Як заповнити Impact Canvas?
28 листопада, 2021
Матеріал створений за підтримки ПРООН
Як заповнити Impact Canvas?
Так як питання імпакт-підприємництва ще не дуже відомі в Україні, ми підготували огляд сталих економічних моделей, який допоможе визначити, яка з моделей ближча вашому проєкту. Також не зайвим буде ознайомитись із загальним підходом до того, хто такий імпакт-підприємець та який вплив він створює.
Перед початком заповнення Impact Canvas рекомендуємо скористатись простим та швидким із Інструментом для оцінки відповідності проекту вимогам імпакт-інвестування. Це дуже короткий опитувальник, який дозволить:
1/ За декілька хвилин визначити, наскільки ваш проєкт чи ідея готові до залучення імпакт фінансування
2/ Визначити Цілі сталого розвитку, на які впливає ваш проєкт
3/ Обрати ключові метрики для вимірювання впливу
4/ Отримати короткі рекомендації на основі ваших відповідей
Відповіді, які ви надасте, будуть збережені у вашому профілі (для зареєстрованих користувачів), і ви зможете використати їх для подальшої підготовки бізнес-моделі, та подачі інвестиційної пропозиції, без необхідності повторного внесення.
Робота з Impact Canvas може розпочинатись із заповнення будь-яких блоків, інформація для яких у вас є. Але рекомендуємо скористатись запропонованою схемою із трьох етапів, яка дозволяє виконати це завдання максимально зрозуміло, ефективно, та з мінімальними витратами часу.
1 етап — Створення Цінності та Впливу
Цінність для клієнта — центральний блок усіх існуючих методик бізнес-моделювання, адже саме цінність (Value, Uniq Value Proposition), через рішення (Solution), вирішує проблему (Problem) клієнта (Customer). Створення цінності входить у структуру витрат (Cost Structure). Отримана клієнтом цінність створює прямий чи опосередкований вплив, отримана від клієнта оплата — є джерелом доходів (Revenue Streams).
На першому етапі ви заповните 4 блоки: унікальна ціннісна пропозиція, сегменти клієнтів, проблема та рішення.
2 етап — Вимір та поширення впливу
Заповнюємо три наступні блоки: унікальна пропозиція впливу, канали, ключові метрики
Перевіряємо внутрішню логічність канви, потребу у додаткових витратах, можливість сформувати додаткові джерела доходів чи скоротити існуючу структуру витрат.
3 етап — Формування сталої фінансової моделі
Аналізуємо отримані на етапі 1 та 2 гіпотези стосовно структури витрат та джерел доходів, формуємо сталу фінансову модель.
Ви можете завантажити шаблон Impact Canvas у форматі Microsoft Word для заповнення та подальшого додавання до вашого проєкту, та дізнатись більше у цих статтях: