Як не потрібно продавати товари через Amazon: 5 помилок, яких часто припускаються продавці
27 July, 2022
Міжнародна юридична компанія 4В з досвідом 7 років з супроводження Amazon-підприємців в США та ЄС. Компанія 4B стала першою компанією з України, а також першою з СНД і країн Східної Європи, що отримала лейбл Amazon SPN і приєдналася до мережі постачальників послуг відібраних самим Amazon.
Amazon — це величезна світова торговельна онлайн-платформа, де можна купити та продати все що завгодно. Аналоги в Україні — Rozetka, Prom, Епіцентр, Алло, але в дещо меншому об'ємі продаж. Для того, щоб почати успішно продавати на Amazon необхідно врахувати 5 найбільш поширених помилок.
Помилка №1. Не перевірити, чи потрібна сертифікація вашого товару
Якщо ви виробник і хочете продавати свій товар на найбільшому інтернет-майданчику Amazon, перш за все, потрібно перевірити наявність додаткових вимог для вашого товару. Наприклад, велика ймовірність, що для медичних виробів, ліків, продуктів харчування, кормів, косметичних засобів вам потрібно надати різні підтверджуючі сертифікати.
Крім того, обмеження на продаж може висувати й сам маркетплейс. Наприклад, в США товари, що містять пестициди (всі види фільтрів (для води, повітря), фумігатори, засоби від комах та гризунів) мають право продавати тільки резиденти США.
Помилка №2. Працювати як фізособа, не реєструючи компанію
Після перших успішних продажів, відразу варто задуматись над створенням повноцінного бізнесу і реєстрації компанії. Якщо проводити фінансові операції як фізична особа, можна зіткнутися із суттєвими штрафами. Адже в обліковому записі Amazon немає поняття ФОП. Платформа пропонує реалізовувати товари як фізична особа — Individual або як компанія — Company.
Вести бізнес як фізособа затратніше і складніше, ніж робити це через компанію. Навіть якщо говорити з погляду оподаткування, фізична особа сплачує податок із доходу, тоді як компанія — лише з прибутку.
Наприклад, з 1 000 доларів доходу фізособа заплатить 180 доларів ПДФО. А компанія спочатку вираховує власні витрати (собівартість товару, доставка, реклама), а потім платить 15-20% з прибутку: якщо витрати — 600 доларів, тоді сума податку з 1 000 доларів — 80 доларів.
Помилка №3. Не перевірити товар в базі торгових марок
Якщо ви не провели патентне дослідження, то може виявитися, що на ваш продукт вже існує патент. Продаж такого товару — порушення інтелектуальної власності. У результаті Amazon заблокує ваш обліковий запис або власник патенту подасть на вас скаргу чи навіть позов до суду. Наведу приклад із моєї практики: підприємці вигадали бренд, вивели товар на маркетплейс, почали його продавати, і тут виявилося, що в США такий бренд уже зареєстрований як торгова марка.
За порушення прав інтелектуальної власності Amazon накладає жорсткі санкції.
Товар порушника не конфіскують, але лістинг із цим товаром або аккаунт буде заблоковано, а продаж зупинено.
Також можна зіткнутися з тривалим розглядом спірної ситуації службою підтримки Amazon, яка у більшості випадків перенаправляє суперечку на правовласника торгової марки чи патенту. Правовласник може заключити з вами угоду (ліцензійний чи дистриб'юторський договір) та, за певну суму, дозволить вам продавати товар під цією ТМ. Якщо домовитися не вдасться — шансів на продаж такого товару немає.
Помилка №4. Продавати підроблені товари, на які вже є патенти й використовувати сірі методи просування товарів
За продаж підробок Amazon карає дуже сильно: блокує обліковий запис і начислені гроші за успішно здійснені продажі. Вивести кошти на власний банківський рахунок продавець не зможе.
Крім того, маркетплейс також карає продавців за використання сірих методів просування: негативні відгуки на конкурентів та накрутка відгуків для свого товару. За останні декілька років Amazon серйозно змінив систему моніторингу таких методів, тому подібні дії швидко відстежуються.
Недобросовісних продавців карають блокуванням облікового запису і навіть утилізацією товару.
Помилка №5. Не враховувати витрати на транзакції та податкові бази країн, де продаєте свій товар
У багатьох країнах є спеціальні податки, тому потрібно враховувати своєчасність подання фінансової звітності. У моїй практиці був продавець, який отримав суттєві штрафні санкції від податкових органів США. Виявилося, що підприємець отримав податковий номер, але його вписали не там, де це було потрібно. В результаті Amazon відправляв одну інформацію про продавця до податкової, а сам продавець — іншу. Як наслідок, продавець отримав серйозні штрафи.
Часто у продавців на Amazon виникають труднощі при проведенні міжнародних оплат. Якщо постачальники з Азії, Китаю, Індії, то витрати на транзакції можуть сягати 7%.
Наприклад, у продавця банківський рахунок у європейському банку, виплати на рахунок йшли з американського Amazon у доларах США. При цьому Amazon конвертував долари США у євро, а продавець знову конвертував їх у долари, оскільки постачальник приймав оплату у цій валюті. Крім того, банк постачальника знімає із клієнта комісію за вхідні платежі. Ось так, через подвійні конвертації, можуть виникати 7% додаткових витрат.
В такому випадку необхідно підібрати платіжну систему, щоб отримувати оплати з Amazon без комісій. Також можна провести переговори з постачальником й переконати його перейти на вашу платіжну систему. Завдяки таким крокам можна знизити додаткові витрати з 7% до 1,5%.
Рекомендації підприємцям, які планують виходити на закордонні маркетплейси:
- перед виходом на новий ринок проведіть його аналіз: перевірте конкурентів, які товари продаються, культурні особливості покупців;
- заздалегідь прорахуйте логістичні та транзакційні витрати, яким шляхом проходитиме оплата від Amazon;
- працюйте над перевіркою та реєстрацією бренду (ця процедура тривала, в США вона проходить вісім місяців, тому бажано її запустити раніше).