24 українські компанії презентували органічну продукцію на BIOFACH 2025, яка відбулася 11–14 лютого в німецькому Нюрнберзі. Виставка зібрала 2 300 експонентів із 94 країн та близько 35 000+ відвідувачів зі 128 країн. Вона традиційно стала місцем зустрічі дистрибʼюторів, баєрів та поціновувачів органічної продукції.
Цьогоріч Україна була представлена Національним павільйоном площею 180 м2, у межах якого розкрили експортний потенціал 24 компанії. Експоненти презентували органічні продукти, серед яких: ягоди, фрукти, молочні продукти, горіхи, мед та продукти бджільництва, шоколад, крупи, зернові та бобові, соки та джеми, фруктові рулети, пастилу, чипси, овочеві й фруктові порошки, дитяче харчування, перекуси та сніданки, лікарські трави, олію, макуху й інші продукти.
У відкритті Національного павільйону України взяли участь представники Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO), та Швейцарської програми просування імпорту (SIPPO), Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF), проєкту «Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства» (COA), Швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), Офісу з розвитку підприємництва та експорту, асоціації «Ягідництво України».
«Присутність України на виставці — це потужний сигнал для світу, що навіть у критичних умовах органічний бізнес здатний не тільки вистояти, а й знаходити нові способи для розвитку, що відображає гасло виставки цього року «Так, ми робимо!», — Марко Кройхі, менеджер програм Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO).
BIOFACH 2025 — практичний майданчик для налагодження нових партнерств та популяризації органічного сектору України.
Національний павільйон України відвідало приблизно 670 іноземних баєрів та дистрибʼюторів з Німеччини, Італії, Іспанії, США, Канади, Бельгії, Чехії, Австрії, Китаю, Румунії, Франції, Великої Британії, Нідерландів, Словаччини, Греції, Марокко, а також скандинавських і балтійських країн. Експоненти встановили нові контакти та провели понад 550 B2B-зустрічей. Окрім того, упродовж чотирьох днів виставки вдалося узгодити декілька контрактів на постачання соняшнику, пшениці, гороху, проса до Нідерландів, Чехії, Швейцарії та Німеччини.
«Уже понад 10 років українські виробники органічної продукції успішно беруть участь у виставці Biofach. Гідно представляють нашу державу, оскільки виробляють продукцію відповідно до всіх вимог, стандартів, показників якості. Продукція вся сертифікована згідно з вимогами законодавства у сфері органічного виробництва. І що важливо — Національний павільйон України показує наше об’єднання та нашу згуртованість. Усі відвідувачі павільйону позитивно відгукувалися про сам павільйон, про компанії й про різноманітність представленої органічної продукції. А також про нашу стійкість і готовність навіть у цей складний період війни далі працювати, створювати продукцію з доданою вартістю. Основне — бути одним із ТОП-5 найбільших постачальників органічної продукції в Європейський Союз», — наголосив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький.
«Для України надважливо будувати бренд країни-виробника якісної та смачної їжі, щоби покупець у всьому світі не тільки довіряв нашим продуктам, а й обирав саме наші серед безлічі інших. Участь у великих міжнародних виставках саме на колективних стендах — один з елементів у побудові довіри до нас як до країни виробника!» — підкреслила Ірина Кухтіна, президентка Асоціації «Ягідництво України».
Окрім активної роботи в межах Національного павільйону, органічний сектор України був представлений під час Конгресу BIOFACH 2025, який проходив під гаслом «Так, ми робимо!» і став головною міжнародною платформою для обговорення поточного розвитку українського органічного ринку.
За останніми даними Міністерства аграрної політики та продовольства України, експорт органічної продукції займає значну частку на українському органічному ринку. У 2023 році Україна експортувала до 29 країн світу близько 198 000 тонн органічної продукції на суму 141 млн дол. США й посіла пʼяте місце зі 125 країн за обсягами експортованої органічної агропродовольчої продукції до ЄС (173 720 тонн). До чільної 3-ки експортованих органічних продуктів з України увійшли: кукурудза, соя та макуха соняшникова.
Тарас Висоцький, перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України, Ян Плаґґе, президент Міжнародної федерації органічних сільськогосподарських рухів IFOAM Organics Europe, Маріанна Паоліно, представниця DG Agri Європейської комісії, Ольга Трофімцева, керівниця сектору сільського господарства та Агропродовольчої платформи презентували міжнародній спільноті актуальні дані поточного стану органічного сектору в Україні та експортні можливості виробників органічної продукції в умовах повномасштабної війни.
Крім того, у панельних дискусіях взяли участь, Олена Дейнеко, голова правління ГС «Органічна ініціатива», Сергій Галашевський, директор органу сертифікації «Органік Стандарт», Доріан Шрьопер, представник німецької торговельної компанії Dobro Commodities, яка імпортує органічну продукцію з України, а також представники українських компаній-експортерів, Ірина Колесник, «Укролія» та Алла Пономаренко, ТОВ «Альта Країна» (Катанзаро Євразія, ТОВ).
Довідково:
Національний павільйон України на BIOFACH 2025 організований асоціацією «Ягідництво України» та державною установою «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», національним проєктом Дія.Бізнес, під патронатом Міністерства аграрної політики та продовольства України й за підтримки:
Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія), та Швейцарської програми просування імпорту (SIPPO), що впроваджуєтьсяШвейцарською фундацією технічного співробітництва з розвитку «Cвісконтакт».
Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF).
Німецько-української співпраці в галузі органічного сільського господарства (COA) за фінансової підтримки Федерального міністерства продовольства та сільського господарства Німеччини (BMEL).