Налаштувати вигляд

Розмір тексту

Відступи між буквами

Колір

Про Японію

Острівна країна у Східній Азії. Одна з найбільш розвинених країн світу з високим рівнем доходу. Одна зі світових лідерів. Характерним є збільшення частки населення старшого віку. Дуже високий рівень урбанізації, найбільші міста – Токіо, Йокогама, Осака.

Загальні факти

  • Столиця: Токіо

  • Населення: 123,89 млн

  • Площа: 377 974 км²

  • Офіційні мови: японська

Огляд економіки

Одна зі світових лідерів у галузі високих технологій. Найбільшими секторами економіки є промисловість і послуги. Важливу роль відіграють металургія, автомобільна, хімічна, легка і харчова промисловості. Прогноз росту ВВП у 2025 році – 0,6%.

  • Єна (JPY) 1 JPY = 2,89 грн

  • ВВП загальний: 4,03 трлн дол. США

  • ВВП на душу населення: 32,5 тис. дол. США

  • Зростання ВВП: 0,1%

  • Інфляція: 2,7%

  • Індекс легкості ведення бізнесу: 29

  • Індекс легкості ведення торгівлі через кордон: 57

  • Індекс сприйняття корупції: 71 балів

ТОП експорту:

  • Легкові автомобілі та інші моторні транспортні засоби, призначені переважно для перевезення <10 осіб
  • Машини та устатковання, що використовуються виключно або головним чином для виробництва напівпровідникових пластин або підкладок, напівпровідникових приладів, електронних інтегральних схем або плоских дисплеїв
  • Електронні інтегральні схеми; їх частини
  • Оптичні інструменти та прилади для контролю напівпровідникових пластин чи приладів
  • Прокат плоский із заліза або нелегованої сталі, завширшки >= 600 мм, гарячекатаний, неплакований

ТОП імпорту:

  • Нафта і нафтопродукти, одержані з бітумінозних мінералів, сирі

  • Телефонні апарати, включаючи смартфони та інші телефони для стільникових мереж або для інших бездротових мереж

  • Машини для автоматичного оброблення інформації та їхні частини; магнітні або оптичні зчитувальні пристрої

  • Лікарські засоби, що складаються зі змішаних або незмішаних продуктів для терапевтичного або профілактичного застосування

  • Мідні руди та концентрати

Торгівля

Основним торговельним партнером Японії є Китай, на який припадає 22,5% обсягу імпорту країни. На другому місці - США з часткою 11,4% імпорту. ЄС займає третє місце з часткою 10,6% імпорту. Частка України в імпорті Японії - 0,01%.

Товарообіг між Україною та Японією склав 514,3 млн дол. США у 2024 році. Україна має негативне сальдо у торгівлі з Японією - обсяг імпорту з України (77,8 млн дол. США) становить менше за обсяг експорту з Японії (436,5 млн дол. США).

Населення/Споживачі

  • Населення: 123,89 млн

  • Робоча сила: 69,3 млн

  • Частка урбанізованого населення: 93,13%

  • Рівень безробіття: 2,6%

  • Середня заробітна плата: 2,3 тис. дол США/міс

  • Індекс Human Capital: 0,8

  • Кількість домогосподарств: 57 млн

  • Розмір домогосподарств: 2,2

  • Найбільші міста за кількістю населення (основні агломерації): 37,1 млн – Токіо (столиця); 19 млн – Осака; 9,6 млн – Нагоя; 5,5 млн – Кітакюсю-Фукуока; 2,9 млн – Шизуока-Хамамацу; 2,7 млн – Саппоро

Бізнес-культура

Зустрічі та переговори:

  • Пунктуальність дуже цінують в Японії. Постарайтеся прибути трохи раніше або точно у призначений час;

  • Найпоширенішою формою вітання в Японії є уклін, який змінюється залежно від контексту та соціальних відносин між двома сторонами. Однак, зустрічаючись з іноземцями у діловому контексті, японці можуть вирішити потиснути руку. Дотримуйтесь прикладу свого японського колеги і вітайтеся так само;

