Доля компанії на ринку: визначення та розрахунок
29 листопада, 2021
Матеріал створений за підтримки ПРООН
Частка ринку — це відсоток від загального обсягу продажів у галузі, створених певною компанією. Частка ринку розраховується шляхом взяття продажів компанії за період і ділення їх на загальний обсяг продажів галузі за той же період.
Цей показник використовується, щоб дати загальне уявлення про розмір компанії стосовно її ринку та її конкурентів. Лідером ринку в галузі є компанія з найбільшою часткою ринку. Зазвичай лідерами вважаються перші три компанії, які займають близько 80% загального ринку в галузі. При сформованих лідерах ринку з загальною долею у 80%, рекомендовано створювати продукт/послугу, яка матиме додаткову цінність у порівнянні із вже традиційними у цій галузі продуктами/послугами.
Як зрозуміти яка у мене частка на ринку?
Частка ринку компанії — це її частка від загального обсягу продажів у відношенні до ринку або галузі, в якій вона працює. Щоб розрахувати ринкову частку компанії, спочатку визначте період, який ви хочете вивчити. Це може бути фінансовий квартал, рік або кілька років.
Далі підрахуйте загальний обсяг продажів компанії за цей період. Потім дізнайтеся загальний обсяг продажів галузі компанії. Нарешті, розділіть загальний дохід компанії на загальний обсяг продажів у галузі. Наприклад, якщо минулого року компанія продала екогрибів в Україні на 100 мільйонів гривень, а загальна сума екогрибів, проданих в Україні, становила за період 200 мільйонів гривень, частка ринку екогрибів в Україні становила б 50%.
Розрахунок частки ринку зазвичай проводиться для певних країн або регіонів, напр. компанії повідомлятимуть про свою частку на ринку України чи Європейського Союзу. Інвестори можуть отримати дані про частку ринку з різних незалежних джерел, таких як торгові групи та регулюючі органи, а також часто від самої компанії. Однак деякі галузі важче виміряти з точністю, ніж інші.
Резюме
- Частка ринку являє собою відсоток галузі або загального обсягу продажів ринку, який заробляє конкретна компанія за певний період часу.
- Частка ринку розраховується шляхом взяття продажів компанії за період і ділення їх на загальний обсяг продажів галузі за той же період.
- Цей показник використовується, щоб дати загальне уявлення про розмір компанії стосовно її ринку та її конкурентів.