Як запустити контекстну рекламу в пошуку Google Ads?
28 липня, 2020
Матеріал створений за підтримки Netpeak
Посібник для малого бізнесу для запуску реклами в пошуку Google Ads:
- Формулювання стратегії
- Створення акаунту Google Ads та в Google Analytics. Планування структури акаунту Google Ads. Як зв'язати Google Analytics з Google Ads
- Як додати код відстеження на сайт та налаштувати відстеження цілей
- Створення та налаштування пошукової кампанії: обрання регіону просування, планування бюджету та графіку показу оголошень
- Робота з ключовими словами та обрання типу відповідності ключових слів
- Аналіз та оптимізація контекстної реклами
Головний принцип Pay-Per-Click — рекламодавець платить тільки за кліки, тобто коли користувач побачив оголошення і натиснув на нього.
За допомогою Google Ads можна показувати рекламу:
- Коли користувач шукає ваш товар або послугу в Google (пошукові кампанії).
- Коли він відвідує сайти-партнери Google — наприклад, Youtube (кампанії в медійній мережі).
Коли PPC — саме те, що потрібно?
- Потрібно швидко залучити клієнтів на новий сайт.
- Потрібно звернути увагу на акції або сезонні пропозиції.
- Вам потрібна «тепла» аудиторія, яка цікавиться пропонованою послугою або товаром.
Не забувайте, що ви можете привести на сайт зацікавлених користувачів, але їх подальші дії залежать вже від зручності ресурсу, унікальності пропозиції і навіть акцій конкурентів.
1. Стратегія понад усе: сформуйте ціль
Стратегія — це база для більшості рішень під час планування та налаштування реклами.
Спочатку визначте ціль, з якою ви запускаєте контекстну рекламу:
- брендинг (знайомство з новим продуктом, послугою або брендом)
- продажі
Далі сформулюйте конкретну і вимірювану ціль:
- Наприклад, збільшити кількість заявок на 20% протягом трьох місяців.
- Пам'ятайте про те, що ціль повинна бути конкретною і вимірної, інакше ви ризикуєте збитися зі шляху.
- «Збільшити продажі» — погана ціль.
Проаналізуйте попит та цільову аудиторію
Коли ви розумієте, чого прагнете, проаналізуйте зовнішні фактори та потреби своєї аудиторії. Дайте відповідь на кілька запитань:
- чи існує попит на товар або послугу?
- яку проблему цільової аудиторії вирішує продукт?
- як саме користувачі можуть шукати товар / послугу (наприклад, чи знають вони правильну назву товару)?
Google Trends — зручний та безкоштовний інструмент, який допоможе дізнатися, що цікавить ваших клієнтів сьогодні, та чи буде інтерес до конкретного продукту через пів року. За допомогою Google Trends ви зможете:
- визначити популярність теми і трендові пошукові запити;
- провести аналіз сезонності на ринку;
- побачити регіони з максимальною кількістю зацікавлених користувачів.
Не забувайте відзначати свої власні спостереження — вони можуть бути дуже корисними, особливо якщо ви маєте багато досвіду у відповідній тематиці.
Досліджуй конкурентів
Щоб реклама приводила клієнтів, недостатньо підібрати ключові слова і написати оголошення. Ви маєте бути найкращим — привернути увагу користувача, запропонувати розв'язання його проблеми і зробити це краще, ніж всі конкуренти загалом.
Кілька простих способів дізнатися, що пропонують конкуренти:
- Уявіть себе простим користувачем і введіть в пошук пару-трійку запитів, за якими збираєтеся запускати рекламу. Яку рекламу ви бачите? Які тексти використовують конкуренти і на які переваги роблять акцент?
- Введіть адресу свого сайту в SimilarWeb та подивіться список схожих ресурсів. Походіть по ресурсам конкурентів і подивіться їх ціни, умови доставки.
- Окремо оцінить, чи зручно вам користуватися їх сайтом. Запам'ятайте всі «незручні» моменти і ні в якому разі не повторюйте на своєму ресурсі.
Коли ви вже знаєте, що пропонують конкуренти і що потрібно користувачам, продумайте, чим може зацікавити твоя пропозиція. Уявіть, що ви — новий користувач, який вперше зіштовхнувся з вашим продуктом, і дайте відповідь на запитання: «Чому я маю купити саме у нього?». Складіть список з декількох важливих переваг бренду і, звісно ж, не соромтеся про них розповідати.