  • Візитні картки зазвичай пропонують при першій зустрічі з кимось. Те, як хтось ставиться до візитної картки, розглядають як ознаку поваги та уваги до цієї особи та її бізнесу. Ставтеся до своїх та чужих візиток шанобливо й уважно;

  • Картки повинні бути двосторонніми, щоб вони були англійською та японською мовами. Запропонуйте карту японською стороною вгору до одержувача. Пропонування картки обома руками демонструє більшу повагу;

  • Дозвольте трохи поспілкуватися перш, ніж говорити про ділові питання;

  • Зазвичай господарі вказують гостям, де їм сісти. Чим вища посада (становище) людини, тим ближче вона буде сидіти до лідера;

  • Під час зустрічі вам можуть запропонувати чай. Зачекайте, поки ваш японський колега почне пити, перш, ніж почати. Намагайтеся не ігнорувати чай, оскільки це може бути витлумачено як прояв неповаги;

  • Під час ділової зустрічі нечемно відповідати або користуватися мобільними телефонами. Переконайтеся, що ваш телефон знаходиться у стані «без звуку», щоб уникнути перерв;

  • Намагайтеся не перебивати когось і не говорити про когось, якщо це можливо. Важливо також говорити повільно, робити паузи між пунктами та надавати японцю можливість відповісти;

  • Консенсус є основою японської бізнес-культури. Це означає, що зустрічі та переговори можуть зайняти досить багато часу, оскільки між відповідними сторонами досягається консенсус. Тому проявіть терпіння;

  • Побудова та підтримка відносин є фундаментальною частиною японської ділової культури. Люди зазвичай очікують і бажають довготривалих партнерських відносин. У рамках цього довгострокового підходу японці, як правило, хочуть знати багато про своїх партнерів.

Варто врахувати:

  • В Японії штамп із зареєстрованою печаткою часто використовується як альтернатива або разом із підписами. Подібно до підпису, печатка є унікальною для кожної особи і є юридично обов’язковою;

  • Як непрямі комунікатори, японці часто уникають прямої відмови або негативної відповіді, натомість дають неоднозначну відповідь;

  • Існують соціальні стигми, пов’язані з татуюваннями. За можливістю, приховайте будь-які татуювання;

  • Багато національних дат не є державними святами, проте підприємства та школи у цей день не працюють.

Більш детально: Cultural Atlas та Commisceo

Організації з підтримки та розвитку торгівлі

У переліку зазначено організації з підтримки та розвитку торгівлі, торговельні е-майданчики, бази даних підприємств іноземних країн, які можуть використовуватись українськими експортерами для пошуку партнерів.

РесурсОпис
JetroБаза даних на сайті Японської організації зовнішньої торгівлі Японії, яка сприяє встановленню ділових контактів між експортерами та імпортерами
JetroБаза даних державних закупівель (тендерів) як центральної, так і регіональних адміністрацій країни
ТПП ЯпоніїПошук партнерів
J-messeБаза даних спеціалізованих виставок, що проводять в Японії та у регіоні
Рада з зовнішньої торгівлі Японії (JFTC)Організація зі сприяння міжнародної торгівлі
Японська організація підтримки інвестицій та продовольчого імпорту (MIPRO)Консалтинг, залучення інвестицій, допомога у започаткуванні бізнесу, бізнес-заходи
Японське агентство міжнародної співпраці (JICA)Сприяння міжнародному співробітництву, а також стабільному розвитку японської та світової економіки

Корисні контакти

Посольство України в Японії

  • Адреса: 106-0031, Japan, Tokyo, Minato-ku, 3-5-31 Nishi-Azabu
  • Телефон: +81-354-74-97-70, +81-354-74-97-73 (консульські питання)
  • Факс: +81-354-74-97-72
  • E-mail: emb_jp@mfa.gov.ua