Маркетинг-словник
24 лютого, 2020
Матеріал створений за підтримки Quadrate 28
Основні поняття маркетингу
Стратегічний словник — це документ, в якому зібрані описи основних етапів, понять і термінів, які використовуються при розробці маркетингової стратегії. Даний документ створений для коректного тлумачення термінів і понять.Маркетинг — це діяльність, спрямована на досягнення цілей підприємств, установ, організацій шляхом формування попиту та максимального задоволення потреб споживачів. У широкому сенсі призначення маркетингу полягає в «визначенні та задоволенні людських і суспільних потреб».
Управління маркетингу — процес аналізу, планування, реалізації, координації і контролю над виконанням програм створення, формування цін, просування на ринок і розповсюдження товарів, послуг та ідей для встановлення і підтримки взаємовигідних відносин обміну з цільовими ринками заради досягнення цілей організації.
Потреба — розрив між фактичним і бажаним станом людини у фізичному або психологічному вимірі. Основні фізичні потреби, від яких залежить наше виживання — їжа, вода, дах над головою і сон. Соціальні та емоційні потреби — безпека, почуття приналежності, любов, повага і самореалізація.
Бажання — це форма задоволення потреби. Якщо основні потреби можна перерахувати по пальцях, то незліченні бажання людей формуються соціальними впливами, їх життєвим і споживчим досвідом. Для задоволення однієї і тієї ж потреби різні люди можуть мати дуже різні способи.
Цінність продукту — функція внутрішньо властивих продукту характеристик, експлуатаційних властивостей і ціни. Різні люди вкладають в поняття «цінність» різний зміст.Абсолютне задоволення покупкою залежить від того, чи виправдає продукт очікування споживача і чи принесе бажані вигоди.
Довічна споживча цінність — поточна вартість потоку виручки, принесена споживачем з плином часу. Наприклад, для автомобільної компанії довічна цінність клієнта, який вперше купив машину, буде нею задоволений і збереже відданість виробнику, купуючи в майбутньому автомобілі тільки цієї компанії, набагато перевищує мільйон доларів.
Маркетингова стратегія — письмовий документ, в якому докладно характеризується поточна ситуація по відношенню до споживачів, конкурентів і зовнішнього оточення компанії, а також визначені цілі, маркетингові заходи і розподіл ресурсів для їх досягнення на даний плановий період по відношенню до існуючого або планованого до впровадження продукту або послуги. Іншими словами, змістом стратегії служить набір правил прийняття рішень, який використовується для визначення основних напрямків діяльності