Як український оператор lifecell забезпечує безперебійний зв’язок, турбується за безпеку користувачів та допомагає державі задля перемоги
11 May, 2022
lifecell — український телекомунікаційний оператор, що надає послуги мобільного зв’язку та передачі даних на базі швидкісного інтернету. Станом на кінець 1 кв. 2022 року мобільний оператор обслуговував понад 8,9 млн користувачів. lifecell працює для України і відчуває відповідальність перед українцями, тому наразі головне завдання оператора - забезпечувати безперервну роботу мережі. Команда lifecell цілодобово робить все можливе, щоб надавати послуги зв’язку українцям, адже під час військових дій зв’язок може врятувати життя та допомогти багатьом людям у критичних ситуаціях. За найменшої можливості технічні спеціалісти lifecell оперативно відновлюють зв’язок після пошкоджень у зонах бойових дій. Оператор підтримує українців, нараховуючи їм низку безкоштовних послуг в Україні та в роумінгу в країнах перебування.
Війна в Україні внесла свої корективи у життєдіяльність компанії lifecell та ставить перед усіма її працівниками серйозні виклики, адже мобільний зв’язок як частина критичної інфраструктури країни може в будь-який час стати ціллю ворога.
У компанії був заздалегідь пропрацьований план дій на випадок російської військової агресії. Ще до початку повномасштабного вторгнення вдалося перемістити критичне мережеве обладнання зі східного регіону в західну частину України. Також компанія подбала про необхідне резервування основних елементів та каналів передачі даних. Зараз план дій з підтримки безперервної роботи мережі постійно актуалізується та оновлюється з урахуванням різних сценаріїв розгортання подій.
Від початку активної фази війни lifecell зосередився за двома основними напрямками:
- Забезпечення постійної роботи мережі й запобігання повного відключення зв’язку у місцях активних бойових дій.
- Надання необхідних мережевих ємностей у місцях великого скупчення людей під час переміщення українців в більш безпечні регіони.
Наразі сотні тисяч абонентів lifecell залишили східні й південні регіони, а також Київ. Через воєнні дії рф вони змушені були переїхати на захід країни. Тому команда мобільної мережі lifecell оперативно оптимізувала роботу мережі в різних областях, щоб максимально розширити ємність як 2G-зв’язку в понад 400 населених пунктах, так і послуги доступу до швидкісного мобільного інтернету 3/4G у понад 100 населених пунктах в регіонах, куди евакуювались українці із гарячих точок.
Для того, щоб уникнути перевантаження мобільної мережі та задовольнити зростаючий попит на дата-послуги, компанія за підтримки органів державної влади забезпечила LTE-покриття в діапазоні 2100 МГц. Це означає, що в місцях великого скупчення людей абоненти можуть одночасно використовувати якісний мобільний інтернет.
У зонах активних бойових дій є випадки виведення з ладу обладнання та каналів зв’язку. Основною причиною є бомбардування та, як наслідок, порушення електропостачання та пошкодження обладнання мобільного оператора. Щоб забезпечувати необхідний зараз зв'язок, співробітники lifecell ведуть відновлювальні роботи по всій території країни. Досить часто це відбувається в небезпечній ситуації, під обстрілами та з великим ризиком попадання під ракетні удари.
В компанії переконані, що війна — не час для конкуренції та ділового суперництва, тому мобільні оператори об’єднали свої зусилля та в короткі терміни запустили національний роумінг в Україні для голосових дзвінків, SMS-повідомлень та мобільного інтернету 2G/3G на базовій швидкості до 512 кбіт/с. Це означає, що у випадку, коли немає можливості використовувати сигнал свого мобільного оператора, абоненти можуть переключатися на мережу інших операторів без додаткової плати.
Що lifecell робить для держави?
- цінуючи внесок наших військових, правоохоронців, медиків та робітників критичної інфраструктури, які працюють під час війни, lifecell дає їм можливість отримати по 10 тис. ГБ мобільного інтернету, 10 тис. хвилин на дзвінки на будь-які номери в Україні та 10 тис. SMS кожному з них (більше 115 тис. наших захисників);
- на запит ДСНС здійснюється підключення багатоканальних номерів по SIP для резервування маршрутизації дзвінків на номери екстреної допомоги 101 та 112 для того, щоб покращити якість та швидкість зв’язку по різних областях України;
- силами технічних спеціалістів та підрядників lifecell оперативно відновлює зв’язок, де це можливо, після пошкоджень у «гарячих» точках бойових дій та в результаті бомбардувань;
- одразу після початку російського вторгнення lifecell безкоштовно надав SIM-карти, сотні роутерів та смартфонів для потреб Збройних Сил України та місцевих підрозділів територіальної оборони.
Що lifecell робить для українців, які залишаються вдома?
Наразі багато базових послуг lifecell надає без додаткової плати, щоб абоненти залишалися на зв’язку зі своїми рідними та близькими навіть з нулем на рахунку. Починаючи з першого дня війни компанія:
- нарахувала майже 11 мільйонам українців пакет послуг — 30 хвилин для дзвінків на будь-які номери по Україні та 5 ГБ мобільного інтернету безкоштовно;
- якщо на рахунку 0, щодня нараховує додатково 60 хвилин для дзвінків на будь-які номери по Україні та 2 ГБ на спілкування в месенджерах Viber, Telegram, WhatsApp, Skype, Signal без додаткової плати;
- скасувала плату за інтернет-трафік від використання низки послуг, зокрема, дитячих «Kidster» та «Дитячий світ», а також від використання застосунків «Повітряна тривога», «Likar Online» та «RadioPlayer»;
- скасувала комісії в межах послуги «Додаткові гроші» та плату за послуги «Заплати за мій дзвінок» і «Переказ балансу», яка дозволяє поповнити рахунок іншого абонента lifecell.
Аби зробити перебування в укриттях більш комфортним для українців, lifecell також підтримав ініціативу встановлення додаткового обладнання для підсилення сигналу мобільної мережі у тимчасових прихистках та бомбосховищах.
Що компанія зробила для українців, які змушені були покинути дім?
Багато наших співвітчизників виїхали за кордон та стали вимушеними роумерами (тобто, у роумінгу). Для того, щоб вони могли залишатися на зв’язку з рідними, lifecell:
- без додаткової плати нарахувала 1 ГБ мобільного інтернету та 10 хвилин для дзвінків на будь-які номери в Україні абонентам, які виїхали Польщу, Молдову, Румунію, Угорщину і Словаччину;
- двічі нарахувала по 5 ГБ мобільного інтернету для абонентів-роумерів в понад 30 європейських країнах (більше 600 тис. абонентів) і продовжує нарахування для новоприбулих;
- з 5 травня надала можливість використовувати тарифні гігабайти, що входять у пакет послуг, не лише в Україні, а й перебуваючи за кордоном в 31 країні світу без додаткової плати;
- відкрила безкоштовний доступ до «ТВ без кордонів» для перегляду українських ТВ каналів у власному онлайн застосунку TВ+.
Також компанія пропонує усім абонентам користуватися зручною функцією у роумінгу — BiP Out у месенджері BiP. Завдяки цій опції дзвінки з-за кордону на будь-які українські номери тарифікуються так, наче абонент перебуває вдома, і надаються за рахунок пакетних хвилин. При цьому, абонент може телефонувати навіть на ті номери, де BiP не встановлений. Для користування цією функцією потрібно лише підключення до інтернету.
Перелік усіх додаткових можливостей від lifecell на час війни доступний за посиланням.
Поки ми єдині — ворог не пройде, а Україна переможе!