Як працюють інтернет-підприємці під час війни
21 April, 2022
У перші дні війни торгівля була «на нулі». Проте вже за тиждень малий та середній бізнес почав адаптуватися. На Промі вже в середині березня 2022 року кількість замовлень на сайті досягла 20% довоєнного рівня, а на початку квітня — 60%.
Найбільше українці купують в онлайні мобільні телефони, комп'ютерну техніку, воєнну і туристичну амуніцію, косметичні товари та автозапчастини.
Підтримка клієнтів
Щоб допомогти в найскладніші часи, Prom повернув комісію продавцям за всі замовлення, які були створені з 24 лютого по 15 березня 2022 року. Також маркетплейс за цей період не враховував відгуки від покупців, адже доставити товари в ті дні було надзвичайно важко. Підприємці і логісти працюють всюди, де є така можливість.
Ми інформували покупців, щоб при замовленні клієнти бачили актуальні списки працюючих відділень.
Тарифи та оплата
Ми зменшили вартість річних тарифів на тисячу гривень. Також є можливість сплачувати тариф лише за 3 місяці, якщо підприємець не впевнений, що матиме змогу працювати весь рік. Малий та середній бізнес — це потужна сила економіки України. В довоєнні часи на маркетплейсі працювало 60 тисяч інтернет-підприємців зі всієї країни. Зараз головні кластери торгівлі у Харкові та Одесі майже не працюють. Підприємці закрили бізнес або перевозять. Тому ми зменшили поріг входу, щоб продавцям було легше відновлювати бізнес.
Робота у воєнний час
Щоб покупці швидше знаходили потрібні товари та працюючих підприємців створено фільтр «Працюю у воєнний час». Коли продавець встановлює такий прапорець, то його товари видаються вище в каталозі маркетплейсу. На сьогодні більше 20 тисяч підприємців зазначили, що вони працюють у воєнний час та відправляють товари.
Також для покупців ми зробили більш помітними контакти продавця та покращуємо регіональні фільтри. Адже зараз покупець повинен пересвідчитись, що товар є в наявності та, бажано, у його регіоні.
Спільнота підприємців
Вже більше п’яти років в Промі існує фейсбук-група «Prom.ua для підприємців», де понад 17 тисяч учасників. Це найбільша спільнота підприємців в України. Там завжди «гаряче», адже продавці діляться лайфхаками або зворотним зв’язком щодо роботи маркетплейсу. Під час війни продавці наочно допомагають один одному. Підприємці діляться один з одним, хто готовий поставляти товар, хто продавати, в кого є вільні менеджери й вони готові обробляти замовлення. Дуже багато запитів та порад щодо українських програмних систем — CRM, телефонії, бухгалтерії тощо.
Разом до перемоги
Крім основної роботи із підприємцями, фахівці, розробники Прому та компанії EVO (родина маркетплейсів таких як Prom, Bigl, Shafa, Kabanckik та інші) створили дві волонтерськи платформи, використовуючи свою експертизу у створенні маркетплейсів. Одна з платформ дозволяє швидко, зручно та безпечно збирати кошти волонтерам, інша — шукати будь-яку допомогу. Проєкти розроблені разом із Міністерством цифрової трансформації України. Також спільно з ДК «Укроборонпром» створено сайт, де волонтери й всі бажаючі можуть знайти воєнну амуніцію у роздріб за ціною, близькою до собівартості.