Як заповнити Impact Canvas?
28 листопада, 2021
Матеріал створений за підтримки ПРООН
Як заповнити Impact Canvas?
Оскільки питання імпакт-підприємництва ще не дуже відомі в Україні, ми підготували огляд сталих економічних моделей, який допоможе визначити, яка з моделей ближча вашому проєкту. Також не зайвим буде ознайомитись із загальним підходом до того, хто такий імпакт-підприємець та який вплив він створює.
Перед початком заповнення Impact Canvas рекомендуємо скористатись простим та швидким з Інструментом для оцінки відповідності проекту вимогам імпакт-інвестування. Це дуже короткий опитувальник, який дозволить:
1. За декілька хвилин визначити, наскільки ваш проєкт чи ідея готові до залучення імпакт-фінансування
2. Визначити Цілі сталого розвитку, на які впливає ваш проєкт
3. Обрати ключові метрики для вимірювання впливу
4. Отримати короткі рекомендації на основі ваших відповідей
Відповіді, які ви надасте, будуть збережені у вашому профілі (для зареєстрованих користувачів), і ви зможете використати їх для подальшої підготовки бізнес-моделі, та подачі інвестиційної пропозиції, без необхідності повторного внесення.
Робота з Impact Canvas може розпочинатись із заповнення будь-яких блоків, інформація для яких у вас є. Але рекомендуємо скористатись запропонованою схемою із трьох етапів, яка дозволяє виконати це завдання максимально зрозуміло, ефективно, та з мінімальними витратами часу.
1 етап — Створення Цінності та Впливу
Цінність для клієнта — центральний блок усіх існуючих методик бізнес-моделювання, адже саме цінність (Value, Uniq Value Proposition), через рішення (Solution), розв'язує проблему (Problem) клієнта (Customer). Створення цінності входить у структуру витрат (Cost Structure). Отримана клієнтом цінність створює прямий чи опосередкований вплив, отримана від клієнта оплата — є джерелом доходів (Revenue Streams).
На першому етапі ви заповните 4 блоки: унікальна ціннісна пропозиція, сегменти клієнтів, проблема та рішення.
2 етап — Вимір та поширення впливу
Заповнюємо три наступні блоки: унікальна пропозиція впливу, канали, ключові метрики
Перевіряємо внутрішню логічність канви, потребу у додаткових витратах, можливість сформувати додаткові джерела доходів чи скоротити існуючу структуру витрат.
3 етап — Формування сталої фінансової моделі
Аналізуємо отримані на етапі 1 та 2 гіпотези стосовно структури витрат та джерел доходів, формуємо сталу фінансову модель.
Ви можете завантажити шаблон Impact Canvas у форматі Microsoft Word для заповнення та подальшого додавання до вашого проєкту.