Як із використаних банерів створити бізнес: історія компанії 3.14BAN
08 December, 2021
Катерина Уварова
Засновниця та комунікаційниця компанії 3.14BAN | Пібан — бренду сучасної культури усвідомленого споживання.
Що таке Пібан?
Пібан існує вже 2,5 роки, а я безпосередньо є ідейною натхненницею. Крім цього в компанії я займаюсь комунікацією. З банерів, які вже відслужили своє життя, ми створюємо яскраві, унікальні сумки та аксесуари, що стануть у пригоді у повсякденному житті.
Наша місія — формування культури усвідомленого споживання в Україні. Ми співпрацюємо з такими компаніями, як Coca-Cola, Місія ООН з прав людини, SoftServe та є партнерами ініціативи «Мамо, посади дерево!», тепер після кожного продажу сумки ми перераховуємо гроші на висадку дерев. На сьогодні наші товари представлені у 6 містах України: Freedomlabua (Миколаїв), Ясна річ (Львів), Мистецький Арсенал (Київ), Utopia 8 (Одеса, Харків), Urban Space 100 (Івано-Франківськ), Zelen Showroom (Львів).
Як все починалось?
У вже далекому 2019 році в підсобці колишньої роботи було знайдено велику кількість старих нікому не потрібних банерів. Інформація на цих банерах була неактуальна: неробочий сайт, телефони. Ми задалися питанням: як можна їх утилізувати? Куди далі подіти: чи то викинути, чи складувати, чи якось у господарстві використовувати? Дізналися, що в Україні немає жодного заводу з переробки банерів, і що вже використані найчастіше потрапляють на звалище, а розкладається цей матеріал від 100 до 500 років.
А є менш глобальна проблема — надійну та щільну водонепроникну сумку важко знайти. Те, що потрібно для пошиття — банерна тканина. Ми вирішили дати друге життя цій довговічній тканині та пошити з неї таку річ, що стала б у пригоді в повсякденному житті. Так ми створили свою першу сумку-шоппер, з якою досі ходимо відправляти посилки на пошту.
Проблеми та «болі»
Виклики, з якими ми стикалися за 2,5 роки, пов'язані переважно з технологією пошиття і з ціноутворенням. Щодо пошиття — це складний технологічний процес, до якого ми прийшли не відразу. На жаль, коли ми починали нашу діяльність, не було книжки, інструкції щодо того, як шити щось із банерної тканини. Так, ми поламали не один десяток голок та знищили не одну модель сумки. Щодо ціноутворення — у 2019 році, коли показали наші вироби, то почули багато негативу на свою адресу і занизили вартість виробів, щоб їх купили. Після чергового мозкового штурму ми зрозуміли, що продавали не тим людям, вони не були нашою цільовою аудиторією. Тому ми вирішили, що занижувати ціну за наші роботи більше ніколи не будемо.
Про соціальне підприємництво та підтримку
Як показує практика, соціальні підприємці живуть ідеєю, думають, що вони змінять світ, і тим самим забувають про фінанси, маркетинг і глобальну стратегію ведення бізнесу. Соціальний вплив — це те, заради чого створюється таке підприємство. Але це не означає, що потрібно на 100% на ньому зосередитися. У соціальному бізнесі, як і в будь-якому іншому, потрібна стійка бізнес-модель і план її реалізації. Урок з цього — навчитися відокремлювати те, що ви ставите перед собою, від того, що ви в змозі досягти. Ці інсайти усвідомлюються з навчання та спілкування в спільнотах підприємців, і таким шансом я скористалась із Women Biz Days від Women In.
На початку вашої діяльності — чи то виведення нового продукту, чи формування нового ринку — першочергово варто себе оточити людьми, які як і ви, «кістками ляжуть» за ідею. Не варто боятися, що щось не вийде. Щось не вийде — це точно, але діяти варто. Адже, як кажуть, краще спробувати та пошкодувати, ніж не спробувати та теж пошкодувати. Крім цього, не соромтеся вчитися та брати поради у спеціалістів в інших сферах. Не бійтеся показати свій продукт — це ваша гордість.