Що таке воронка продажу?
22 лютого, 2020
Матеріал створений за підтримки Quadrate 28 Sales
Воронка продажу — це принцип розподілу потенційних клієнтів за стадіями всього процесу від першого контакту до продажу товару або послуги.
Але без адаптації під конкретні особливості бізнесу продажу воронки не будуть ефективними. У різних галузях бізнесу є свої специфічні етапи. Не можна забувати про них під час налаштування воронки продажу.
Кожен бізнес працює приблизно за однією й тією ж схемою: від залучення ліда до укладення угоди, але цей шлях може складатися з різних етапів.
Наприклад, загалом воронка продажу має такий вигляд:
1. Маркетинг
1.1.Залучення.
1.2. Рішення.
2. Продаж
2.1. Купівля.
2.2. Лояльність.
Проте фактично на етапі прийняття рішення залежно від специфіки сфери клієнт проходить різний шлях. У разі, якщо одна компанія задіє декілька каналів комунікації, ці шляхи явно відрізнятимуться, тому формується воронка продажу і окрема механіка по кожній.
Скільки може бути воронок?
Воронок має бути стільки, скільки у вас задіяно різних каналів отримання лідів. Для зручності можна уявити, що кожна воронка — це окрема каса (бо потім вам потрібно буде оцінити ефективність кожної та вирішити, у розвиток якої краще спрямувати більше зусиль).
Для прикладу можемо розглянути інтернет-магазин будь-якого товару, який продає просто свій товар тільки там. Тоді сайт — це основна воронка. Потім компанія вирішує продавати свої товари також на маркетплейсах, в офлайн-магазинах партнерів, на виставках — це все будуть окремі воронки, бо процес продажу в кожній із них інший.
Приклад воронок продажу українського бренду жіночого одягу:
Online:
- Лід форми з Facebook;
- Заявки на сайті;
- Online Маркетплейс CASTA;
- Замовлення партнера — дропшипінг компанії.
Offline
- «Всі. свої»;
- «NAMES UA»;
- Розпродажі на фабриці виробника;
- B2B.
Що містить в собі воронка продажу? Які етапи?
Перше, що необхідно зробити, щоб побудувати воронку продажу — описати поетапно наявний бізнес-процес, тобто кроки, які приводять продавця до угоди. Крок перший — ви отримали заявку. Що потім? Внесли контакти клієнта в CRM або базу даних компанії і так далі, поки процес не буде описаний повністю.
Таким чином отримуєте перелік дій до покупки та переходу клієнта в лояльного. Для прикладу приведемо воронку опрацювання лідів, отриманих через промо ФБ, і покроково в ній розпишемо послідовність дій.
Для зручності в робочому форматі воронку можна розписати таблицею:
При цьому візуально вона матиме такий вигляд: