Як побудувати успішну франчайзингову мережу
27 August, 2020
Material created with the support of Franchise Capital
Для побудови успішної франчайзингової мережі власник франшизи, в першу чергу, повинен зрозуміти, хто його потенційний покупець (франчайзі). А для того, щоб продаж франшизи був успішним — кому буде цікава франшиза.
Варто подумати над тим, якому підприємцю ви хочете довірити свій бізнес, з ким готові ефективно працювати. Для цього необхідно правильно скласти портрет потенційного франчайзі.
Портрет може бути складений у вигляді таблиці, в якій будуть вказані основні критерії оцінки та оптимальні показники. Також треба дивитися на питання більш масштабно і розглядати одночасно кілька портретів, наприклад:
- ідеальний франчайзі;
- хороший франчайзі;
- досвідчений бізнесмен;
- інвестор.
Подумайте, якими якостями повинен володіти ваш потенційний партнер. Тут варто звернути увагу на:
- досвід підприємництва;
- досвід у вашій сфері бізнесу;
- фінансове становище;
- освіта;
- вміння аналізувати інформацію;
- досвід управління персоналом;
- вміння працювати в команді;
- розуміння процесу продажів;
- готовність слідувати чітким правилам ведення бізнесу або ж бажання творити;
- бажання купити франшизу самостійно або в партнерстві;
- прагнення розвивати бізнес самостійно (самозайнятість) або плани щодо найму керуючого.
Чітке розуміння того, хто ваш майбутній франчайзі, дозволить зробити правильний вибір при пошуку потенційного партнера. Всі вимоги до франчайзі повинні бути представлені у франчайзинговій презентації, щоб потенційний партнер розумів, у чому суть вашої пропозиції і чи зможе він відповідати заявленим вимогам.
Портрет потенційного франчайзі повинен постійно змінюватися в процесі зростання франчайзингової мережі. Вимоги, які висувалися до франчайзі на початкових етапах масштабування бізнесу, повинні бути переглянуті з часом.
Важливий критерій вибору франчайзі — лояльність до вашої торгової марки. Перед продажем франшизи дізнайтеся:
- як ваш потенційний партнер ставиться до франшизи;
- наскільки йому буде цікаво розвиватися і будувати бізнес саме у вашій сфері.
Ідеальний франчайзі — підприємець, який вже знайомий із брендом, зацікавлений працювати і розвивати бізнес. Особливо це важливо для франчайзерів-початківців.
- Потенційний франчайзер повинен мати інтерес до продукту, який ви пропонуєте. Адже успішний бізнес можна побудувати лише в тому випадку, коли він приносить задоволення і велике бажання розвиватися в даній сфері.
- Майбутній партнер повинен володіти вмінням дотримуватися встановлених головною компанією правил.
- На перших етапах переговорів слід чітко визначити вимоги і правила, яких повинен дотримуватися партнер. Деякі підприємці вважають, що, придбавши франшизу, їм більше нічого не потрібно буде робити в плані власного розвитку. Однак, щоб франчайзингова точка успішно працювала, франчайзі повинен постійно розширювати свій кругозір, вдосконалювати знання в обраній сфері, періодично проходити навчання, брати участь у тренінгах і семінарах.
- Прагнення до саморозвитку та навчання — важливий критерій при виборі потенційного франчайзі і складанні портрета майбутнього партнера.