Цифровізація бізнесу під час «постпандеміі»: чому необхідна і як прискорити процес вже зараз?
08 June, 2021
Сучасний світовий контекст підштовхує організації до прийняття більш обґрунтованих і швидких рішень, щоб вижити у мінливому середовищі.
Оскільки організації починають переходити від етапу адаптації до умов COVID-19 до етапу оновлення після нього, багато хто з них зосереджені на тому, що буде далі, і на отриманні вигоди зі змін, внесених в бізнес під час COVID-19.
Одне з питань, яке ми часто чуємо під час обговорення стратегії цифрового бізнесу зараз, звучить так: «Чим ця цифровізація відрізняється від цифровізації до COVID-19?».
Відповідь: в темпах впровадження. В умовах потенційно короткого проміжку часу до та під час змін умов карантину або інших, пов'язаних з пандемією змін, організаціям необхідно діяти швидко.
- Прискорення має вирішальне значення. Організації повинні змінитися, причому негайно. У них немає можливості продовжувати в тому ж дусі. Це необхідно зробити, щоб зберегти бізнес.
- Бізнес-моделі та операційні моделі, що існували до COVID, ймовірно, можна було поліпшити за допомогою певних зусиль з цифровізації, але навіщо міняти те, що і так добре працює? Але тепер шлях зрозумілий: прискорюйте цифровізацію бізнесу або ризикуйте виживанням організації.
- Організаціям необхідно приймати більш обґрунтовані й швидкі рішення, приділяючи особливу увагу автоматизації, оцінці й зниженню ризиків в режимі реального часу, безперервному наданню цінності та гнучкого формування стратегії.
Яке на вигляд цифрове прискорення бізнесу?
Відповідь на це питання залежатиме від стратегії й бізнесу вашої організації.
Розглянемо приклад автоматизації кол-центрів. Багато компаній підвищували рівень такої автоматизації протягом багатьох років. Але зараз впровадження прискорюється. COVID-19 показав, що робітники фізично не можуть перебувати на робочих місцях у кол-центрах 24/7/365, але водночас спостерігався величезний ріст дзвінків від клієнтів.
Чатботи стають ефективним і, що більш важливо, необхідним цифровим інструментом для організації роботи кол-центрів. Це не нова технологія, але тепер її потрібно впроваджувати прискореними темпами.
Як можна прискорюватися?
Прискорення має деякі специфічні вимоги як в цифровому, так і у фізичному світі.
- По-перше, треба усунути перешкоди: ті речі, які уповільнюють роботу. Це може означати модернізацію попередньої технології або усунення непотрібного процесу для управління змінами.
- По-друге, потрібні інструменти для прискорення: такі моделі, як автоматизація кол-центру або соціальний маркетинг, можуть швидко привести в рух.
- По-третє, скорегувати ресурси: переведіть фінансування з менш цінних ініціатив на ті, які спрямовані на нові канали, цифрові продукти або послуги, які принесуть швидку віддачу.
- Нарешті, збільште цінність активів: проаналізуйте свої активи, наприклад, хмарні платформи, які використовуються недостатньо ефективно і можуть бути використані для швидкого впровадження інновацій та підвищення стійкості бізнесу.
Що потрібно припинити робити?
Ось кілька пропозицій:
- Перестаньте намагатися все централізувати: забезпечте автономію і прозору звітність по всій організації.
- Перестаньте вірити, що цифрові технології перетворять вашу компанію на Google або Amazon — цифрова трансформація не змінить цілі існування вашої компанії.
- Перестаньте робити одне і те саме, якщо воно не приносить очікуваного ефекту. Змініть стратегію і тактику, щоб відповідати новим вимогам ринку.
- Перестаньте сумувати за «старими добрими часами» 2019 року і переходьте до реалій 2021 року вже зараз.
- Припиніть інноваційні ініціативи, які були задумані до пандемії. Перезавантажтеся, а потім відновлюйте тільки ті, які мають сенс для організації після пандемії.
Що треба робити?
Щоб посилити свої позиції в майбутньому, організації повинні застосовувати прискорення цифрового бізнесу в таких вимірах:
- «Клієнт — наше все», що вимагає як глибокої персоналізації, так і надійної конфіденційності.
- Правильне планування зростання, яке може містити нові сегменти клієнтів, і відмова від колишніх ціннісних пропозицій.
- Композитна технологічна основа, яка поєднує в собі ефективність і стійкість бізнесу.
- Адаптована команда, що володіє навичками, розумінням процесів, інформацією й автономією для того, щоб змінюватися в умовах збоїв у роботі.
- Операції будь-якого масштабу, які можуть збільшуватися і зменшуватися залежно від попиту і непередбачених обставин.
Саме на цьому місці очікую, що у вас з’являться такі запитання:
- Які зміни потрібні саме вашій організації?
- Що саме вашому бізнесу треба припинити робити?
- Що прискорить цифровізацію у вашій організації?
- З чого взагалі треба починати?
Всі ці зміни можна почати зі стратегічної сесії, яка закладе фундамент розробки гнучкої стратегії в умовах постпандеміі (так званого New Normal). Як інструмент вона становить собою спосіб обговорення гіпотетичних майбутніх бізнес-сценаріїв і допомагає бізнес-лідерам підготуватися до невизначеності майбутнього і розробити відповідні плани дій для реагування на зміни та використання можливостей.