2. Сформуйте структуру акаунта
Не існує універсальної структури акаунта — все індивідуально та залежить від вашого сайту, цілей та тематики проєкту.
Щоб зрозуміти ієрархію в Google Ads, подивіться на основні складові:
- Кампанії допомагають керувати бюджетами - саме на рівні кампаній встановлюється денний ліміт витрат. Також кампанії об'єднують групи на основі певних критеріїв: для інтернет-магазинів це найчастіше категорія товару, для сервісів - послуга.
- Групи об'єднують ключові слова і оголошення. Якщо ви хочете написати різні тексти для смартфонів з NFC і без - розділяйте їх в різні групи
Створіть акаунт в Google Analytics
Якщо ви сплачуєте за кожен клік, потрібно отримувати максимально повну інформацію про поведінку користувачів, порівнювати ефективність різних джерел трафіку і відстежувати, чи виконують користувачі цільові дії на сайті. Саме тому почніть з налаштування Google Analytics. Якщо ви ще не працювали з Analytics, зареєструйте акаунт — це швидко і просто.
Перейдіть за посиланням та авторизуйтесь за допомогою свого облікового запису Google. Далі введіть інформацію про свій сайт в формі реєстрації.
Додайте код відстежування на сайт
Щоб Google Analytics фіксував всіх відвідувачів сайту, необхідно встановити спеціальний код відстеження. Перейдіть на вкладку «Адміністратор» і в налаштуваннях ресурсу перейдіть до підпункту «Код відстеження».
Ви можете скопіювати код лічильника і встановити на всі сторінки сайту, але для подальшого налаштування аналітики краще відразу встановлювати Analytics за допомогою Google Tag Manager. Якщо у вас вже був встановлений диспетчер тегів, то для установки Analytics знадобляться всього кілька кліків. В іншому випадку створіть новий акаунт.
Налаштуйте відстеження цілей
Цілі дозволяють відстежити, які важливі для бізнесу дії виконують залучені користувачі. Налаштування цілей в системах аналітики завжди залежить від специфіки конкретного сайту і способу монетизації. Обов'язково налаштуйте відстеження основних цілей свого сайту.
Не забудьте про супутні цілі — вони свідчать про те, що на сайт приходять зацікавлені користувачі. Також налаштуйте наступні цілі:
- реєстрація на сайті
- підписка на розсилку
- додавання товару у кошик
- клік по кнопках «Завантажити файл», «Надіслати заявку» та будь-яких інших
Створіть акаунт в Google Ads
- Перейдіть за посиланням та натисніть кнопку «Почати».
- В наступному вікні введіть свій email та домен вашого сайту.
3. Зв'яжіть Google Analytics і Google Ads. Імпортуйте цілі в Google Ads
Ви створили акаунти в Analytics та Ads, тепер необхідно встановити між ними зв'язок. Яка від цього користь? За допомогою зв'язування акаунтів ви зможете:
- переглядати дані про поведінку користувачів на сайті відразу в Ads;
- імпортувати в рекламний акаунт цілі, які налаштували в Analytics;
- використовувати створені в Analytics аудиторії для ремаркетингу;
- бачити витрати та інші дані по кампаніям в Analytics.
4. Створіть першу пошукову кампанію
Пошукова кампанія необхідна для того, щоб показувати рекламу користувачам, які шукають ваш продукт в Google:
- на вкладці «Кампанії» натисніть кнопку «+»
- у випадаючому меню виберіть пункт «Нова кампанія»
Налаштуйте нову кампанію
На першому етапі створення кампанії ви і тільки ви визначаєте, як вона буде працювати. Тут кожна галочка може бути важливою. Не забувайте про складену раніше структуру акаунта, а якщо забули — поверніться в початок чек-листа і згадайте. Назва кампанії має допомагати вам в подальшій роботі. Наприклад, ви можете ввести «Пошук — Холодильники», де перша частина підкаже вам, що це пошукова кампанія, а друга — вкаже на розділ сайту.
Оберіть регіон просування
Під час вибору регіону для показу реклами враховуйте декілька факторів:
- ваш бюджет
- попит
- конкуренцію
Якщо ваш бюджет обмежений, варто орієнтуватися на міста, в яких ви можете запропонувати користувачам додаткові переваги (наприклад, шоурум, доставка протягом дня і т.д.) або на регіони з більш низькою конкуренцією.
