Компанія VESNA про шлях від локального бізнесу до e-commerce платформ
14 February, 2022
Вікторія Маслова
Співзасновниця сімейного бренду рослинної косметики VESNA, заснованої у 2015 році.
Вікторія розповіла про свій шлях у бізнесі, про виклики та успіхи, особистісний розвиток та масштабування бізнесу.
Компанія представлена в номінаціях ТОП-30 найкращих бізнес-ідей 2020-2021 років за версією MC Today, ТОП-100 українських виробників косметики за версією Brandstory, ТОП-100 у номінації «Герої Малого Бізнесу». Про виробництво постійно згадують такі медіа України як, 1+1, ICTV, Інтер, телеканал Україна, Kyiv Post і т.д.
Стартовий капітал у розмірі 200 грн я із мамою вклали в олії для мила і почали виготовляти доглядову косметику. Ідея створювати косметику виникла з необхідності вирішити власні проблеми. У мого молодшого брата був атопічний дерматит, а я у підлітковому віці мала акне, лікувати яке було досить складно. Ми замислилися над тим, якими доглядовими засобами користуємось. Почали вивчати їх компоненти, досліджували як робилось перше мило. Провівши багато експериментів, зрозуміли, що рецепт з Кастилії на оливковій олії є найкращим. Ми його залишили як основу, додаючи українські трави та різноманітні олії.
З часом ми вийшли за рамки потреб сім'ї. Розуміючи, наскільки повноцінний та гарний догляд забезпечує наша продукція, вирішили створити виробничий цех. І одразу ж зіштовхнулись з недовірою суспільства до української косметики, що заснована на упередженні «закордонне — краще». Аби спростувати цю хибну думку, ми відкрили лабораторію, де почали проводити дослідження, щоб довести ефективність нашої косметики. Ще одним справжнім викликом було знайти хіміка-технолога для рослинного виробництва, бо, зазвичай, спеціалістів навчають працювати з мінеральними оліями. З часом нам це вдалося, з’явилась справжня команда — амбасадорів бренду і наш бізнес почав поступово зростати.
Наразі компанія має відкриту лабораторію у місті Буча, 4 фірмових магазини та 51 партнерську точку з продажу продукції.
Окрім того, ми опікуємось темою збереження навколишнього середовища та використання якісних рослинних засобів у своїй продукції, тому під час карантину відкрили Центр розвитку людини у м. Буча, де проходить навчання природничим наукам та цифровим технологіям для всіх бажаючих, але з особливим задоволенням нас відвідують діти. Ще один напрям, не пов’язаний із косметикою, це наша ініціатива, пов’язана із письменництвом. У 2021 році стали співзасновниками Всеукраїнської літературної премії «Перша ластівка», яка спрямована на підтримку українських письменників.
Всебічний розвиток та участь у різного роду проєктах розширює власні горизонти та надає поштовх до дій в нових починаннях. Щоб успішно розвивати власний бізнес, необхідно весь час здобувати нові знання. У цьому мені дуже допомогло навчання у Women Biz Days від Women In. Нас знайомили із темами формування стратегії, маркетингу, ведення соціальних мереж, комунікацій. Але головне, ми змогли правильно описати свій бізнес, визначити його місію і цінності, що він несе, та податись на грант від Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Нам погодили фінансування, і, нещодавно, ми закупили обладнання, яке допомагає автоматизувати та модернізувати виробництво: використання високошвидкісного міксера та аквадистилятора дозволило зменшити наші операційні витрати втричі та скоротити обсяги пластикових відходів.
Наша косметика вирішує декілька проблем: це і покращення стану проблемної шкіри, і безпечний догляд для здорової. Продукція ТМ VESNA допомагає подолати невпевненість, почати любити та приймати себе.
Вікторія Маслова
Щоб почати власну справу потрібно брати та робити. І неважливо, якщо на початку це буде не ідеально. Якщо прослідкувати, з чого починали великі світові компанії, ви побачите, наскільки їх продукція з часом вдосконалювалася.
У нашому офісі є дошка буклетів, які я робила: від першого, з фотографіями на траві, неоновими кольорами і таким собі дизайном, до останнього, який не соромно показати. Я розумію, що якби я не починала пробувати, не доросла б до цього.
Наразі ми активно розвиваємо свій магазин на маркетплейсі ETSY в контексті подарункових наборів. Прискіпливо вивчаємо своїх закордонних споживачів та цільову аудиторію. Для нас важливо, щоб українська косметика не поступалась світовим брендам, тому ми дотримуємось стандартів свідомого бізнесу, маємо усі відповідні сертифікати та експертні висновки, що підтверджують якість продукції.
На мою думку, варто боятись не прогоріти, а не почати та втратити можливості. Я б радила налаштовуватись тільки на успіх. Навіть, якщо деякі речі хтось називає програшем, вони дають нам досвід та мотивують більше попрацювати над проєктом.
Щоб вдосконалювати продукт ви самі маєте користуватись ним щодня. Ми зберегли в собі клієнтів та прискіпливо ставимось до своєї косметики, щоб знати, що покращувати. Також ви маєте орієнтуватись на найкращих у вашій ніші, слідкувати за трендами та пробувати їх втілювати.
Для мене масштабування — це маленькі кроки щодня. У 2015 році в інстаграмі ТМ VESNA було три підписника, двоє із них я та мама, а наразі більше 15 тисяч поціновувачів продукції не дають нам зупинитися ні на мить.