Інтерактивна мапа стейкхолдерів (зацікавлених сторін)
29 листопада, 2021
Матеріал створений за підтримки ПРООН
Два способи сформувати інтерактивну мапу стейкхолдерів, які відрізняються обсягом залучених ресурсів та рівнем деталізації отриманих результатів.
Метод Чотирьох категорій
Коли підходить: для швидкого прийняття рішень з мінімумом ресурсів.
Хто може застосувати: ініціатор чи команда проєкту (від 1 особи).
Як використовувати?
Перевага методики — у простоті застосування. Для аналізу усіх зацікавлених сторін ви застосовуєте дві категорії.
- Інтерес — рівень зацікавленості стейкхолдерів до вашого продукту / проєкту / компанії;
- Вплив — рівень впливу стейкхолдерів на ваш продукт (сервіс) / проєкт / компанію.
Відповідно до кожної категорії розробляється відповідна стратегія комунікації з цільовими аудиторіями.
Комунікаційна стратегія — це план на певний відрізок часу (зазвичай рік), яким керується компанія при комунікації із різними цільовими аудиторіями, націлена на формування бажаного сприйняття, створення певного іміджу, підтримку та посилення лояльності аудиторій до продукції чи бренду.
Категорія 1. Високий інтерес, великий вплив. Стратегія «Залучення до співпраці».
Перелік заходів: максимальне інформування, залучення до прийняття рішень, обговорення, консультацій перед будь-якими змінами щодо продукту / проєкту / компанії
Категорія 2. Низький інтерес, великий вплив. Стратегія «Посилення інтересу».
Перелік заходів: виявлення та моніторинг зацікавленості, посилання ідентифікованого інтересу, залучення до обговорення в рамках наявного інтересу, пошук вигод для даної групи зацікавлених сторін, з метою подальшого долучення до процесу прийняття рішень щодо продукту / проєкту / компанії.
Категорія 3. Високий інтерес, малий вплив. Стратегія «Інформування».
Перелік заходів: максимальне інформування, активна комунікація планів, досягнень, успіхів. Ця група зацікавлених сторін, у разі високого рівня обізнаності щодо продукту / проєкту / компанії, зможе надати необхідну інфо підтримку у випадку складної ситуації (Наприклад, репутаційної).
Категорія 4. Низький інтерес, малий вплив. Стратегія «Моніторингу».
Перелік заходів: моніторинг з метою виявлення потенційного інтересу та подальшого переведення стейкхолдера в іншу категорію.
Інструменти колективного інтелекту
Коли підходить: для ефективного прийняття рішень у проєктах, що мають значний вплив у громаді.
Хто може застосувати: команда проєкту (від 3-5 осіб).
Як використовувати?
Розв'язання складних проблем вимагає нових підходів: використання нових джерел даних для швидкого розуміння динаміки того, що відбувається; використання колективної сили інтелекту для швидшого генерування мульти рішень; фасилітування процесів колективного мислення, усвідомлення та спільного винаходження нових рішень та підходів до розв'язання проблем; а також здатність коригування даних у реальному часі і спрямовувати знання для активізації та реалізації дій іншими у суспільстві й світі.