Як бренду почати співпрацю з блогерами
29 June, 2021
Material created with the support of Агентство комунікацій «ВАРТО»
Робота з блогерами — це ефективний інструмент просування бізнесу, в якому через налагодження зв’язків з лідерами думок бізнес отримує увагу та прихильність своєї цільової аудиторії. У такій співпраці блогер — це повноцінний підрядник, а соціальні мережі — такий самий канал комунікації, як ЗМІ, корпоративний сайт або email-розсилки.
За статистикою, рівень довіри до рекомендацій блогерів становить 62%. При цьому високою довірою блогери користуються в людей абсолютно різного віку та соціального статусу, тому за допомогою реклами у блогерів можна просувати будь-які бренди категорій B2C та B2B.
Що отримує бренд, почавши роботу з блогерами:
- увагу цільової аудиторії та можливість донести переваги свого продукту;
- підвищення впізнаваності бренду і позитивний вплив на рівень продажів;
- довіру до продукту завдяки авторитетній думці блогера;
- можливість почати діалог зі споживачами та продемонструвати зацікавленість у кожному потенційному клієнті;
- фідбек щодо якості продукту, сервісу компанії, ціні тощо, щоб проаналізувати думки аудиторії, визначити найчастіші проблеми і точки виникнення негативу та усунути їх.
Наприклад, ми в агенції при організації рекламних/іміджевих кампаній у блогерів завжди підтримуємо діалог з користувачами: розвінчуємо міфи та стереотипи про продукт, дякуємо за високі оцінки та критику. На цьому етапі важливо не просто зібрати критичні відгуки, а й класифікувати їх та розробити заходи з виправлення ситуації.
На одну висловлену думку приходяться сотні, а то й тисячі, потенційних споживачів, які її мовчки розділяють.
Алгоритм співпраці з блогерами
- Простежити за тим, якій саме соціальній мережі надають перевагу потенційні клієнти та кого саме вони читають. Для цього потрібно дослідити та проаналізувати 10–20 яскравих представників цільової аудиторії та подивитися, на кого вони підписані. Рекомендуємо створити базу блогерів, яка буде класифікуватися не тільки за кількістю підписників та її географією, а й за інтересами цільової аудиторії.
- Розробити чітку influence-стратегію. Цілісне бачення обов’язкове. Рекомендуємо при розробці influence-стратегії діяти за принципом AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Ваша рекламна інтеграція повинна викликати увагу, зацікавити продуктом, викликати бажання спробувати та врешті-решт придбати продукт або послугу.
- Перед початком співпраці з блогером варто перевірити, чи не потрапляв він у публічні конфлікти та скандали. Введіть у пошук Google нік блогера та слово «скандал» або «форум». Деякі блогери мають багатосторінкові гілки на хейтерських форумах. Не поспішайте працювати з лідером думок, якщо навколо нього розпал скандалу, — у такий спосіб ви убезпечите себе від репутаційних ризиків.
- Перевірити, з якими рекламодавцями співпрацював блогер раніше. Якщо він рекламував онлайн-казино, тютюнові вироби, мережевий маркетинг, китайських перекупників, треба добре подумати, чи варто починати з ним співпрацю.
- Обов’язково підписати договір. Це дасть можливість проконтролювати співпрацю і вивести стосунки з блогером на конструктивний рівень. Наш більш як п’ятирічний досвід співпраці з блогерами доводить, що без договору рекламодавця очікує багато неприємних несподіванок.
- Постійно оцінювати ефективність співпраці та щодня перевіряти загальну активність блогера, а не тільки свої партнерські пости. Так можна відстежувати розбіжності між цінностями бренду та діями блогера і вчасно скорегувати активність.
Як правильно обрати блогера
- Шукати блогера з відповідними бренду цінностями. Наприклад, якщо стоїть завдання прорекламувати алкогольний напій, не варто звертатися до блогера, який пропагує здоровий спосіб життя.
- Перевірити коефіцієнт залученості аудиторії. Необхідно вирахувати співвідношення кількості підписників до кількості реакцій під постами. У результаті має вийти не менше 10%. Наприклад, якщо у блогера 750 тисяч підписників, середній показник активності під постами має бути близько 70–75 тисяч лайків. Це свідчитиме про те, що акаунт наповнений живими людьми та цікавий аудиторії.
- Проаналізувати стрічку. Є блогери, які дуже ретельно та обережно ставляться до реклами, а деякі рекламують різноманітні товари однієї категорії. Тому потрібно перевірити стрічку на наявність у ній конкурентів та продуктів, які суперечать цінностям вашого бренду.
Бізнесу варто звернути увагу на те, що такий інструмент, як робота з блогерами, актуальний як ніколи. Він є унікальною можливістю отримати миттєвий зворотний зв’язок від користувачів, швидко відреагувати та скорегувати бізнес-процеси. Адже попереду опиняється саме той, хто не боїться експериментувати та використовувати нові інструменти.
Ми в агенції від співпраці з блогерами завжди отримуємо набагато більше, ніж просто рекламний пост чи сторіз. Зважайте на те, що цей інструмент більш гнучкий, ніж про це звикли думати.