6 ключових факторів готовності вашого бізнесу до франчайзингу
27 August, 2020
Material created with the support of Franchise Capital
Проведіть оцінку бізнесу та дізнайтесь, чи готова ваша компанія до розвитку за франчайзинговою моделлю.
1. Стабільність та репутація.
Існує ряд питань, на які необхідно відповісти потенційному франчайзеру перед початком роботи над франшизою.
- Скільки років вашій компанії?
- Скільки знадобилося часу, щоб зробити бізнес рентабельним?
- Ваш дохід має стабільні показники чи циклічні?
Існує пряма залежність між успішністю вашої компанії, її репутацією і успішністю франшизи. Компанія, яка немає достатнього досвіду на ринку, відпрацьованих бізнес-схем, впізнаваності та прихильності клієнтів, унікальності та інноваційної складової, навряд чи готова до відкриття франчайзингових об’єктів.
Це зовсім не означає, що молоді компанії не можуть виступати в якості франчайзера.
2. Рентабельність.
Надійність та якість франшизи визначається рентабельністю бізнесу для франчайзі, так і для всіх сторін. Наявність у франчайзера власного підприємства, яке приносить стабільний прибуток, є необхідною умовою, найкращою рекламою франшизи та еталоном для франчайзі.
На рентабельність франчайзингового підприємства прямо впливають такі фактори, як конкурентоспроможність продукції або послуги, закупівельна вартість товару, оборотність. Основне, що буде цікавити вашого потенційного франчайзі — термін повернення інвестицій.
Максимально наведіть лад у ваших фінансах, точно розрахуйте всі статті витрат, термін окупності або, щоб уникнути помилок, скористайтеся послугами професійних аудиторів.
3. Конкурентоспроможність.
Від розуміння методів конкурентної боротьби та їх успішного застосування залежить успішність франчайзингової мережі.
Отже, дайте відповіді на наступні питання:
- Як добре ви знаєте своїх прямих конкурентів?
- Де зараз знаходиться ваша компанія стосовно конкуруючого бізнесу?
Франчайзі абсолютно справедливо буде вимагати від вас сформованої і відпрацьованої стратегії конкурентоспроможності, а також навчання методам роботи з конкурентами. Компанія, яка не веде роботу в цьому напрямку та не протистоїть конкурентам, приречена на втрату частки ринку і не може бути цікавою потенційному франчайзі.
4. Мобільність і адаптивність.
Успішність франчайзингових підприємств залежить від багатьох факторів — цільової аудиторії, купівельної спроможності, географічної локації бізнесу та інших. Такі важливі моменти необхідно передбачити до відкриття першої франчайзингової точки.
5. Доступність.
Бізнес, який є прибутковим для вас, не обов’язково буде вигідним для франчайзі. Франчайзингова модель повинна будуватися таким чином, щоб франчайзі мав достатній прибуток після сплати початкових інвестицій та щомісячних відрахувань. Роялті та рекламні відрахування повинні бути «підйомними» для франчайзі, а не тим єдиним доходом, який необхідно віддати франчайзеру.
Краще на старті оцінити свою готовність фінансової підтримки франчайзі в складних або форс-мажорних моментах, або надання пільг (наприклад, канікул із виплати роялті).
6. Бренд.
«Франчайзингова зрілість» визначається, в тому числі наявністю впізнаваного бренду. У компанії-франчайзера мають бути: логотип, торговельна марка, репутація. Саме бренд допомагає компанії бути відмінною від інших і впізнаваною серед клієнтів. Для створення повноцінного бренду необхідні: час, гроші, креатив і перевірка на міцність, оскільки саме бренд є одним з ключових елементів успішності франшизи. Репутація компанії, яка нерозривно пов’язана з брендом, забезпечує франчайзера і його франчайзингову мережу кінцевими споживачами.