Бізнес на снеках ЕКІ-NЕКІ від ТОВ «Дінатекс-Альфа»
15 December, 2021
Ольга Мельник
Співвласниця бізнесу з виробництва снеків з круп, що не містять глютену. Має понад 20 років досвіду роботи в корпоративному фінансовому бізнесі. Прихильниця здорового способу життя та свідомого ставлення до споживання.
Снеки ЕКІ-NЕКІ — вітчизняний бренд безглютенових продуктів здорового харчування. На глибоке переконання засновників проєкту, корисними мають бути не лише сніданок, обід і вечеря, а й ті перекуси, якими ми підтримуємо сили та настрій протягом дня.
Про продукт
Наш продукт снеків з категорії «Free from», не містить глютену, консервантів, підсилювачів смаку, ароматизаторів. Понад 90% сировини українського походження. Ми використовуємо прості та зрозумілі інгредієнти: різні види круп (білий чи бурий рис, кукурудза, гречка), олії високої харчової цінності (високоолеїнова соняшникова, оливкова extra virgin), морську сіль, паприку чи прованські трави. Ми дотримуємося європейського стандарту для дитячого харчування в кількості солі на більше 1 г на 100 г продукту. У наших хлібцях — 0,6 г на 100 г продукту.
У напруженому ритмі сучасного життя зернові снеки допоможуть вгамувати голод і подарують приємні відчуття. Це повноцінна, смачна, а головне, здорова альтернатива чіпсам або сухарикам.
Мініхлібці ЕКІ-NЕКІ створено для небайдужих і вимогливих людей, які ведуть активне життя, уважні до себе і дбають про здоров’я, щиро піклуються про своїх близьких і прагнуть для них найкращого. Вони відповідально ставляться до харчування, тож здорові снеки — у колі їхніх родинних цінностей.
Як усе починалося?
Ідея створення власної справи виникла шість років тому, коли я звільнилася з керівної позиції в банку. Вирішила заснувати харчове виробництво в категорії здорових продуктів харчування, адже сама є прихильницею активного та ЗСЖ, печу домашній хліб на заквасці, займаюся йогою.
Ідея бізнесу полягала в тому, щоб знайти цікавий продукт, який можна було б виготовляти з місцевих інгредієнтів, що відповідав би сучасним трендам Free from, веган, з перспективою переходу на виробництво органічної продукції та експортним потенціалом.
Наш продукт відноситься до нової для українського ринку категорії «здорових снеків». Враховуючи, що попит в цій ніші тільки формується, необхідно здійснювати значні інвестиції в маркетинг, що досить складно для обмеженого бюджету, який зазвичай має малий бізнес. Тому на старті ми шукали нашого цільового споживача в спеціалізованих на здоровому харчуванні магазинах. Ми працюємо над оптимізацією виробничих витрат для того, щоб не зважаючи на підвищення цін на логістичні послуги та інгредієнти, утримувати стабільну вартість для наших покупців.
Постійно працюємо над удосконаленням рецептури. Нещодавно перейшли від використання звичайної рафінованої соняшникової олії на високоолеїнову, що має вищу харчову цінність, в т.ч. багата на жирні кислоти. Впровадили систему контролю наявності глютену в продукті, маємо лабораторне підтвердження, що дозволяє маркувати продукцію «без глютену».
Про можливості та розвиток
Ми бачимо гарні перспективи для подальшого розвитку сегменту, в якому працюємо. Про це свідчить потужне зростання споживання їжі рослинного походження в розвинутих країнах Європи, яке за останні два роки становить 49%. Є значний попит на збільшення видів продуктів в категорії вегетаріанської їжі. Спостерігається постійне зростання попиту на продукти харчування, що не містять глютену.
За останні 5 років в Норвегії це — 39%, у Великобританії — 60%, в Італії — 43%.
Наша компанія співпрацює з понад 100 магазинами, що спеціалізуються на здоровому харчуванні, з еколавками та великим рітейлом. На фінальній стадії — укладання договорів ще з декількома мережами.
Власні вміння та навички я удосконалюю на численних тренінгах, як то KMBS AgriFood MBA, програма Marketing Institute Естонії Export Evolution Ukraine. Також долучилася до спільноти UFV (Ukranian Food Vallеy), що спрямовує свою діяльність на створення в Україні сталої та самодостатньої агропродовольчої екосистеми
У межах навчальної програми Women Biz Days від платформи Women In дізналась про грантове фінансування для жінок-підприємиць від Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та подала заявку на отримання коштів. Цьогоріч ми вже підписали грантову угоду про фінансування ініціативи по автоматизації процесу пакування. Шляхом її реалізації будуть покращені умови роботи виробничого персоналу. Також компанія матиме можливість виготовляти більші партії продукції в коротші терміни, що продовжить термін для реалізації на поличках магазинів.
Наша компанія планово масштабується з розвитком співпраці з великим рітейлом. Плануємо виходити на зовнішні ринки. Перспективною також може бути співпраця з сегментом HORECA.
Що треба знати, щоб почати бізнес?
Основні мої рекомендації бізнес-початківцям — вивчати попит, спілкуючись з рітейлом, відвідуючи міжнародні виставки; під час подорожей закордон — цікавитися асортиментом на поличках магазинів.
Боятися невдач — нормально, це інстинкт самозбереження. Таким чином мозок утримує вас від виходу з зони комфорту. Тому важливо робити планування, хоча б короткотермінове. Це додає впевненості в тому, що ви керуєте процесом.
Щоб наважитися випустити новий продукт чи послугу, перш за все необхідно знайти можливість протестувати прототип продукту: на потенційних клієнтах, представниках торгівлі тощо.
Щоб доопрацювати свій продукт, необхідно вивчати нові тренди, отримувати інсайти від ситуації, що відбувається у вашій галузі, пристосовувати до себе досвід конкурентів.
Ольга Мельник
На мою думку, в підприємництві дуже важливий творчий підхід, потрібно бути відкритим до змін та викликів, що є рушійною силою для сучасного бізнесу.