5 сил Портера
24 лютого, 2020
Аналіз п’яти сил Портера — це корисний інструмент стратегічного планування як для бізнес-планування, так і для ринкового планування, особливо якщо мова йде про розуміння рівня конкурентоспроможності бізнесу в певній галузі.
Аналіз п'яти сил Портера оцінює рівень рентабельності, можливостей та ризику на основі 5 ключових факторів у галузі.
5 факторів:
- Постачальники.
- Покупці.
- Перешкоди для входу / виходу.
- Замінники.
- Суперництво.
Навіщо потрібен цей інструмент:
- Проаналізувати привабливість та прибутковість галузі.
- Спостерігати за силою ринкової позиції власного бізнесу.
Як користуватися цим інструментом:
Ця модель допомагає визначити конкурентні сили, які існують у галузі. Своєю чергою ці сили допомагають визначити привабливість та прибутковість галузі.
Сила 1. Потужність постачальника (ця сила аналізує владу, яку має постачальник над бізнесом)
- Подивіться, скільки постачальників є на ринку.
- Скільки у вас постачальників.
- Чи тримають ваші постачальники владу над типом вашого бізнесу.
- Що буде вартувати вам і їм, якщо ви вирішили змінити постачальників.
- Чи багато постачальників, які контролюють ціни на ринку.
Сила 2. Потужність покупця (ця сила аналізує владу, яку покупець має над вашим бізнесом)
- Скільки всього покупців.
- Скільки у вас покупців.
- Наскільки чутливими до ціни є ваші покупці.
- Яку інформацію ви маєте про них.
Сила 3. Загроза нових учасників (ця сила аналізує, наскільки легко чи складно для нових конкурентів вийти на ринок).
- Наскільки легко відкрити бізнес на вашому ринку.
- Яких правил та положень потрібно дотримуватися.
- Скільки грошей повинен витратити новий стартап, щоб зайти на ринок.
- Чи є бар'єри, при здоланні яких, ви б отримали більший вплив.
Сила 4. Загроза заміни товарів / послуг (ця сила аналізує, як легко клієнту перейти з продукту одного бізнесу на продукт конкурента).
- Скільки замінників вашого товару існує.
- Наскільки легко вашому покупцеві перейти на інший товар.
- Чи покупець «сплачує» за перехід на інший товар (чи це щось йому вартує).
Сила 5. Конкурентне суперництво (ця сила вивчає інтенсивність конкуренції на поточному ринку).
- Який рівень конкуренції у вашому ринковому секторі.
- Хто є вашими основними конкурентами.
- Приблизно скільки у вас конкурентів.
- Яка ваша конкурентна стратегія.