атака невідомого вірусу, внаслідок чого зникли база даних бухгалтерської програми. Як наслідок, підприємство не змогло вчасно здати фінансові звіти, нарахувати зарплату тощо. 

Звичайно ж, в датацентрі хмарного провайдера також може відбутися пожежа чи вірусна атака. Але то вже буде не ваша турбота, а хмарного провайдера. Який має завчасно потурбуватися і про пожежну безпеку, і кіберзахист, і фізичний захист, і навіть про побудову катастрофо-стійкого рішення і про «надлишковість даних», що забезпечить відновлення інформації без втрат.

 

Загалом міграція в «хмару» надає такі переваги:
  1. Підвищення безпеки: фізичний захист даних, можливість керування та захисту на відстані, а також створення запасних копій та їх відновлення в критичних ситуаціях.
  2. Оптимізація витрат: зниження капітальних та операційних витрат завдяки системі розрахунків «плати за використане». Адже тепер можна зекономити на утриманні дорогого обладнання. Його оновлення, технічне обслуговування та безпека гарантовано забезпечуються провайдером хмарних сервісів, звільняючи ресурси компанії для інших завдань.
  3. Зростання ефективності процесів: готові рішення для роботи, які спрощують ряд завдань, зокрема, зберігання даних, доступ до програм з будь-якого місця, спільна робота над одним файлом.
  4. Масштабування за потреби: можливість швидко збільшувати або зменшувати обсяги використовуваних ресурсів відповідно до актуальних потреб бізнесу без зайвих витрат на невикористану інфраструктуру.
  5. Мобільність та доступність: можливість доступу до корпоративних ресурсів з будь-якого місця і пристрою з дотриманням стандартів захисту внутрішніх даних компанії.

 

Як бізнесу забезпечити успішний перехід в «хмару»?

Але як забезпечити успішний перехід, мінімізувавши втрати та негативний вплив на бізнес-процеси? Це важливе питання. Адже невизначеність щодо бюджету міграції, страх нового і навіть одвічна звичка ІТ-фахівців «не чіпай, якщо воно і так працює» можуть стати перешкодою для прийняття рішення. Зрозуміло, що компанії хочуть мінімізувати бюджет, який вони можуть виділити на перехід. Але важливо розуміти, що хоча міграція може потребувати значних початкових інвестицій, в довгостроковій перспективі вона принесе значну економію коштів.

Отже, що треба знати при виконанні процесу міграції? Ми радимо взяти до уваги такі рекомендації:

  • По-перше, детально розпланувати процес, адже це дозволить точно порахувати бюджет та заздалегідь підготувати потрібні кошти, а також уникнути зайвих витрат через збої в процесах.
  • По-друге, завчасно потурбуватися про можливі складнощі із сумісністю з існуючими системами, програмами та даними. Залучіть кваліфікованих фахівців, які убезпечать вас від ризиків зупинки роботи підприємства на цей період. Зосередьтеся на власному бізнесі, а планування та реалізацію міграції делегуйте професіональній команді.
  • Третє, передбачте психологічні наслідки, до яких здатна призвести зміна корпоративної культури, звичок в роботі тощо. Хоча таких наслідків може й не бути, якщо перехід відбудеться максимально згладжено та безшовно. Наприклад, якщо ви переходите з on-premises застосунків Microsoft на хмарні SaaS-застосунки цього ж вендора, то ваші працівники звикнуть до нового формату роботи буквально за години, а не тижні. Це прискорить окупність проєкту переходу і дозволить швидше отримувати вигоду від впроваджених нових можливостей.
  • Четверте, щоб не переплачувати хмарному провайдеру зайвих коштів за споживані ресурси в періоди спаду ділової активності, і водночас не наразити бізнес на небезпеку нестачі ресурсів у пікові періоди, проаналізуйте та попередньо сплануйте споживання обчислювальних ресурсів. Наприклад, ви знаєте, що в кінці кожного кварталу попит на обчислювальні ресурси збільшується, а влітку і після Нового року — зменшується. Плануйте споживання відповідним чином. 
  • І, зрештою, трансформуйте формат роботи працівників відповідно до нових можливостей, що надають хмарні технології. Адже після міграції в хмару ваші колеги перестають бути прив’язаними до офісного ПК і можуть виконувати свою роботу з будь-якого місця, яке є для них більш зручним (а іноді й в будь-який час). Тим самим ви можете зменшити ваші витрати на оренду офісу. Також з’являється можливість вже зараз використовувати такі новітні технології, як генеративний штучний інтелект тощо. А в майбутньому їх стане ще більше.

 

Процедуру міграції в хмари вже успішно пройшли чимало українських компаній, тому запрошуємо вас на шлях цифрової трансформації. 

 

Дмитро Попінако
Історія від
Дмитро Попінако
Засновник і СEO компанії Innoware
Інші історії
logo
Цифровізація
Магія штучного інтелекту: то що ж мені робити з тим ШІ?
Сприймати нейромережі варто як розумних помічників. Вони здатні розвантажити кожен з ваших відділів — аналітики, фінансів, продажів, маркетингу. Проте не можуть виконувати 100% роботи за працівників. У залежності від потреб делегувати ШІ можна 30-70% задач.
logo
Цифровізація
Магія штучного інтелекту: маркетинг та продажі, або просто додай ШІ
ШІ робить процеси більш ефективними та простими, але не закриває всі задачі за вас. Користуючись ресурсами з розумом, отримаєте контент, що точно пришвидшить масштабування бізнесу.
logo
Цифровізація
Магія штучного інтелекту: аналітика, фінанси та стандартизація, або просто додай ШІ
ШІ можна заперечувати, не любити, сварити. Проте раціональніше — прийняти та навчитися використовувати задля власних потреб. Для представників бізнесу ШІ — потужне підсилення.
logo
Цифровізація
ІТ-стартапи для молоді: 10 головних принципів, як з невеликим досвідом втілювати великі ідеї
В академії GoITeens щороку випускають вмотивовану молодь, яка, опанувавши в дитинстві певний профіль в ІТ, починає сміливо замислюватися про розвиток власної справи вже у 18 років.