Мова — це ще один спосіб таргетуватися на користувачів. Важливо розуміти, що в цьому налаштуванні ви обираєте ту мову, який користувачі встановили в налаштуваннях браузера. Щоб не обмежувати охоплення, виберіть всі мови. Наприклад, якщо ви встановите тільки англійську мову, то рекламу не побачить студент, який вивчає португальську, і встановив його як мову браузера, аби практикуватися.
Встановіть бюджет та ставки
Переходимо до того, як і скільки буде витрачати Google Ads. Це один з найважливіших етапів налаштування. Для початку потрібно поставити денне обмеження на витрати. Враховуйте, що в деякі дні бюджет може бути перевищений вдвічі.
Коли ви запускаєте рекламу вперше, в Google Ads ще немає статистики для оптимізації ставок за досягнутими конверсіями. Тому ми рекомендуємо вам обирати стратегії призначення ставок «Максимальна кількість кліків» (варіант за замовчуванням) або «Призначення ціни за клік вручну». Далі ми розповімо докладніше про ці стратегії та навчимо їх налаштовувати.
«Максимальна кількість кліків» — автоматично будуть призначені такі ставки, щоб рекламна кампанія принесла якнайбільше кліків в рамках заданого бюджету. При виборі цієї стратегії важливо поставити обмеження граничної вартості кліка і враховувати, що Google Ads все ж знадобиться деякий час для навчання.
Заплануйте графік показу оголошень
Один з останніх етапів — графік показу оголошень. Він допоможе налаштувати кампанію так, щоб користувачі бачили рекламу тільки тоді, коли ви, наприклад, можете приймати дзвінки. Під вікном з налаштуванням ставок розкрийте пункт «Інші налаштування».
Додайте розширення оголошень
Додавати розширення не обов'язково, і Google не дає гарантій, що вони будуть показані, але часто саме такі незначні деталі і привертають увагу до оголошення і дозволяють клієнту швидше дізнатися цікаву інформацію про магазин або товар.
5. Додайте ключові слова
Ключові слова — це те, що буде вводити в рядку пошуку потенційний покупець. Це повинні бути фрази, що характеризують продукт або виражають намір користувача зробити покупку. Простий спосіб підбору семантики — додайте кілька ключових слів при створенні групи оголошень, і Google Ads підбере схожі.
Також ви можете використовувати сервіси зі статистикою по пошуковим запитам: Планувальник ключових слів
Це більш трудомісткий підхід, але він дозволить вам ретельніше вивчити, що шукають користувачі. Підбирайте не тільки найочевидніші варіанти — додавайте синоніми і різні варіанти написання.
Оберіть тип відповідності ключових слів
Щоб контекстна реклама приводила на сайт зацікавлених відвідувачів, важливо правильно використовувати ключові слова, а саме — підібрати коректний тип відповідності з чотирьох можливих:
- широка відповідність;
- модифікатор широкої відповідності;
- фразова відповідність;
- точна відповідність.
Чим більше загальні запити ви будете використовувати, тим ширше охоплення реклами, але при цьому потрібно якісніше проаналізувати статистику запитів і виключити максимум нерелевантних показів.
Додайте оголошення
- Напишіть тексти, які будуть відповідати доданим ключовими словами і одночасно приваблювати користувачів.
- Для створення оголошення перейдіть на вкладку «Оголошення та розширення», додайте нове і виберіть тип «Текстове оголошення». Поверніться до списку своїх переваг і впишіть їх в текст оголошень.
- Ціни, інформація про акції та ексклюзивні пропозиції — все це можна і потрібно вказати в оголошенні.
Текст може бути креативним або сухим і інформативним — все залежить від тематики, поставлених цілей і вашої винахідливості. Використовуйте не менше трьох оголошень на групу — так ви зможете протестувати ефективність текстів і обрати кращі.
6. Аналізуйте та оптимізуйте!
У перші дні після запуску рекламної кампанії обов'язково перевірте:
- чи були покази та кліки по оголошеннях;
- чи вистачає виділеного вами бюджету на конкретну кампанію;
- середню позицію показу оголошень — можливо, потрібно підвищити або знизити ставку для ключового слова;
- релевантність пошукових запитів.
Звертайте увагу на підказки Ads. Система підкаже, коли, наприклад, мінус-слово буде блокувати ключове, або ви забудете додати в групу оголошення. Також ви можете подивитися всі пропозиції на вкладці «Оптимізація». Не потрібно сліпо приймати всі пропозиції — зберігайте критичність, холодний розум та аналізуйте, чи потрібно це вашому проєкту.