5 міфів на шляху до цифровізації закупівель
13 серпня, 2020
Матеріал створений за підтримки Zakupki.Prom.ua
Міф № 1: Електронні закупівлі — це дорого
Сьогодні цифровізація закупівель, зокрема робота на електронному майданчику, не вимагає від компанії серйозних додаткових витрат.
По-перше, компанії-замовники можуть публікувати тендери безкоштовно і в такому випадку постачальники платитимуть за участь у них.
По-друге, є можливість користуватися пакетною пропозицією. Тобто постачальники не платитимуть за участь в тендерах, а значить конкуренція збільшиться. Це сприятиме тому, що учасники більш активно знижуватимуть свої цінові пропозиції і компанія-замовник отримає вигідніші умови договору.
Міф № 2: Цифровізувати закупівлі занадто складно
Насправді не потрібно мати ніякої спеціальної підготовки для того, щоб проводити закупівлі на електронному майданчику. Для роботи необхідні лише комп’ютер та доступ в інтернет, а публікувати тендери можна відразу після реєстрації. У разі виникнення труднощів — менеджер майданчика відразу допоможе та розповість, як підвищити конкуренцію в закупівлях.
Міф № 3: Цифрові інструменти замінять людей
Електронний майданчик дійсно забирає на себе частину роботи, яку раніше виконували працівники, але лише механічну та рутинну. Збереження інформації в цифровому вигляді та можливість використання шаблонів суттєво спрощує процес оголошення тендерів. Це дозволить працівникам компанії зосередитись на покращення взаємодії із постачальниками, аналізі ефективності проведення закупівель та стратегічних задачах.
У результаті продуктивність відділу закупівель зростатиме, збільшиться реальний відсоток економії та зменшиться цикл закупівель.
Міф № 4: Компанія отримає зайву публічність
Інколи компанії не хочуть показувати, з ким вони співпрацюють, тому що бояться втратити перевірених постачальників. У такому разі можна оголошувати тендери без публікації результатів, де лише компанія-замовник бачить назви та документацію учасників, або ж проводити закриті тендери.
Але краще просто покликати своїх постійних партнерів у тендер. Це дозволить компанії вберегти себе від необґрунтованого підвищення цін з їхньої сторони та перевірити, наскільки рівень цін, запропонований постійними постачальниками, відповідає ринковому.
У будь-якому разі, варто розуміти, що прозора діяльність компанії лише додає їй привабливості в очах постачальників.
Міф № 5: Можна натрапити на недобросовісного постачальника
Можна подивитися загальні відомості про організацію, провести особисту зустріч із представниками компанії-постачальника, почитати відгуки та запросити референс-лист.
У сучасному світі той, хто не розвивається, не просто залишається на місці, а щодня втрачає можливості, які інші використовують на повну. Цифровізація закупівель дійсно займає певний час і потребує зусиль. Але так компанія отримає не тільки економію коштів, часу і ресурсів, а і мінімізує кількість помилок у закупівлях та збільшить продуктивність працівників.