Партнерство як стратегія розвитку
15 вересня, 2020
Матеріал створений за підтримки MK:translations
Зараз дуже цікавий час. Компанії замість конкурентності й ворожнечі дедалі більше обирають партнерство.
Клаус Шваб, голова ради директорів Всесвітнього Економічного Форуму, констатував: «Сьогодні не велика риба їсть дрібну. Сьогодні швидка риба поглинає повільну». Ця цитата — найточніша характеристика ринку ХХI століття.
Неважливо: стартап у вас або велика компанія — партнерство вигідне для всіх сторін.
Великій компанії партнерство надає гнучкість, якої бракує через бюрократичну структуру, але в неї є те, чого немає в початківців. Тому це завжди плюс.
Є декілька видів партнерства:
1. Комерційне партнерство. Коли цільова аудиторія одного бізнесу є цією ж ЦА для іншого.
Наприклад, наша компанія є партнерами маркетингових агентств, і коли їм необхідно локалізувати рекламу для іншої країни, вони приходять саме до нас.
2. Некомерційна форма. Такий формат має на увазі добровільну співпрацю і сприяння в просуванні продукту або послуги.
Прикладом некомерційного партнерства можуть бути соціальні мережі. Два власники груп домовляються про бартер і запрошують своїх читачів у групу партнера за допомогою публікацій у своїй групі. Або ж коли ми проводимо вебінар і запрошуємо до себе спікерів.
3. Партнерство обмежене. У такому партнерстві кожна зі сторін відповідальна виключно за раніше обговорені деталі.
Найчастіше такий тип взаємовідносин використовується в «партнерських коаліціях», коли весь цикл дотиків з клієнтом розділений на різних виконавців.
Наприклад, коли ми локалізуємо гру, ми виступаємо партнерами, які відповідають за переклад тексту. Є партнери, які розробляють софт, а є ті, хто займається дизайном. Кожен із партнерів відповідає за свою частину роботи.
4. Повне партнерство. Означає відповідальність усіх сторін цього співробітництва.
Схожий досвід ми можемо бачити в будь-якому продукті, який спільно розроблений декількома компаніями.
Наприклад, ми так працюємо над створенням відеоконтенту з іншою компанією. Вона розробляє відео, ми його озвучуємо різними мовами. Тобто працюємо в колаборації як єдине ціле.
5. Бізнес-об'єднання. Партнерство, яке має на меті об'єднати різні компанії зі спільним інтересом.
Наприклад, зараз створюємо бізнес-об'єднання підприємств із компаніями-клієнтами для того, щоб об'єднати зусилля й створювати нові проєкти в майбутньому.