2 етап — Вимір та поширення впливу
28 November, 2021
Material created with the support of ПРООН
На першому етапі ми сформували ключові показники цінності та впливу, заповнивши чотири поля Канви — проблема, унікальна ціннісна пропозиція, рішення, сегменти користувачів.
Унікальна пропозиція впливу (УПВ) — у цьому полі нам потрібно описати, чому саме наша пропозиція впливу є привабливою для наших користувачів, партнерів/постачальників, громад. Ми повинні прагнути, щоб вплив проєкту поширювався серед клієнтів, у ланцюжках вартості, у громадах, у яких знаходимося ми, наші користувачі, партнери / постачальники.
Для формування УПВ варто відповісти на такі питання:
- У чому УПВ для наших користувачів? Чи зможуть вони застосувати отримані навики для розв'язання інших проблем?
- У чому УПВ для наших партнерів / постачальників? Чи зможуть вони використати наш досвід для покращення своєї бізнес-моделі?
- У чому УПВ для громад, де проживаємо ми / користувачі / партнери? Чи може вплив бути масштабований у громадах для розв'язання інших проблем?
- Чи виникають у нас додаткові витрати для створення / збільшення УПВ? Чи можна їх мінімізувати?
- Чи може масштабування УПВ створити нові джерела доходів (роялті, консалтинг, франшиза тощо?)
Після заповнення цього блоку, перевіряємо наступну логічну послідовність:
Проблема (існуючі альтернативи) — рішення — унікальна ціннісна пропозиція — УПВ — сегменти користувачів.
Перехід до кожного наступного блоку має бути зрозумілим та аргументованим, не містити суперечливостей, давати повну картину переходу від Проблеми до задоволеного Користувача.
Ключові метрики. У цьому полі ми маємо визначити, що й як ми вимірюватимемо ту процесі реалізації бізнес-моделі, щоб відслідкувати створену та передану цінність та вплив. На рівні моделі варто фокусуватись на 3-5 основних метриках, хоча надалі можна прийняти рішення відстежувати більше показників, якщо це економічно доцільно. Наступні запитання допоможуть чітко структурувати інформацію у цьому полі:
- Які метрики реалізації Цінності ми використовуємо, і як їх вимірюємо (наприклад, зростання продажів на 20% щороку, отримання XXX USD чистого прибутку на другому році, залучення не менше YYY клієнтів тощо)
- Які метрики впливу ми використовуємо, і як їх вимірюємо (рекомендуємо користуватись спеціальним каталогом для виміру соціального та екологічного впливу, яким послуговуються великі імпакт-інвестори — IRIS+, з яким можна ознайомитись ось у цьому розділі)
- Які витрати ми понесемо для відстеження обраних показників?
Після формування ключових метрик варто перевірити наступну логічну послідовність:
проблема — рішення — ключова метрика
Має чітко простежуватись, як вирішується проблема, та як ми це можемо відслідкувати та зафіксувати.
Канали — у цьому полі ми повинні описати канали постачання наших рішень для наших клієнтів. Для заповнення цієї частини, допоможе відповідь на наступні питання:
- Які канали ми використовуємо для кожного із сегментів користувачів?
- Вплив вибору каналів на проблему (негативний/позитивний?) Чи можна покращити вплив, змінивши канали?
- Які витрати на канали постачання? Чи можна їх зменшити шляхом УПВ, УЦП чи залучення ранніх послідовників?
Перевіряємо логіку:
Рішення — УЦП — УПВ — Канали — Сегменти користувачів.
Вибір каналів повинен посилювати наші УЦП та УПВ, та бути комфортним для сегментів користувачів.
Після цього можна переходити до заключного — 3 етапу заповнення Impact Canvas.
Ви можете завантажити шаблон Impact Canvas у форматі Microsoft Word для заповнення та подальшого додавання до вашого проєкту.