Відкриття бізнесу за кордоном: 4 стратегії, які допоможуть досягти успіху
14 July, 2022
Багато підприємців прагнуть масштабувати свій бізнес та вийти на закордонний ринок. Проте більшість не знає, з чого почати, та припускається помилок. У матеріалі детальніше про робочі стратегії, які допоможуть підприємцям з України досягти успіху за кордоном.
Стратегія №1
Копіювання бізнесу
Інша мова — це не основна проблема при відкритті бізнесу за кордоном. Проте є великі відмінності у споживчій культурі та звичках, стилі ведення бізнесу, взаєминах зі співробітниками тощо. Разом ці проблеми створюють максимально некомфортні умови для розвитку бізнесу. Впевнений, що ви не бажаєте витрачати роки на відкриття власної справи за кордоном. Спробуйте знайти успішний бізнес у вашій ніші. Керуйтеся об'єктивними показниками: кількість клієнтів, оборот, прибуток, швидкість зростання.
Скопіюйте формат бізнесу: надавайте подібні послуги за подібними цінами, використовуйте відповідне візуальне оформлення. Уважно вивчіть, як цей бізнес робить рекламу та на які канали поширює. Тільки через деякий час ви зрозумієте, що працює, а що ні, а також, що слід покращити та змінити.
Купівля готового бізнесу
Успішна стратегія — купівля вже готового бізнесу. Якщо ми говоримо, наприклад, про США, то це більш ніж доступно. Проте існує вагомий мінус: складно знайти бізнес, що вже успішно працює саме у вашій ніші. Але якщо вам пощастить, то набагато вигідніше купити робочу компанію, а не створювати її з нуля.
Стратегія №2
Швидка перевірка ідей
Якщо ви підприємець зі стажем, то ваш досвід може працювати проти вас. Ви вже змогли розробити модель свого бізнесу, тому не дивно, що вам захочеться її повторити. Але за кордоном інше середовище та інші споживачі. Будь-яку ідею необхідно адаптувати до навколишнього світу. Тому швидко тестуйте нові ідеї та гіпотези замість того, щоб керуватися виключно власним досвідом.
Наприклад, вам прийшла ідея продавати вживані автомобілі. В Україні це доволі успішний бізнес. У США ви побачили, що ринок великий, а конкуренти не надто сильні. На перший погляд, все легко і просто. Але спробуйте запакувати продукт, зробити рекламу та отримати відгуки. Пошукайте потенційних клієнтів та перевірте, чи будуть вони реагувати на ваш оффер.
Якщо гіпотеза не спрацювала — не варто сидіти та довго намагатися розгадати, чому так вийшло. Шукайте іншу ідею і перевіряйте вже її. Тестування різних ідей допоможе вам швидко зайти на ринок.
Я сам порушував це правило, заходячи на ринок США. Витрачав величезну кількість часу і грошей, щоб принести в Америку такий самий продукт, який будував в Україні. Але досить швидко зрозумів, як підійти під вимоги місцевого ринку. Тільки після цього продажі змогли набрати обертів.
Стратегія №3
Знайти локального партнера
Уявімо, що в Україні у вас є архітектурне бюро. Ви змогли зібрати ефективну команду та реалізувати масштабні проєкти. Найкращий спосіб вийти на іноземний ринок — знайти місцеве архітектурне бюро та домовитись про партнерство. Вони продовжуватимуть роботу з клієнтами, задаватимуть основний лейтмотив та стилістику. Тоді як ви будете виконуватимете технічну роботу.
Так, це не так прибутково, але дуже реалістично. Наприклад, американський ринок дуже різноманітний: у Флориді люди купують одне, на Манхеттені — інше. Робота з партнером допоможе вам вивчати місцевий ринок та потреби аудиторії, при цьому заробляючи. Для цього вам потрібно розібратися в собі та зрозуміти, у чому ваша перевага і що ви можете запропонувати майбутнім клієнтам. Але не розраховуйте, що вам вдасться знайти партнера відразу, адже далеко не всі іноземні підприємці хочуть розширюватися і виходити із зони комфорту.
Стратегія №4
Бізнес-ком'юніті
Створення нового бізнесу в новій країні — складний процес. Наодинці важко продумувати та прораховувати варіанти, шукаючи поради тільки у книгах та статтях. Варто приділити багато уваги саме тестуванню ідеї, спілкуванню з людьми та відстежуванню їхньої реакції. Ідеальним місцем для цього може стати — бізнес-ком'юніті. Чому це успішно?
На Заході бізнес-спільноти працюють інакше, ніж у в Україні. Я сам був свідком, як підприємці, які розповідали про свою ідею іншим членам ком’юніті, миттєво отримували запити та пропозиції до співпраці. Були й ті, хто не отримував жодного відгуку. Це пов’язано з тим, що їхня ідея не відповідала вимогам ринку чи вимагала доопрацювання. Такий фідбек також корисний.
Крім цього, ком'юніті та нетворкінг дозволяють створювати нові бізнес-зв'язки, знаходити партнерів, швидко дізнаватися про мислення місцевих підприємців. Безперечно, для цього потрібно знати мову та культуру. Більшість таких об’єднань або повністю безкоштовні, або не вимагають великих витрат за участь в них.
Бізнес-ком'юніті — недооцінений інструмент у галузі маркетингу. Коли ми відкривали свою філію у Нью-Йорку, то запрошували потенційних клієнтів до участі в подібних об’єднаннях. Дехто відмовлявся, але при цьому дав контакти знайомих, яким наша послуга може підійти. Таким чином ми знаходили перших клієнтів.
Підсумовуючи, можна виділити чотири основні стратегії успішного відкриття бізнесу за кордоном:
- копіювання або покупка іншого бізнесу;
- швидка перевірка ідей;
- пошук місцевого партнера;
- участь у бізнес-спільнотах.
Всі ці інструменти не варто недооцінювати, адже кожен з них може допомогти реалізувати вашу бізнес-ідею в новій країні.