PPC-словник: найпопулярніші терміни в контекстній рекламі
30 листопада, 2020
Матеріал створений за підтримки Netpeak Cluster
Англомовні терміни
A
- AdWords Editor — безкоштовний додаток для внесення масових змін у рекламні кампанії без доступу до мережі. Завантажити можна за посиланням.
C
- CAC (Cost to Acquire a Customer) — вартість залучення нового клієнта. Розраховується за формулою: [Витрати на залучення клієнтів за певний проміжок часу] / [Кількість нових клієнтів, залучених у цей проміжок часу]. Наприклад, ви витратили на рекламу $40 та отримали 8 нових клієнтів. CAC вийде $5, тому що 40 / 8 = 5.
- Call Tracking — технологія, що відстежує звернення клієнтів телефоном та пов’язує їх із конкретним рекламним джерелом. Сервіси коллтрекінгу надають код, який встановлюється на сайт та збирає статистику дзвінків.
- CPA (Cost per Action) — модель інтернет-реклами, в якій рекламодавець сплачує за виконану користувачем дію на сайті.
- CPC (Cost per Click) — вартість кліку у пошуковій рекламі із подальшим переходом користувача на рекламований сайт.
- CR (Conversion Rate) — відсоток відвідувачів сайту, що виконали цільові дії. Розраховується за формулою: [Кількість продажів / кількість кліків ] х 100%.
- CTA (Call to Action) — заклик до дії, наявний у будь-якому рекламному інструменті. Він стимулює користувача стати споживачем. Наприклад, на сайті інтернет-магазину «заклик до дії» — це кнопка «Замовити» або «Придбати».
- CTR (Click-through rate) — співвідношення кількості кліків до кількості показів реклами. Розраховується за формулою: [Кількість кліків] / [Кількість показів] x 100%.
E
- Ecommerce (модуль розширеної електронної торгівлі) — плагін Google Analytics для відстежування взаємодії користувачів із товарами в інтернет-магазинах.
За умови коректного налаштування цей модуль аналізує покази та кліки, перегляди інформації про товари, додавання у кошик та видалення з нього, процес оформлення покупки, транзакції та повернення.
- ECPC (оптимізатор ціни за конверсію) — стратегія призначення ставок, яка коригує ціну за клік таким чином, щоб отримувати максимальну кількість конверсій. Вона майже така сама, як інші стратегії Інтелектуального призначення ставок, але при цьому ЕСРС враховує значення ставок, встановлених вручну. Розраховується за формулою: [Рекламний бюджет] / [кількість кліків].
G
- Google Marketing Platform (ex-DoubleClick) — рекламна платформа для рекламодавців та агентств, яка дозволяє планувати та запускати маркетингові кампанії на цифрових майданчиках.
- GTM (Google Tag Manager) — система швидкого керування тегами/фрагментами коду на сайті для аналізу трафіку та оптимізації маркетингу.
Диспетчер тегів дозволяє додавати та змінювати теги Ads, Google Analytics, Firebase Analytics, Floodlight, а також сторонні теги та теги користувача, не змінюючи код сайту.
L
- LTV (Lifetime Value) — вартість «життєвого циклу» клієнта. Показник дозволяє оцінити зацікавленість клієнтів бізнесу в замовленні товарів та послуг. Умовно кажучи, це та кількість грошей, яку ви отримуєте від клієнта за весь час співробітництва з ним.
M
- MCC (My Client Center) — керуючий акаунт в Google Ads. Призначений для агентств та рекламодавців, в яких декілька акаунтів Ads.
P
- PPC (Pay Per Click) — різновид онлайн-реклами, при якій рекламодавець сплачує за кожен клік, за яким користувач перейшов на сайт. Власне, це саме контекстна реклама.
Рекламні оголошення розміщують за допомогою провайдерів контекстної реклами — Google Ads, Bing Ads, Begun, рекламних майданчиків соціальних мереж Facebook, Twitter, LinkedIn тощо.
R
- ROI — показник повернення інвестицій, індикатор ефективності та окупності рекламних кампаній.
- ROMI — показник, що демонструє прибутковість або збитковість маркетингових каналів.
U
- UTM-мітка (Urchin Tracking Module) — змінна, яка додається до URL-адреси сторінки та дозволяє системі вебаналітики отримати додаткову інформацію щодо джерела трафіку.
UTM-мітки допомагають рекламодавцям сегментувати користувачів за певними типами та поведінкою, а також аналізувати кінцеві цілі — продажі.
Україномовні терміни
А
- Адаптивні оголошення — універсальні оголошення, що відображаються як текстові, графічні та нативні. Ось приклад такого оголошення:
- Аукціон — процес відбору оголошень для показу за пошуковими запитами та порядок їх відображення в пошуковій видачі. Рекламний аукціон відбувається щоразу, коли користувач з обраної цільової аудиторії бачить оголошення.
