Консультації від експертів OnFrontiers. Досвід компанії «Радивилівмолоко»
21 October, 2021
Про компанію та розвиток сімейного бізнесу
Компанія «Радивилівмолоко» (бренд «РадиМо») — це регіональний виробник свіжих молочних продуктів: молока, сирів та фермерських товарів. Заснована Анатолієм Івановичем Грисюком, досвідченим підприємцем та керівником. До розвитку компанії долучився його син Сергій.
«У нас сімейний бізнес, батько — досвідчений і традиційний, я — шукаю нове, цікавлюсь інноваціями, новими ринками та новими можливостями, тому ми чудово доповнюємо і врівноважуємо один одного», — каже директор компанії Сергій Грисюк.
Компанія заснована в 1995 році та сформувала весь виробничий ланцюжок: від щоденного збору молока з ближніх околиць, виробництва молока і свіжо молочних продуктів, виробництва сиру та продажу, в тому числі через невелику мережу власних магазинів у Львові та Рівному. Працівники компанії залучені в усіх складових бізнес-процесу: заготівля та доставка молока, виробництво, логістика продукції, продажі, адміністративне управління. Вертикальна інтеграція надає можливість слідкувати за якістю всіх етапів і надавати конкурентну ціну на ринку.
Розширюючи асортимент продукції, компанія шукала шлях просування на ринку сирів і зустрілася з суворою конкуренцією від дешевших імпортних виробників і нелегального імпорту, який заполонив Західну Україну.
«Ми виробляємо типові популярні марки сирів, вони якісні та смачні, але нам важко конкурувати з польськими виробниками, які на полицях супермаркетів часом на 20% дешевші. Ми шукаємо ринкову нішу, щоб наростити виробництво сирів. Ми могли б виробляти по 100 тонн сирів на місяць при вірній стратегії розвитку», — запевнює Сергій.
Сергій з батьком Анатолієм Івановичем давно обдумували, як стратегічніше підійти до збільшення частини сирів у власному бізнесі та обмірковували кілька моделей. Робота з великими рітейлерами виглядала як основна робоча гіпотеза, але Сергій мав ряд сумнівів і хотів їх перевірити з практиками ринку.
Досвід консультування з експертами OnFrontiers
На порталі Дія.Бізнес Сергій Грисюк дізнався про безкоштовні консультації OnFrontiers від Програми USAID «Конкурентноспроможна економіка України» в партнерстві з Мінцифрою та Офісом з розвитку підприємництва та експорту. Подав заявку та отримав доступ до мережі 30000+ професійних консультантів OnFrontiers.
Сергій чітко усвідомлював, що потрібен консультант з розумінням ринку сирів України, щоб перевірити бізнес-гіпотези «РадиМо» і конкретизувати стратегію.
Менеджери платформи OnFrontiers одразу після затвердження заявки надіслали детальну інструкцію для підключення до платформи та подальші кроки.
«Мені допомогли не тільки з підключенням, а також з пошуком відповідних консультантів, бо я чітко розумів профіль і уважно дивився на досвід людини, що б не витрачати ні свій, ні чужий час. По моїм вимогам був підібраний ряд консультантів і я отримав три консультації з різними експертами. Замовники, як правило, хотіли б провести серію з одним і тим же експертом, однак мені був потрібний критичний погляд кількох різних експертів по одній проблемі. Їх досвід, бачення, відкритість, розуміння бізнесу і ринку мене вразили, я легко порозумівся зі всіма і підтвердив більшість своїх бізнес-гіпотез», — поділився враженнями Сергій.
Результати консультацій
За результатами консультацій стало зрозуміло, що стратегія співпраці з великим рітейлерами несла більше ризиків, ніж потенційного зростання. А компанії необхідно було зосередиться на первинній стратегії, оскільки великий рітейлер може виявитись невідповідним партнером для невеликого виробника, як «РадиМо», і для компанії це може завершитись фінансовими й операційними проблемами.
Сергій краще усвідомив, як продовжувати розвиватись локально через власний бренд та резервувати частину сирів на експорт.
Компанія «Радивилівмолоко» на цей час продає близько 10% сирів серед всього обсягу продажів. Сергій Грисюк тепер впевненіше дивиться на шанси збільшити частку сирів і закріпитись на українському ринку.
Враження від консультацій з експертами OnFrontiers
«Кожен із трьох консультантів доповнив попереднього, надав конкретні поради про те, як краще просувати сири «РадиМо» в Україні. Такий діалог дуже допоміг мені фіналізувати своє бачення і сформувати стратегію, в якій я можу бути впевнений. Думаю, одним із факторів того, що розмови відбулись ефективно, були моя відкритість та аналогічне ставлення консультантів, хоч ми не були знайомі до розмови, а спілкування відбувалось по відео», — прокоментував Сергій.
«Всім підприємцям, особливо малим або середнім, рекомендую обов'язково скористатись даним сервісом і загалом бути відкритим до нових бізнес-ідей та професійних порад. Світ і ринки швидко змінюються, якщо вчасно не адаптуємось — буде важко конкурувати», — підсумовує Сергій.