Маркетинг-стратегія для франчайзі: що врахувати
16 березня, 2020
Матеріал створений за підтримки Franchise Group
Основні принципи маркетингової стратегії франчайзі мають бути прописані у розділі франчайзингового пакету, який так і називається — «Маркетинг».
Зафіксуйте, яке місце займає ця локація в системі маркетингу. Наприклад, чи може франчайзі проводити власні рекламні акції, як і хто веде соціальні мережі та хто надає контент.
Для оцінки рівня маркетингу франчайзера потенціальний франчайзі може запитати про маркетинговий план на рік або переглянути роботу з пошуковими системами.
В класичній схемі франчайзі відповідає лише за регіональну рекламу для просування своєї торгової точки.
Але є схеми, в якій франчайзер повністю керує маркетингом. Так, у відомій сім’ї ресторанів Дмитра Борисова всі маркетингові активності проводяться централізовано. Проте франчайзі беруть участь у формуванні маркетингового плану й отримують активності на День міста чи річницю відкриття закладу.
Американський маркетолог Стівен Бігельман радить продавати франшизи на точках: повісити у кожному закладі мережі оголошення, шо цей магазин (салон краси, курси тощо) продається по франшизі. Ріст мережі однаково вигідний і франчайзеру і франчайзі — все це підвищує впізнаваність бренду.
Маркетингова компанія франчайзі зазвичай починається за декілька тижнів до відкриття і може тривати до шести місяців після відкриття.
На яких засадах має будуватися маркетингова стратегія франчайзі:
- Знати свою цільову аудиторію та бути активним учасником місцевих спільнот (чатів житлових комплексів у месенджерах, груп у фейсбуці).
- Виступати та реалізовувати різноманітні активності та ініціативи (зменшення шкоди довкіллю, використання екологічних матеріалів тощо).
- Просувати бренд через місцеві ЗМІ, розсилки тощо.
- Формувати товариство лояльних клієнтів.