Як українські програмісти створили міжнародний букінг- сервіс з оренди яхт у всьому світі
16 June, 2021
Яхтинг — це не тільки спорт, хвилі та швидкість, але і найемоційніший формат подорожей. Такий відпочинок доступніший, ніж багатьом здається. Побувати на безлюдних островах, у блакитних лагунах і портових містах з багатовіковою історією, познайомитися в тавернах з кухнями різних країн — легко та просто!
З чого все почалося. Історія українського стартапу
Ідея стартапу Sailica спала на думку засновникові компанії з розробки веб-і мобайл-додатків SOLAR Digital Кирилу Соляру після подорожі на яхті по Балеарських островах у травні 2016 року. Він був дуже здивований тим, що за ціну п’ятизіркового готелю можна тиждень відпочивати на комфортабельній новій вітрильній яхті, щодня зустрічати світанок у новому місці та насолоджуватися блакитними лагунами прихованих від цивілізації бухт.
У цей момент Кирило зрозумів, що подорож під вітрилом — це його стихія. У нього було вже вісім років досвіду у веброзробці, і зі своєю командою Solar Digital раніше створювали проєкти у сфері морських вантажоперевезень і складних онлайнових CRM-систем. Так чому б не створити український Booking.com, тільки для оренди не готелів, а яхт та катамаранів.
Ідею підтримали співзасновники компанії Stark Shipping, які не раз зустрічали поганий сервіс при бронюванні яхти. Останній випадок стався під час однієї з поїздок у Барселону. Їм знадобилося майже два дні для того, щоб забронювати яхту для бізнес-переговорів, враховуючи, що в той момент у гавані стояло близько тисячі вільних човнів.
Розробка сервісу
Все почалося з Research. Спочатку було проведено дослідження по галузі та аналіз процесу пошуку і найму яхти зі шкіпером (бербоут чартер).
Оскільки галузь стара і не диджиталізована, у неї немає свого онлайн-гіганта, де клієнти могли б отримати перевірену та повну інформацію про яхти, катамарани, регіони й марини, де планується подорож.
Був складений список схожих платформ, проаналізовано логіку і протестовано їх роботу. Разом з тим провели опитування потенційних клієнтів: професійних шкіперів і яхтсменів-аматорів. Потім підрахували обсяг ринку і динаміку зростання.
Проблема подібних сервісів — недоробка інтерфейсу. У більшості випадків це вирішує UX/UI дизайн. У роботі Solar Digital використовується принцип: «Дизайн не заради дизайну. Дизайн, який вирішує бізнес-завдання». Після цього підкоригували бізнес-план та перейшли до розробки. Почали з брендингу.
Ім'я продукту — дуже важливий момент, адже перше, що ви дізнаєтеся про що-небудь, — це його назва. Після досить довгих і болісних пошуків (тема моря дуже стара і популярна) придумали назву Sailica. Далі команда розпочала розробку логотипу та фірмового стилю.
У логотипі була використана морська тематика: тут поєднані яхта, перша літера назви та стрілка морського компаса.
Далі була розпочата розробка MVP (minimum viable product — мінімально життєздатний продукт). Це дозволяє перевірити гіпотезу на практиці, отримати реальних користувачів, проаналізувати їхню поведінку, зробити висновки та вжити подальших заходів щодо поліпшення на підставі реальних даних. Була сформована цілісна команда з дизайнера, програмістів і менеджерів, які займаються тільки цим проєктом.
Як працює сервіс Sailica?
Sailica yacht booking system — це агентська компанія, посередник між пасажиром і чартерною компанією, що володіє флотом. Користувачу лише потрібно обрати собі яхту чи катамаран з каталогу доступних суден, а саме бронювання виконується в автоматичному режимі. Менеджери Sailica одразу зв'язуються з клієнтом для підтвердження бронювання та консультування.
У каталозі є понад 10000 яхт та катамаранів, що пришвартовані у маринах Європи, Азії, Америки та Океанії, від Карибського моря до Таїланду. Більшість клієнтів сервісу з України, країн колишнього СРСР та Європи. Стартап зробив ставку на середній ціновий сегмент. Вартість оренди човна залежить від його стану та сезону, коли клієнт бажає насолодитися подорожжю під вітрилами, та стартує від 400€ у низький сезон за тиждень чартеру з усієї команди.
Наразі найпопулярніші напрямки серед користувачів — це Середземне та Адріатичне море. В Адріатиці стоять до чотирьох тисяч чартерних човнів, а в цілому на Хорватію припадає близько 30% світового ринку оренди яхт. Кому до вподоби екзотика, компанія пропонує Сейшели, Мальдіви, Таїланд.
Ціна оренди вітрильної яхти чи катамарану в найпопулярніших місцях для яхтингу Іспанії, Хорватії, Греції чи Туреччини починається від 1000€ за 7 днів з усього екіпажу на початок сезону. Для оренди яхти віком у 0–5 років, на 3–5 кают у високий сезон слід орієнтуватись на діапазон цін від 3000 до 5000 євро за тиждень з усієї компанії (зазвичай це 6–12 осіб).
Навесні 2021 року розробники Sailica випустили оновлення дизайну каталогу, переробили структуру та критерії пошуку вітрильних яхт і катамаранів, про які просили клієнти. Зокрема додано можливість пошуку яхт за назвою яхти, назвою чартерної компанії, що є приватною інформацією для більшості інших компаній на ринку оренди яхт.
Кирило Соляр
Також на сайті доступні яхтові тури, яхтовий журнал і каталог популярних напрямків з докладними рекомендаціями, місцями для відвідування, погодними умовами та найкращими яхтовими маршрутами, які відбирали наші професійні шкіпери.
Що в планах сервісу?
Зараз сервіс розвивається на основі зароблених грошей з самого проєкту та інвестицій засновників, але для такого масштабного стартапу цього мало. Керівництво прийняло рішення про залучення партнера-інвестора та займається пошуком дофінансування для прискорення розвитку першого і єдиного українського букінг-сервісу з бронювання яхт по всьому світу.
Найближчим часом планується випуск ще одного оновлення з додаванням великої кількості доступних човнів як у країнах, які вже присутні в каталозі, так і в нових. Багато доопрацювань вже запущені на тестовому сервері, і зараз відбувається тестування.