Б
- Брендові запити — запити, які націлені на збільшення впізнаваності бренду (назва бренду, а також товарів певного бренду чи марки).
В
- Воронка продажів — принцип розподілу потенційних клієнтів за стадіями всього процесу — від першого контакту до продажу товару або послуги.
Г
- Геотаргетинг — різновид показу онлайн-реклами з урахуванням географічного знаходження користувача.
Геотаргетинг дає можливість охопити тільки ту частину користувачів, яка найімовірніше виконає необхідну цільову дію (перейде за посиланням, зробить замовлення).
Д
- Динамічні пошукові кампанії (DSA) — вид пошукових оголошень, у яких заголовок та цільова сторінка підбираються автоматично залежно від змісту сайту та пошукового запиту користувача.
- Динамічний ремаркетинг — інструмент для показу реклами певних товарів або послуг користувачам, які нещодавно переглядали сторінки сайту, що присвячені цим товарам та послугам.
К
- Ключове слово (ключовик, ключ) — слова та фрази, які рекламодавці додають до групи оголошень, щоб налаштовувати таргетинг оголошень на потенційних клієнтів.
- Кинутий кошик — вид таргетингу на користувачів, які додали товар до кошика, але за якихось обставин не придбали його.
- Конверсія — цільова дія користувача на сайті (купівля, реєстрація тощо).
- Креатив — унікальна (нестандартна) інформація для текстів оголошень, банерів або лендингів. Також креативом називають набір банерів для рекламних систем.
Л
- Лендинг (Landing Page) — сайт з однією сторінкою для збору контактів потенційних клієнтів («лідів»), реєстрацій, переходів на сторінку товарів або на головну сторінку сайту рекламодавця. На відміну від сайту з великою кількістю сторінок лендинг утримує увагу відвідувачів на одному конкретному повідомленні та мотивує користувача виконати певну цільову дію.
М
- Медійна реклама — вид інтернет-реклами, що об’єднує візуальні та звукові рекламні матеріали (банерну медійну рекламу, відеоролики, брендування, текстово-графічні блоки тощо).
- Місця розміщення — ресурси в контекстно-медійній мережі Google, на яких відображаються рекламні оголошення. Рекламодавець може власноруч обрати серед місць розміщення сайти, окремі сторінки, мобільні додатки, відеоролики та навіть конкретні рекламні блоки.
- Мінус-слова — тип ключових слів для блокування показу оголошень за запитами, що не мають прямого зв’язку з товарами та послугами рекламодавця. Вони дозволяють адресувати рекламу тільки цільовій аудиторії та раціонально використовувати рекламний бюджет.
Н
- Наскрізна аналітика — аналіз ефективності рекламних кампаній на основі повних даних про продажі, відстежуючий шлях клієнта від перегляду реклами до повторних продажів.
П
- Пошукова реклама — реклама за запитами, які відповідають підібраним ключовим словам в оголошенні, що відображається над результатами пошуку.
- Показник якості — оцінка релевантності оголошень, ключових слів та цільових сторінок для користувачів.
Чим точніше оголошення та цільові сторінки відповідають інтересам користувача, тим вище показник якості. Чим вище показник якості, тим менше рекламодавець платить за клік по оголошенню.
- Показник відмов (Bounce Rate) — відсоткове співвідношення кількості відвідувачів, які покинули сайт прямо зі сторінки входу або переглянули тільки одну сторінку сайту.
- Пошуковий запит — слово або словосполучення, яке користувач вводить у Google Пошуку або на одному з вебресурсів пошукової мережі.
Р
- Рейтинг оголошення — значення для допуску оголошення до показу, а також визначення позиції оголошення в пошуковій видачі. Рейтинг розраховується з урахуванням ставки рекламодавця, компонентів показнику якості (очікуваного значення CTR, релевантності оголошення та якості цільової сторінки).
- Релевантність — ступінь відповідності пропозиції (рекламного оголошення) запиту користувача, один із найважливіших критеріїв оцінки пошукової реклами.
- Ретаргетинг / ремаркетинг — функції для налаштування таргетингу рекламної кампанії на користувачів, які раніше відвідували сайт.
С
- Склікування (Click Fraud) — умисні кліки по оголошенням для розтрати бюджету рекламодавця.
Т
- Таргетинг — спосіб налаштування рекламних кампаній для певної аудиторії.
- Товарний фід — файл із даними про всі товари на сайті та їх атрибути (унікальні ідентифікатори, посилання на товари та їх зображення, описи та ціни).
- Транзакції — продажі товарів або послуг через сайт.
У
- Уніки (унікальні користувачі) — користувачі, які вперше відвідали сайт протягом певного проміжку часу (зазвичай протягом доби).